امام جمعه دهلران در جمع عزاداران اربعین حسینی در مسجد جامع، قرائت زیارت اربعین را از اوصاف مومنان برشمرد و آن را برابر با لیله القدر دانست و توصیه کرد نباید این فرصت مهم و بهره گیری از زیارت اربعین را از دست داد.
کد خبر: ۳۳۱۷۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰ 20 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛امام جمعه دهلران در جمع عزاداران اربعین حسینی در مسجد جامع، قرائت زیارت اربعین را از اوصاف مومنان برشمرد و آن را برابر با لیله القدر دانست و توصیه کرد نباید این فرصت مهم و بهره گیری از زیارت اربعین را از دست داد.
 
حجت الاسلام سید محسن موسوی با اشاره به قیام امام حسین(ع) گفت: امروز با گذشت بیش از یک هزار و 400 سال مسلمانان و آزادگان از اقصی نقاط دنیا خود را به کربلا می رسانند تا در مراسم اربعین شرکت کنند.
 
وی حضور مردم در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در روز اربعین را اوج نمایش وحدت مسلمانان دانست و افزود: خون حسین (ع) و یارانش برای همیشه جاودانه است و هرگز فراموش نخواهد شد.
 
حجت الاسلام موسوی از اوج ارادت مردم شهرستان در برپایی ایستگاه های پذیرایی از زائران شرکت کننده در مراسم اربعین تقدیر کرد و یادآور شد: اجر همه این عزیزان در نزد خداوند محفوظ است و این خدمت دارای قداستی خاص است و اجری 2 چندان دارد
 
به گزارش تابناک ایلام، امروز و در اربعین حسینی مردم مرزدار دهلران همگام با سراسر کشور با پوشیدن لباس سیاه و بر دوش کشیدن بیرق های سیاه در چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) و یارانش به سوگ نشستند.
 
پیر و جوان در این شهرستان با حضور در خیابان ها و برپایی مجالس نوحه خوانی و سینه زنی عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان دشت کربلا نشان دادند.
 
در این میان بودند زائرین اربعین حسینی سایر شهرستان ها که در مسیر تردد از دهلران عبور می کردند و خود را به جمعیت عزادار رساندند و در کنار آنها در مراسم عزاداری مرزداران دهلرانی شریک شدند.
 
از شهر دهلران تا آخرین روستای این شهرستان در نزدیکی اندیمشک مردم دوستدار اهل بیت (ع) با راه اندازی ایستگاه های پذیرایی مشغول خدمت به زائرین و عزاداران اربعین حسینی هستند که با پای پیاده در مسیر اماکن مقدسه و امامزاده های این شهرستان هستند.
 
در بخش های زرین آباد و میمه نیز مردم داغدار و عزادار امام حسین(ع) امروز با پای پیاده و راه اندازی دسته جات سینه زنی به طرف امامزاده ها به حرکت در آمدند تا در روز اربعین آیین عزاداری سرور و سالار شهیدان را در جوار بقاع متبرکه منطقه برگزار کنند.
 
نقاط مختلف شهر دهلران امروز سیاه پوش مولایشان شده و رنگ و بوی حسینی در روز اربعین بر این شهرستان حاکم است و مردم علاوه بر خادمی زائرین اربعین در ایستگاه های پذیرایی، مشغول عزاداری در مساجد و حسینیه ها هستند.
 
مردم شهر دهلران در قالب هیات های عزاداری با تجمع در میدان بسیج و راه اندازی دسته جات سینه زنی در عزای شاه خوبان دشت کربلا به ماتم نشستند و اربعین فاتحان کربلا را گرامی داشتند.
 
در بخش های موسیان، زرین آباد، مرکزی و میمه نیز مردم دوستدار اهل بیت(ع) در سوگ امام حسین (ع) و یارانش مجالس عزاداری برپا کردند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار