رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران ادغام و کاهش مناطق شهری تهران را در گرو مطالعات دقیق دانست.
کد خبر: ۳۳۱۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷ 19 November 2016
محمد سالاری ، در خصوص پیشنهاد کاهش و ادغام مناطق شهر تهران با بیان اینکه باید مطالعات گسترده‌ای در این خصوص صورت گیرد، گفت: باید مدیریت شهری مشاوران زیادی برای مطالعه این پروژه در نظر بگیرد تا تمام ابعاد این ادغام و کاهش اعم از فرهنگی، اجتماعی و ... مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارشناسان در خصوص کاهش تعداد مناطق شهری تهران نظرات مثبت و منفی دارند، گفت: اما قبول این نکته لازم است که مساحت، گستردگی و جمعیت مناطق با یکدیگر بسیار بسیار متفاوت است و باید اصلاح شود به گونه‌ای که منطقه چهار یک دهم مساحت تهران را دارد اما مناطق 9 و 10 حتی به اندازه یک ناحیه منطقه چهار نیز نیستند اما هر دو منطقه با یک سازوکار اداره می‌شوند و هر سه این مناطق دارای معاونت‌ها و ادارات یکسانی هستند لذا این نکته که باید برخی مناطق را تجمیع کنیم تا تفاوت‌ها زیاد نشود نکته مثبتی است اما انجام این مهم نیاز به انجام مطالعات بیشتر دارد.

رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه احمد دنیامالی، رییس کمیسیون حمل و نقل شورا گزارشی در قالب ارائه پیشنهادات مطرح کرد اما متاسفانه هیات رییسه شورا اعلام کرده که این مطالعات قبلا انجام شده و نیازی به پیشنهاد جدید نیست، گفت: این رویکرد که هیات رییسه با خلاقیت و ایده‌های نو برخورد می‌کند درست نیست.

سالاری افزود: در گذشته مناطق 21 و 22 جزو نقشه شهری نبودند اما به ناچار با گسترش مناطق همجوار مدیریت شهری برای جلوگیری از بارگذاری‌های بیش از حد در یک منطقه مجبور به ایجاد مناطق جدید شد و حالا کم کردن مناطق فعلی نیازمند انجام مطالعات دقیق است تا همه ابعاد آن مورد بررسی قرار گیرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار