شهردارشیراز خاطر نشان کرد: آوردن سیستم حمل ونقل ریلی به درون شیراز نیاز به تخریب منازل و بافت های تاریخی دارد بنابراین اجرای چنین طرحی برای شیراز منطقی نمی باشد. پاک فطرت تصریح کرد: به دلیل اینکه عده ای بیسواد خود را انسانی فهیم و دانا می دانند از نظر کارشناسان بهره نمی برنند و در نتیجه اقدام به ارائه طرح های می کنند که هیچ گونه بازده مثبتی نداشته است.
کد خبر: ۳۳۰۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰ 17 November 2016
 آوردن قطار به درون شیراز سخن بیسوادان است
به گزارش تابناک فارس:شهردارشیراز گفت: ورود قطار قرن 19 به شیراز به عنوان شهری گردشگری و همچنین درکنار حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع)اصولی وزیبنده نیست.
شهردارشیراز خاطر نشان کرد: آوردن سیستم حمل ونقل ریلی به درون  شیراز نیاز به تخریب منازل و بافت های تاریخی دارد بنابراین اجرای چنین طرحی برای شیراز منطقی نمی باشد.
پاک فطرت تصریح کرد: به دلیل اینکه عده ای بیسواد خود را انسانی فهیم و دانا می دانند از نظر کارشناسان بهره نمی برنند و در نتیجه اقدام به  ارائه طرح های می کنند که هیچ گونه بازده مثبتی نداشته است.
وی بیان داشت: مناسب ترین طرح برای شهرشیراز راه اندازی سیستم تراموا است وبا اجرایی شدن این طرح هیچ گونه فضایی را اشغال نمی کند وبرای  سیستم حمل ونقل ریلی شهر  با ارزش ومفید می باشد.
 
قطار حومه ای در راه شیراز
معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه شبکه ریلی و استفاده از قطار حومه‌ای در تمام کلان‌شهرها ازجمله شهر شیراز، در رأس برنامه‌های وزارتخانه است.
وی افزود: من به‌عنوان نماینده کمیته قطارهای حومه‌ای در این سفر، موارد مربوط به شهر شیراز را به کمیته خاص این موضوع در تهران ارجاع داده و این کمیته نتایج بررسی‌های خود را در مورد طرح قطار حومه‌ای شیراز به‌زودی اعلام خواهد کرد.قطار حومه‌ای از نمونه قطارهایی است که در شبکه ریلی برای تسهیل ارتباط شهرستان‌های نزدیک با کلان‌شهرها، استفاده می‌شود.
 
مرودشت هنوز ایستگاه راه آهن ندارد
شهردار مرودشت گفت: ایجاد ایستگاه راه‌آهن برای این شهرستان گردشگری، باوجود پیگیری‌های بسیار، هنوز در بن‌بست قرار گرفته است.
وی افزود: همین ظرفیت‌ها نیاز این شهرستان را به ایستگاه راه‌آهن دوچندان کرده است اما نمی‌دانیم چرا اراده‌ای عملیاتی برای احداث این ایستگاه وجود ندارد.
شهردار مرودشت بیان کرد: گره‌های کوری که مانع این کار مهم است را از طریق استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی دنبال کرده، اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم و در این زمینه از مسؤولان راه‌آهن گله‌مندیم که چرا مرحله اجرایی را هنوز شروع نکردند.
این مقام مسؤول ادامه داد: طرح تفضیلی سال 1375 و 1392 که محدودیت‌هایی را برای ایجاد این ایستگاه ایجاد کرده بود، به‌روز کردیم و در حال حاضر سازوکار لازم برای این امر وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار