رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اقلید از ظرفیت ایجاد 300 فرصت شغلی مستقیم و 700 فرصت شغلی غیرمستقیم در کارخانه پارس رویان این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹ 09 May 2015

تابناک فارس به نقل از فارس:

علیرضا قادری عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران به سفر هیئت دولت به فارس و بازدید وزیر صنعت و معدن از واحدهای صنعتی و معدنی شمال این استان اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت، وزیر صنعت و معدن پس از استقبال پرشور مدیران واحدهای صنعتی و معدنی و صنعتگران اقلید از کارخانه پارس رویان و سانیچ جم این شهرستان بازدید کرد و سپس در نشست با صنعتگران، به‌صورت کتبی و شفاهی از مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی اقلید باخبر شد.

وی بابیان اینکه کارخانه سانیچ جم تنها کارخانه تولیدکننده لوله‌ استیل در خاورمیانه است عنوان داشت: این کارخانه باوجود ظرفیت تولید لوله استیل باکیفیت و استاندارد، به دلیل تحریم ظالمانه علیه کشورمان در تأمین مواد اولیه و تبدیل ریال به ارز دچار مشکل است.

قادری با اشاره به لزوم مساعدت دولت در تأمین ارز موردنیاز این کارخانه و راه‌اندازی مجدد آن تصریح کرد: تعرفه گمرکی پایین که منجر به ورود بی‌رویه کالاهای چینی بی‌کیفیت به کشور می‌شود از دیگر مشکلات عمده کارخانه سانیچ جم اقلید در فروش محصولات تولیدی است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اقلید به وجود یکی از چهار واحد تولیدی عظیم تولید قطعات پیش‌ساخته ساختمان دنیا در این شهرستان اشاره کرد و افزود: در صورت رفع مشکلات کارخانه پارس رویان در تأمین مواد اولیه، سرمایه در گردش و معوقات بانکی و با بهره‌برداری از خطوط تولید این کارخانه زمینه ایجاد 300 فرصت شغلی مستقیم و 700 فرصت شغلی به‌صورت غیرمستقیم فراهم می‌شود.

قادری عنوان کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از کارخانه تولیدکننده ساختمان پیش‌ساخته از جنسPVC اقلید، تجهیزات این کارخانه را مدرن خواند و بر بهره‌گیری این واحد صنعتی از تسهیلات ارزی برای رفع مشکلات و تمرکز بر صادرات و شناسایی بازار خارجی مصرفی محصولات تولیدی این کارخانه تأکید کرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اقلید به نظر وزیر صنعت و معدن بر مبنای اینکه راه‌اندازی طرح‌های فولادی در کشور باید مبتنی بر مطالعات دقیق و کارشناسی باشد اشاره کرد و افزود: با توجه به عدم وجود وقت کافی در سفر وزیر صنعت به اقلید بررسی دقیق و کارشناسانه مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی به حضور صنعتگران این شهرستان در وزارت صنعت و معدن و بررسی دقیق، جامع و تخصصی مشکلات موکول شد.

قادری با تأکید بر عمده مشکلات صنعتگران اقلیدی درزمینهٔ تأمین مواد اولیه، سرمایه در گردش و بازاریابی محصولات تولیدی بیان داشت: کمبود سرمایه در گردش، عدم توان پرداخت جرائم و معوقات تسهیلات بانکی، افزایش هزینه حامل‌های انرژی، کمبود و افزایش قیمت مواد اولیه، بازاریابی برای صادرات محصولات تولیدی، پراکندگی واحدهای صنعتی در سطح این شهرستان، فرسوده بودن برخی از ماشین‌آلات و دستگاه‌های مرتبط با خطوط تولید و... از عمده‌ترین مشکلات واحدهای صنعتی اقلید است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اقلید در پایان سخنان خود با اشاره به عزم جدی دولت در رفع موانع تولید و صنعت کشور، مساعدت در ایجاد خوشه‌های صادراتی، بخشودگی بدهی معوقات بانکی واحدهای صنعتی، تخصیص معافیت‌های سنواتی مالیات برای واحدهای صنعتی و معدنی، ایجاد منطقه اقتصادی شمال فارس، افزایش تعرفه گمرکی محصولات مشابه تولید داخل، برگزاری دوره‌های آموزشی بازاریابی و شناسایی بازار مصرف تولیدات واحدهای صنعتی، ارائه تسهیلات ویژه در شهرک‌های صنعتی جدید، احداث بارانداز کالا در ایستگاه راه‌آهن اقلید، بازنگری در قوانین و مقررات بیمه کارگری واحدهای صنعتی و معدنی و ... را در راستای رشد صنعتی و معدنی اقلید و شکوفایی اقتصادی این منطقه خواستار شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
خواستم بینم..راننده نمیگیره....لیفتر یالودر
روح الله رجبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
میخواستم برای رانندگی پایه دوم بگم یانگهبانی
روح الله رجبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
میخواستم برای رانندگی پایه دوم بگم یانگهبانی
نسیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
کی راه اندازی میشه؟؟؟؟!ما 10ماه پیش رفتیم واسه مصاحبه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار