کد خبر: ۳۳۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴ 09 May 2015
به گزارش ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، همایون امیرزاده در نشست خبری امروز(19 اردیبهشت‌ماه) گفت: باید برای صیانت از حقوق نشر حرفه‌ای به قوانین نمایشگاه کتاب احترام گذاشت. البته تمام ناشران قبل از ورود به نمایشگاه کتاب با آیین‌نامه ورود به این رویداد فرهنگی آشنا هستند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های دریافتی از کمیته ناشران داخلی نمایشگاه کتاب امسال تعدادی از ناشران مرتکب تخلف شدند. این ناشران به فروش آثار سایر ناشران در نمایشگاه کتاب امسال مشغول بودند که هیات رسیدگی به تخلف ناشران پس از بررسی مستندات نسبت به محرومیت این 29 ناشر  اقدام کرد.

مدیر کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران با بیان اینکه از این ناشران 26 ناشر در حوزه کتاب‌های عمومی و 3 ناشر در حوزه کتاب‌های دانشگاهی هستند، درباره علت صدور آراء تصریح کرد: ناشرانی که آثارشان توسط سایر ناشران بدون اجازه در نمایشگاه عرضه می‌شود در حالی که خود مستقیما در نمایشگاه حضور دارند،  براساس آیین نانه نمایشگاه  مرتکب تخلف شده‌اند.

وی افزود: بنابراین هیات رسیدگی به تخلف ناشران برای رعایت ضوابط نشر، حمایت از ناشران حرفه‌ای،‌ برقراری نظم در نمایشگاه، جلوگیری از عرضه صرف و تبدیل آن به تولید، رعایت حقوق مصرف‌کننده و جلوگیری از سردرگمی بازدیدکنندگان به جلوگیری از فعالیت ناشران متخلف به مدت یک روز کاری و محرومیت از ورود به نمایشگاه بیست و نهم  حکم داد.

امیر زاده توضیح داد: بازگشایی مجدد غرفه این ناشران متخلف در نمایشگاه امسال منوط به جمع‌آوری کتب سایر ناشران و عرضه و فروش کتاب خود ناشر است. بنابراین از فردا صبح (20 اردیبهشت‌ماه) به مدت یک روز شاهد تعطیلی 29 غرفه نمایشگاه کتاب تهران خواهیم بود.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن؛ گفت‌وگو با جهان» از 16 تا 26 اردیبهشت‌ماه در مصلی امام خمینی(ره) برپاست.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار