یک مسئول اعلام کرد;
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به آمار افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی گفت: بالغ بر 75 هزار نفر در سطح این استان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) هستند.
کد خبر: ۳۲۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۷ 16 November 2016
استان زنجان بدون شک یکی از تاریخی ترین و زیباترین استان های کشور می باشد که به واسطه وجود طبیعت بکر  آثار تاریخی و تمدنی فراوان مورد علاقه گردشگران و مشتاقان طبیعت و تاریخ ایران می باشد اما نباید از این نکته غافل بود که اقتصاد بحران زده این استان زمینه ساز افزایش مشکلات و معضلات متعدد اجتماعی و فرهنگی در این دیار شده است.

بطور مثال افزایش تعطیلی صنایع در سالهای اخیر نتیجه ای جز افزایش بیکاری در این استان نداشته است که در نتیجه آن آمار طلاق و بزره های اجتماعی از جمله اعتیاد و سرقت افزایش یافته است تا جایی که بخش عمده ای از جمعیت زندانیان این استان را مجرمان معتاد تشکیل می دهند.

جالب است که در این رابطه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در گفتگو با رسانه ها به آمار جالب توجهی اشاره کرده و اظهار داشته است: در زمان حاضر جمعیتی بالغ بر 75 هزار نفر در سطح این استان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) هستند.

بدون شک این جمعیت بالا تقریبا 7 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند که در صورت عدم تدبیر جویی مناسب برای بهبود معیشت و اشتغال در این استان بر حجم آن بیش از اینها افزوده خواهد شد و طبعا آثار و پیامدهای آن گریبانگیر تمام جامعه خواهد بود.

در پایان باید توجه داشت که حمایت از صنایع استان و توسعه صنایع پاک و دانش بنیان یکی از سیاست هایی است که باید بیش از پیش در استان مورد توجه واقع شود و طبعا اجرای این نوع سیاستها نقش کلیدی در شکل دهی آینده استان خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار