رئیس هیأت‌ دوومیدانی استان قم خبر داد
رئیس هیأت‌ دوومیدانی استان قم از اجرای طرح استعدادیابی از بین نخبه‌های این رشته ورزشی برای تقویت بخش قهرمانی و مدال‌آوری دوومیدانی قم خبر داد.
کد خبر: ۳۲۹۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸ 15 November 2016
به گزارش تابناک قم، علی رضایی گفت: مرحله نخست طرح استعدادیابی نخبه‌های دوومیدانی استان قم با برگزاری مسابقاتی در آموزشگاه‌های ناحیه دو آموزش و پرورش قم برگزار شد و شرکت‌کنندگان سه روز در این طرح حضور داشتند.

وی ادامه داد: از هم اکنون برای برگزاری مرحله دوم این طرح نیز برنامه‌ریزی شده است و در روزهای 13 تا 15 آذر ماه مرحله دوم با حضور چهره‌های آینده‌دار و مستعد دوومیدانی و با برگزاری مسابقات آموزشگاه‌های ناحیه یک آموزش و پرورش قم اجرا می‌شود.

رئیس هیأت‌ دوومیدانی استان قم به برگزاری کارگاه آموزشی طراحی تمرین ویژه مربیان فعال هیأت‌ دوومیدانی قم اشاره و بیان کرد: هدف از برگزاری این کارگاه بالا بردن سطح علمی مربیان فعال در هیأت‌ و برنامه‌ریزی مناسب در تمرینات تخصصی ورزشکاران دومیدانی قم است، کارگاهی که در دانشگاه قم و با تدریس روح‌الله دایی برگزار شد.

وی به جلسه اخیر ملی‌پوشان دوومیدانی در سازمان تیم‌های ملی اشاره کرد و افزود: نماینده هیأت‌ دوومیدانی استان قم در اردوی تیم ملی بزرگسالان ایران برای حضور در مسابقات برون‌مرزی سال 2017، میلاد دریساوی قهرمان شاخص پرش سه‌گام و پرش طول است.

رضایی با اشاره به پیش‌بینی سه رقابت انتخابی برای گزینش نفرات واجد شرایط اعزام به رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی آسیا، ابراز کرد: یکی از این انتخابی‌ها با برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ ایران انجام می‌شود، مسابقاتی که برای برگزاری در دهه دوم اردیبهشت ماه سال آینده پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: جلسه ملی‌پوشان دوومیدانی دعوت شده به اردوی تیم ملی بزرگسالان با اعضای سازمان تیم‌های ملی در فدراسیون برگزار شد و ملی‌پوشان درخواست‌ها و همچنین مشکلات خود را با مسوولان فدراسیون و تیم ملی مطرح کردند تا با شرایط بهتری وارد اردو شوند.

رئیس هیأت‌ دوومیدانی استان قم ابراز کرد: برنامه تمرینی و اردویی ملی‌پوشان دوومیدانی در سه گروه پرتاب‌ها، پرش‌ها و دوها پیش‌بینی و طراحی شده و دوومیدانی‌کاران مدعی همراهی تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا باید در سه مسابقه انتخابی حضور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: پیکارهای دوومیدانی قهرمانی کشور در هفته پایانی فروردین ماه سال آینده به میزبانی هیأت‌ دوومیدانی استان فارس در شهر شیراز، رقابت‌های جایزه بزرگ بین‌المللی دوومیدانی در کشور تایلند و همچنین مسابقات جایزه بزرگ دوومیدانی ایران در دهه دوم اردیبهشت ماه سال 1396 سه میدانی هستند که ملی‌پوشان برای قرار گرفتن در ترکیب نهایی تیم ملی باید در آنها به میدان بروند.

رضایی اظهار کرد: همچنین بر اساس تصمیم فدراسیون دوومیدانی، حضور در پیکارهای دوومیدانی جایزه بزرگ ایران برای تمامی ملی‌پوشان اجباری شده و میانگین رکوردهای سه انتخابی ملاک گزینش آنها در تیم ملی برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در خردادماه سال آینده خواهد بود.

رئیس هیأت‌ دوومیدانی استان قم در پایان به برگزاری یک دوره مربیگری این رشته ورزشی نیز اشاره و بیان کرد: هیأت‌ دوومیدانی استان قم هم اکنون در حال برگزاری 6 دوره مربیگری در سطح درجه سه ویژه آقایان و بانوان این رشته با همکاری دانشگاه‌های سراسری، آزاد و پیام نور است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار