برگزاری همایش آمار توسط اداره کل ثبت احوال خوزستان برگزار شد
کد خبر: ۳۲۸۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ 14 November 2016
 ثبت احوال خوزستان همایش آمار با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز و استانداری خوزستان برگزار گردید .

در این همایش که با حضور مدیرکل ثبت احوال و معاونین ، رئیس دانشکده آمار دانشگاه شهید چمران ، اساتید برجسته آمار و جمع کثیری از دانشجویان رشته آمار برگزار شد ، دکتر منصوری مدیرگروه واحد آمار دانشگاه شهید چمران ضمن معرفی رشته آمار به نقش کلیدی آمار در جهان امروز اشاره کرد و گفت : آمار یکی از نیازهای اساسی تصمیم گیری ها در هر کشوری می باشد . 

تهیه آمارهای مورد نیاز ، شناخت فعالیت های ارگانها و نهادهای انقلاب و سایر مؤسسات وابسته به دولت می تواند برنامه ریزان را در تهیه برنامه ای جامع یاری نموده و در شناسائی و رفع کمبودها و رسیدن به جامعه ای بهتر، مؤثر واقع شود .

دکتر احمدی ، استاد دانشگاه و دارای مدرک دکترای آمار زیستی به معرفی رشته آمار زیستی و کاربردهای این رشته پرداختند .

مهندس مریدی مدیرکل ثبت احوال استان ضمن بازگو کردن نقش ثبت احوال در تولید آمارهای ثبتی ، به اهمیت داده های آمار حیاتی ثبت احوال در اطلاعات جمعیتی کشور اشاره داشتند و به نقش این سازمان در تولید و نشر آمارهای جمعیتی با همکاری  مرکز آمار تأکید نمودند . 

ایشان یکی از تحولات اساسی سازمان ثبت احوال را شیوه نوین سازی در جمع آوری اطلاعات ذکر کرد و گفت : هم اکنون بیش از 600 نمایندگی سازمان ثبت احوال در سراسر کشور در حال ثبت آمارهای جمعیتی و ارائه خدمات سجلی  به مردم  می باشند .

مدیرکل ثبت احوال خوزستان با ذکر این نکته که تهیه و تولید آمار مهاجرت داخلی و خارجی در برنامه کاری سازمان ثبت احوال می باشد ، به لزوم اعلام کدپستی صحیح از سوی مردم تأکید نمودند . همچنین به آمار لحظه ای وقایع حیاتی در پورتال اداره اشاره نمود و در باب آرشیو کلیه اسناد هویتی در سامانه ثبت احوال جهت سهولت خدمات رسانی به مراجعین در راستای تکریم ارباب رجوع سخنانی گفتند .

در پایان مهندس مریدی از همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز و استانداری خوزستان در برپایی این همایش تشکر و قدردانی نمودند و خواستار همکاری هرچه بیشتر دیگر نهادها با ثبت احوال گردید .  

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار