تیم فوتبال فجر سپاسی شیراز در هفته سیزدهم لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور در حالی به دیدار نساجی مازندران می‌رود که در اندیشه حضور در جمع مدعیان است.
کد خبر: ۳۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹ 07 February 2015
هقته دوم از نیم فصل دوم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور جام آزادگان امروز آغاز می‌شود که در یکی از مسابقات برنامه ریزی شده، تیم فوتبال فجر سپاسی شیراز در شیراز برابر تیم نساجی مازندران به میدان می‌رود.

فجر سپاسی که در 12 بازی گذشته خود نتایج متوسطی به دست آورده، به دنبال کسب یک پیروزی باارزش برابر سرخپوشان قائم شهری است تا با امید به کسب نتایج مورد نظر در سایر بازی‌های هفته سیزدهم خود را به کمرکش جدول رده بندی برساندو با برد، به جمع مدعیان بپیوندد.

نماینده فارس در صورتی که بتواند با بهره‌مندی از امتیاز بازی در خانه، نساجی مازندران را شکست دهد علاوه بر فاصله گرفتن از انتهای جدول، فاصله خود را با صدر جدول کاهش می‌دهد و می‌تواند در نیم فصل دوم تبدیل به تیمی مدعی صعود شود.

وضعیت فجر سپاسی در جدول رده بندی

فجر سپاسی در پایان هفته دوازدهم، 3 پیروزی، 6 تساوی و 3 شکست در کارنامه دارد و در رده هشتم جدول رده بندی گروه یک لیگ دسته اول کشور قرار گرفته است.

پیروزی 2 هفته گذشته فجرسپاسی برابر استقلال اهواز و سپس تساوی با آلومینیوم، سبب شده وضعیت روحی و روانی شیرازی‌ها در وضعیت غالب قرار گیرد و شاگردان کلانتری می‌توانند با کسب پیروزی در شیراز برابر تیم سرحال این روزهای مازندران، شگفتی ساز شوند.

قائم شهری‌ها که هم اکنون در جایگاه سوم جدول قرار دارند، می‌خواهند با کسب پیروزی در این بازی فاصله خود را با تیم‌های صدرنشین کاهش دهند و از این نظر انگیزه‌های خاص خود را دارند.

نتایج گذشته فجر سپاسی

فجرسپاسی مسابقات خود را با دیدار خارج از خانه در بندرعباس برابر آلومینیوم آغاز کرد و برابر این تیم به تساوی بدون گل رسید.

در هفته دوم، فجر سپاسی در مازندران با یک گل مغلوب نساجی قائم شهر شد و دیدار این تیم برابر ایران جوان بوشهر در هفته سوم در شیراز به تساوی یک بر یک انجامید.

نماینده استان فارس در هفته چهارم در اردبیل به دیدار شهرداری این شهر رفت و با شکست تلخ یک بر صفر برابر این تیم، باز هم از پیروزی دور ماند.

طلسم پیروز نشدن فجر سپاسی شیراز در هفته پنجم شکست و فجر توانست با پیروزی 2 بر یک بر فولاد نوین اهواز نخستین 3 امتیاز فصل را به حساب خود واریز کند اما شکست سنگین 3 بر صفر در کرمان برابر مس در هفته ششم، شیرینی این پیروزی را تلخ کرد.

فجر سپاسی در هفته هفتم لیگ دسته اول کشور در شیراز برابر نفت و گاز گچساران با تساوی یک بر یک متوقف شد و سرانجام در هفته هشتم در تهران مقابل نیروی زمینی به تساوی بدون گل رسید.

نماینده فارس سرانجام در هفته نهم، به دومین پیروزی فصل خود دست یافت و توانست 10 نفره تیم تربیت نوین یزد را شکست دهد و وضعیت خود را اندکی سر و سامان دهد.

زردپوشان فجر در هفته دهم در اصفهان به دیدار گیتی پسند رفتند و با تساوی بدون گل اصفهان را ترک کردند تا یک امتیاز با ارزش را به جمع امتیازات خود افزوده و به رده نهم برسند.

پیروزی شاگردان کلانتری برابر تیم صدرنشین استقلال اهواز نشان داد فجری‌ها از نظر فنی چیزی برای حضور در جمع مدعیان و بازگشت به لیگ بر‌تر کم ندارند اما تساوی برابر آلومینیوم هرمزگان در روزی که قضاوت ضعیف داور، 2 امتیاز از فجر گرفت عاملی شد تا ترمز فجری‌ها کشیده شود.

باشگاه فجر سپاسی در هفته‌های اخیر به شدت نسبت به وضعیت داوری در لیگ دسته اول کشور واکنش نشان داده اما به نظر می‌رسد آنچه فجر در این روزهای سرنوشت ساز به آن نیازمند است، تمرکز و دوری از حواشی است.

دیدار تیم‌های فجر سپاسی شیراز و استقلال اهواز در هفته سیزدهم لیگ دسته اول فوتبال ایران 14 روز شنبه 18 بهمن در شیراز برگزار می‌شود.

ترکیب احتمالی فجر سپاسی: هادی ریش اصفهانی، محمد دانشگر، علیرضا جلیلی، رامتین سلیمان‌زاده، احمد حیات منش، میثم خدا‌شناس، امین شجاعیان، فرشید اسماعیلی، شهرام گودرزی، محمدرضا حسینی، محمدرضا نجات / سرمربی: علی اصغر کلانتری

ترکیب احتمالی نساجی مازندران: سعید ابراهیم‌پور، علی نوریان، عیسی پرتو، محمد صالحی، محسن رحیمی، هادی ریاحی، مصطفی نوربخش، حسین امامیان، شاهین مجیدی، بهمن طهماسبی و مجید هوتن / سرمربی: نادر دست نشان


با توجه به اینکه فاصله امتیازی بین فجر سپاسی رده هشتمی با آلومینیوم رده هفتمی وجود ندارد و تفاضل گل تعیین کننده تیم‌های هفتم تا نهم جدول بوده است، رقابت بین تیم‌های حاضر در لیگ یک، بسیار حساس و نفس گیر است و در صورتی که فجر بتواند 3 امتیاز بازی امروز را به دست آورد می‌تواند خود را به میانه جدول برساند.

نکته قابل توجه دیگر این بازی، این است که فاصله فجرسپاسی با تیم رده سومی نساجی مازندران تنها 4 امتیاز است و اگر فجرسپاسی بتواند در شیراز، نساجی مازندران را مغلوب کند 18 امتیازی شده و در یک قدمی نساجی رده سومی قرار می‌گیرد و این اتفاق نوید بخش زنده شدن امیدهای فجر برای رسیدن به جمع مدعیان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار