نماینده مردم شهرستانهای چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات آماده سازی زیرساخت ها توسط دستگاههای مرتبط با جابجایی کالا ومسافر در مرز رسمی ریمدان به کندی انجام می شود و باید مرزنشنیان چندین سال دیگر در انتظار رونق کسب وکار باشند.
کد خبر: ۳۲۴۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۳ 07 November 2016
عبدالغفور ایران نژاد اظهار داشت: بعد از رسمی شدن مرز ریمدان مرزنشنیان تفاوت چندانی را احساس نکرده اند و همچنان مانند گذشته سختگیری های بی مورد و سلیقه ای برای جابجایی کالا و مسافر ادامه دارد.
وی افزود: با اعلام رسمی شدن مرز ریمدان چابهار در چند ماه گذشته موجی از خوشحالی در میان مردم مرزنشین منطقه دشتیاری چابهار و سایر شهرهای همجوار ایجاد شد.
وی ادامه داد: مرزنشنیان امیدوار بودند به آسانی بتوانند در دو سوی مرز تردد کنند و برای ایجاد اشتغال و امرار معاش، جابجایی کالا را با کمترین مشکلات انجام دهند.
نماینده مردم شهرستانهای چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: صدور برگه راهداری برای تردد مرزی 2 هفته زمان می برد و برخی افراد برای چند روز سفر و دیدن اقوام و نزدیکان خود در آنسوی مرز باید هزینه ها و سختی های زیادی را تحمل کنند.
ایران نژاد گفت: این در حالی است که یک شهروند پاکستانی در کمتر از یک روز می تواند با کمترین تشریفات از طریق مرز ریمدان به منطقه چابهار و دشتیاری سفر کند.
وی تصریح کرد: چابهار یک شهر و منطقه بین المللی است و نباید زیرساخت های آن در مرز به حالت کند و لاک پشتی پیش برود و سالها مرزنشینان در حسرت شغل و کسب اندک درآمد باشند.
وی ساخت جاده ترانزیتی 2 بانده از نقطه صفر مرزی ریمدان تا جاده اصلی در محدوده نوبندیان را خواستار شد و افزود: با این اقدام جابجایی کالا با کامیون های سنگین بهتر انجام می شود.
وی گفت: مردم مرزنشین چابهار و منطقه دشتیاری سختی های زیادی را در بحران بی آبی و خشکسالی متحمل شده اند و باید دولت تدبیر و امید با اقدامات فوری مرز ریمدان را به فرصتی برای ایجاد اشتغال پایدار و کسب و کار تبدیل کند.
ریمدان واقع در بخش دشتیاری چابهار و نزدیکی نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان و حدود 90 کیلومتری شمال چابهار در شهریور امسال به عنوان مرز رسمی اعلام شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار