بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«کره شمالی دوباره امریکا را تهدید کرد»،«ادعای تعارض برداشت شورای نگهبان با نظر امام »،«نقش علی لاریجانی در رای آوردن روحانی»،«قاضی‌پور قاتلان دریاچه ارومیه را معرفی کرد»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۲۳۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸ 05 November 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

مخالفت خانواده پورحیدری با برگزاری مراسم تشییع در آزادی

علی پورحیدری فرزند مرحوم پورحیدری، درباره تغییر مکان تشییع پیکر مرحوم پورحیدری گفت: من هم اخیرا شنیدم که این اتفاق افتاده است ولی باید بگویم که ما نمی خواهیم مراسم پدرم در ورزشگاه آزادی برگزار شود. پدرم علاقه‌ای نداشت مردم به زحمت بیفتند و به همین دلیل ما خواهان برگزاری مراسم در همان شیرودی هستیم.اگر شورای تامین نمی گذارد که مراسم در شیرودی برگزار شود، ما مراسم را از درب منزل‌مان آغاز می‌کنیم. ایسنا این خبر را منتشر کرد.-- آخرین رسیده حکایت از برگزاری مراسم تشییع در ورزشگاه شهید شیرودی می دهد.

 

کره شمالی دوباره امریکا را تهدید کرد

رهبر کره شمالی بار دیگر به آمریکا هشدار داد که این کشور را به طور کامل نابود و "تبدیل به خاکستر" خواهد کرد.اون در این مقاله با عنوان " حقیقت پشت تحریم‌های تحت رهبری آمریکا علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره" به شرح شکایت‌ها و خشم رهبر کره شمالی از تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور می‌پردازد. او با محکوم کردن این تحریم‌ها وعده نابودی نهایی را به آمریکا می‌دهد.وی در این مقاله می‌نویسد: آمریکا بعد از جنگ سرد، سیاست عدم هرگونه همزیستی با جمهوری دموکرات خلق کره تا زمانی که این کشور پرچم سوسیالیسم را پایین بیاورد در دستور کار قرار داد. او در پایان این مقاله خود طبق روال پیشین به اعلام جنگ علیه آمریکا و کره جنوبی پرداخت. کیم جونگ اون گفت: اگر آمریکا و حکومت پارک گئون های، (رئیس جمهور کره جنوبی) به تحریم‌های بدون ملاحظه خود ادامه دهند، ایستگاه نهایی آنها جنگی خواهد بود که در آن آمریکا و حکومت دست نشانده‌اش از سطح زمین محو خواهند شد. اگر آنها به "تحریم‌های مبتنی بر خودکشی " علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره ادامه دهند و خلاف جهت جریان زمان شنا کنند با نابودی نهایی مواجه شدند و اراضی آنها تبدیل به خاکستر خواهد شد. فرارو این خبر را منتشر کرد.

 

اصولگرایان هر کسی را انتخاب کنند، برای شکست به میدان دعوت کرده اند

محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: در حوزه اصولگرایی هم اصولگرایان دچار نوعی ابهام هستند و نمی‌دانند چه کسی را مطرح کنند. در این میان چون در دوره دوم انتخاباتی هستیم که رییس جمهور مستقر می‌تواند در آن شرکت کند، اصولگرایان حتی اگر نیروی درجه اول هم داشته باشند، در این دوره مطرح نخواهند کرد. به ادبیات عوامانه می گویند ممکن است مهره اصلی بسوزد و به ادبیات سیاسی گفته می شود اگر این چهره توفیق چندانی پیدا نکند، عملاً نمی‌تواند برای دوره آینده هم مطرح شود. لذا فکر می‌کنم اصولگرایان دچار نوعی ابهام وتفرق اند و باید این حیرت را از سر خود بگذرانند. اگر همین الان به اظهارنظرهای برخی شخصیت‌های اصولگرا مراجعه کنیم، از عمق کلمات سیاسی و واژه‌های آن‌ها می‌توان فهمید که نتوانسته‌اند به جمع بندی برسند و چهره قابل توجهی را مطرح کنند. در حالی که زمان زیادی هم پیش‌رو نداریم. افرادی مثال ضرغامی، قالیباف، جلیلی نام‌هایی است که این روز‌ها بر سرزبان‌های چهره های اصولگرا مطرح هستند ولی اصولگرایان هر کسی را در این سطح انتخاب کنند، برای شکست به میدان دعوت کرده اند. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

 

ادعای تعارض برداشت شورای نگهبان با نظر امام

محمدجواد فتحی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دهم درباره نظارت مستمر شورای نگهبان بر عملکرد نمایندگان گفت: از هیچ‌کدام از اصول قانون اساسی و قوانین عادی برداشتی که برخی از اعضای شورای نگهبان مطرح کرده‌اند را ندارم و معتقدم تنها نتیجه این برداشت خاص از قانون اساسی، دامن زدن به استبداد است و درنهایت منجر به این می‌شود که نمایندگان جرات اظهارنظر بر اساس اندیشه خود را نداشته باشند و افرادی ریاکار و جبون جایگزین نمایندگان فضیلت‌مدار و آزاداندیش شوند. حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که مجلس در راس امور است و به نظر می‌رسد این برداشت خاص شورای نگهبان که منجر به استبداد می‌شود با فرمایشات حضرت امام (ره) و همچنین مقام معظم رهبری که همواره بر شان و منزلت مجلس تاکید داشته‌اند، در تعارض و تباین آشکار است. چگونه ممکن است یک مجلس در راس امور باشد اما جرات و جسارت اظهارنظر در امور مختلف را نداشته باشد و همواره تحت نظارتی باشد که شاید منجر به سکوت شود و این درحالی است که ممکن است آن سکوت برای جامعه بسیار مضر باشد. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

 

انتقاد تند عضو مجلس خبرگان از علی مطهری

محمد حاج ابوالقاسم دولابی عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: چه می‌شود در کشور ما کسی به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می‌کند که با کمال وقاحت و جسارت می‌گوید اگر امام رضا(ع) هم در این روز بود در مراسم کنسرت شرکت می‌کرد؛ بشکند دهانی که اینقدر نسبت به اهل بیت(ع) جسور است . عده‌ای بلندگوی شیطان هستند و با فریب مردم به مراکز مهم راه پیدا کرده‌اند، ما در سال آینده دو انتخابات مهم در پیش رو داریم و باید مراقب باشیم چرا که یکی از مهمترین اقدامات دشمن در نفوذ، فرستادن نیروهایی به مراکز تصمیم گیری است که توسعه غربی را ارزش دانسته و ارزشهای دینی و ملی را بی‌ارزش می‌بینند. از هم‌اکنون باید روشنگری‌های لازم برای مردم انجام شود تا مستکبران در مراکز تصمیم‌گیری کشور ما نفوذ نکنند. آفتاب این خبر را منتشر کرد.

 

ثانيه‌شمار نابودي اسرائيل در مشهد

 کنایه سنگین حدادعادل به اصلاح‌طلبان/ انتقاد شدید روحانی از منتقدان برجام/ واکنش عجیب خودروسازها به آمار نیروی انتظامی/ انتقاد نعمت‌زاده از وزیر راه/  انتقاد تند عضو مجلس خبرگان از علی مطهری

کنایه سنگین حدادعادل به اصلاح‌طلبان

غلامعلی حداد عادل در مورد اظهارات اصلاح طلبان درباره نامزد نداشتن اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده تعجب می‌کنم از بعضی اصلاح‌طلبان که مرتباً اعلام می‌کنند طرف مقابل ما نفسی برای شرکت در انتخابات ندارد، فردی ندارند. مثل اینکه دوست دارند در مسابقه‌ای شرکت کنند که یک تیم بیشتر در آن شرکت نکرده و از پیروزی و برنده شدن خود در چنین مسابقه‌ای ابراز خوشحالی کنند. به‌نظر بنده این‌جور سخن گفتن، به دستاورد انتخابات که اهمیت آن گفته شد، لطمه می‌زند و هم اگر نیک بنگریم نشانۀ ترس آقایان است از اینکه مبادا طرف مقابل با قدرت وارد شود. وی که با هفته نامه نماینده، صحبت می کرد، افزود: بنده احتمال می‌دهم که انتخابات ریاست‌جمهوری آینده یک انتخابات بسیار جدّی باشد و شاید در میان انتخاباتی که از اول تا حالا برگزار شد انتخابات سال ۹۶ از همه جدّی‌تر باشد. البته من برای حدسی که می‌زنم دلایلی هم دارم و در آینده که به انتخابات نزدیک می‌شویم می‌توانم آنها را تشریح کنم.

 

نقش علی لاریجانی در رای آوردن روحانی

ابوالقاسم رئوفیان فعال سیاسی اصولگرا و عضو جبهه ایستادگی ضمن اظهار امیدواری نسیت به حصول به وحدت در خصوص نقش طیف های میانه رو اصولگرایان در ائتلاف پیرامون روحانی گفت : ما همه طیف ها از جمله طیف های میانه رو را اصولگرا میدانیم و قاعدتا اینها هم نامزد مورد قبولشان روحانی است. او در پایان خاطر نشان کرد : این طیف میانه رو به رهبری علی لاریجانی تلاششان را برای رای آوری روحانی میکنند اما از نتیجه نهایی وحدت باید تمکین شود. اگر افراد پشت يک میز بنشینند و بگویند اگر کاندیدای من مطرح شد من تابعم اگر نه من میروم کاندیدای خودم را معرفی میکنم جور در نمی آید. او در خصوص برنامه تشکل آیت الله مصباح در انتخابات ریاست جمهوری و امکان ائتلاف این طیف با اصولگرایان گفت : کاندیدای احتمالی این تشکل جلیلی است اما اگر قرار باشد تشکل مصباح تن به ائتلاف ندهد و تشکل های دیگر هم تن ندهند، باز همان آش و همان کاسه سال 92 است . بنا این نیست. جامعه روحانیت پتانسیل اینکه به عنوان محور تمام طیف های اصولگرا باشد و به گزینه واحد برسد را دارد. طبیعی است اگر تشکلی تن به این وحدت ندهد نمیشود به نتیجه وحدت امیدوار بود.انتخاب این گفت‌وگو را منتشر کرد.

 

گوینده زن شبکه «جم» به کشور بازگشت

بعد از هرمز سیرتی بازیگر پابه سن گذاشته که چند ماه بعد از حضور در ترکیه و همکاری با شبکه ماهواره ای جم به تهران بازگشت به تازگی سپیده توفیق گوینده زن این شبکه هم به تهران بازگشته است. توفیق در بخش خبر اقتصادی این شبکه مشغول به همکاری بود. توفیق که از همکاران دفتر استانبول این شبکه بوده آن طور که خودش گفت به دلیل شرایط بد کاری و برخوردهایی که اخیرا در تبدیل وضعیت شغلی همکاران این شبکه پیش آمده به ایران بازگشته است. سینما ژورنال این خبر را منتشر کرد.

 کنایه سنگین حدادعادل به اصلاح‌طلبان/ انتقاد شدید روحانی از منتقدان برجام/ واکنش عجیب خودروسازها به آمار نیروی انتظامی/ انتقاد نعمت‌زاده از وزیر راه/  انتقاد تند عضو مجلس خبرگان از علی مطهری

شلاق و حبس برای خواننده زیرزمینی مشهور

در پنجمین نشست مبارزه با آسیب‌های اجتماعی با موضوع جرایم مواد مخدر و روان‌گردان، عفری دولت‌آبادی اعلام کرد: به موجب حکم صادره از محاکم تهران، یکی از خوانندگان زیرزمینی به ده سال حبس و 74 ضربه شلاق محکوم شده که با توجه به اعلام گذشت یکی از شکات، یک دوم مجازات حبس تعلیق گردیده است. میزان این خبر را منتشر کرد.

 

مشاور ایرانی‌تبار ترامپ

نشریه فوروارد اعلام کرد یک ایرانی تبار در سمت مشاور "دونالد ترامپ" مشغول به فعالیت است. پایگاه اینترنتی نشریه فوروارد که اخبار یهودیان آمریکا را پوشش می دهد، در گزارشی به قلم ناتان گاتمن نوشت: مشاور جدید "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مهاجری ارتدوکس و ایرانی است. این مشاور در ایران متولد شد و به زبان فارسی مسلط است، او عرقچین بر سر می گذارد و در برج ترامپ کار می کند. دیوید پیمان همان مشاور یهودی ترامپ است که شاید شما مطلبی درباره اش نشنیده باشید. وی بیش از یک ماه پیش به این سمت انتخاب شد. باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرد.

 

قاضی‌پور قاتلان دریاچه ارومیه را معرفی کرد

نادر قاضی پور با انتقاد شدید از کوتاهی دولت بخصوص دو مجموعه وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ حیات در دریاچه رو به مرگ ارومیه، وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست را قاتلان این دریاچه ملی و جهانی نامید و گفت: طی سه سال گذشته، فصل جدیدی بر درد این دریاچه ملی اضافه شده است.مشرق این خبر را منتشر کرد.

 

هکرهای ایرانی سایت AFC را هک کردند

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا هک شد و یک ترانه فارسی به صورت «فینگلیش» در بخش اخبار این سایت قرار گرفت!

 کنایه سنگین حدادعادل به اصلاح‌طلبان/ انتقاد شدید روحانی از منتقدان برجام/ واکنش عجیب خودروسازها به آمار نیروی انتظامی/ انتقاد نعمت‌زاده از وزیر راه/  انتقاد تند عضو مجلس خبرگان از علی مطهری

انتقاد بروجردی از هیأت نظارت بر اجرای برجام

علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان اطلاع‌رسانی هیأت نظارت بر اجرای برجام متناسب با تخلفات آمریکایی‌ها نیست، گفت: تخلف آمریکا در اجرای تعهداتش در برجام مورد اعتراض دیگر کشورها هم هست.

 

انتقاد شدید روحانی از منتقدان برجام

روحانی رئیس جمهور کشورمان امروز در سخنان انتقادی نسبت به مخالفان برجام در نمایشگاه مطبوعات گفت، از سال 91 تا 94 مقدار نفتی که در این چند سال می‌توانستیم بفروشیم و درآمدش را به دست بیاوریم اما به خاطر تحریم‌ها در این چند سال نتوانستیم، حدود 180 میلیارد دلار بود، یعنی به خاطر تحریم 180 میلیارد دلار از درآمد کشور کسر شد که می‌توانست برای تحول این کشور و اشتغال جوانان به کار ببرد.روحانی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: اکنون این تحریم را برداشته‌ایم. برخی‌ها ناراحتند می‌گویند چرا تحریم‌ها برداشته شده و عصبانی هستند. صد تا تحریم برداشته شده و چند تا تحریم باقی مانده و آن صد تا را نمی‌بیند و تنها آن سه تا را می‌بیند. نمی‌دانم علتش چیست. چشم و گوش باز است و آدم واقعا دچار حیرت است. چطور می‌شود آدم حقایق را نبیند و درک نکند، فکر می‌کنند اگر بگویند ما در این چند سال موفق بوده‌ایم دولت نفع می‌برد. مگر این موفقیت برای دولت است که نفع ببرد بلکه این موفقیت برای ملت و مردم است و ملت ایران پیروزی به دست آورده و همه هم که رأی داده ایم. دولت، شورای عالی امنیت ملی، مجلس، شورای نگهبان، رأی داده‌اند و رهبر معظم انقلاب هم تأیید کردند اما باز هم نمی‌دانم مشکل کجاست، شما اهل رسانه باید آن را بیابید. باید برای مردم شرح دهید و توضیح دهید.

 

رئیس جدید سازمان گردشگری کیست؟

عضو شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی، انتصابش را به‌عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تأیید کرد.به گزارش جماران، زهرا احمدی‌پور ، با تأیید این انتصاب گفت: درحال حاضر حکم به دست من نرسیده است و مشغول شرکت در جلسات مختلفی با مدیران این سازمان و بررسی شرایط این سازمان هستم.بدین ترتیب احمدی‌پور بعد از مسعود سلطانی‌فر، مدیریت این سازمان فرهنگی را عهده‌دار خواهد شد.زهرا احمدی پور متولد ملایر، دانش آموخته جغرافیای سیاسی در مقطع دکترا و جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری در مقطع کارشناسی ارشد است و علاوه بر عضویت در هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس از سال 1376، مدیرکلی دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور در سال‌های 1376 تا 1382 را به عهده داشته است.معاونت ورزش بانوان سازمان تربیت بدنی در سال های 1382 تا 1384 از دیگر مسئولیت های پیشین زهرا احمدی‌پور بوده است. وی همچنین تیرماه سال گذشته به سمت مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور منصوب شده بود.

 

واکنش عجیب خودروسازها به آمار نیروی انتظامی

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در خصوص استاندارد خودروهای تولیدی در کشور گفت: تمام خودروهای ساخت داخل استانداردهای اجباری کشوررا پاس کرده‌اند که این استانداردها تمام مسائل زیست محیطی جهت آلایندگی و نظارت شورای عالی استاندارد را به صورت کامل تحت پوشش قرار می دهند.نعمت بخش در ادامه به انتقادات صورت گرفته از صنعت خودروسازی اشاره و بیان کرد: خودروسازان در اجرای تعهدات خود به مردم کوتاهی کرده اند که این امر زمینه را برای انتقادهای متفاوت و کم لطفی‌ها افزایش داده است و این انتقادات تأثیرمنفی خود را بر بازارهای صادراتی تولیدات ما گذاشته است.وی در واکنش به صحبتهای اخیر سردار مومنی گفت: سهم خودروهای داخلی در تصادفات 50 درصد از سوی سازمان راهداری اعلام شده است که این آماربه هیچ وجه قابل قبول ما نیست و پیگیر ثابت کردن ادعای خود هستیم.نعمت بخش با اشاره به اینکه درچندین سال گذشته شرکتها برای ارتقاء کیفیت خودروهای تولیدی میلیاردها تومان هزینه کرده اند، افزود: این افزایش کیفیت با تغییرات در خودروها همراه بوده به گونه ای که درخودروی نیسان محدودیت سرعت 90 کیلومتری در خودروهای تولید امسال اجرا شده است.میزان این خبر را منتشر کرده است.

 

انتقاد نعمت‌زاده از وزیر راه

وزیر صنعت كه پیش‌تر از واردات واگن‌های روسی به كشور انتقاد كرده و گفته بود «روی ریل می‌ایستم و اجازه ورود واگن‌ها را نمی‌دهم»، حالا می‌گوید «امیدوار است طلسم خرید ریل از خارج از کشور شکسته شود و به سمت تولیدات داخلی، صادرات و بازاریابی حرکت کنیم».او دراین‌میان تأكید می‌كند كه وزارت راه باید به كمك صنایع داخلی بشتابد و سفارش‌های خارجی‌ را کاهش دهد.محمدرضا نعمت‌زاده در آیین افتتاح کارخانه تولید ریل ملی در ذوب‌آهن اصفهان به‌عنوان بزرگ‌ترین کارخانه ریل خاورمیانه همچنین به وضعیت صنایع اشاره می‌كند و از بانك‌ها می‌خواهد «پیچ سختگیری را شل کنند».اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در این مراسم گفت: در منطقه رقبای بسیاری داریم که باید به لحاظ اقتصادی از آنها برتر باشیم. ایران ظرفیت بسیاری در بخش، معادن، انرژی، ‌نیروی انسانی و ... دارد و تنها با کلید مدیریت می‌توان از این سرمایه‌ها بهره بیشتری برد.

 

توصیه‌های معاون اول رییس‌جمهور به یک مقام ترکیه‌ای

اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز (شنبه) در دیدار « نهاد زیبکچی» وزیر اقتصاد جمهوری ترکیه با بیان اینکه همواره روابط دوستانه و برادرانه ای میان مردم دو کشور برقرار بوده است، اظهار داشت: خوشحال هستیم که کودتا در ترکیه ناکام ماند و خطری بزرگ از سر ترکیه و منطقه دور شد. وی در خصوص بیانیه نشست شورای همکاری خلیج فارس نیز با بیان اینکه ترکیه در این شورا عضویت ندارد و تنها به عنوان مدعو در این نشست حضور داشت، گفت: وزیر خارجه ترکیه در این نشست هیچ عبارتی بر خلاف منافع ایران در خصوص جزایر سه گانه عنوان نکرد چرا که این موضوع از حساسیت فراوانی برای ما برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار