طرح آب‌رسانی به شهرهای دشت‌آزادگان در حال حاضر اصلی‌ترین پروژه در دست اجرا در این منطقه است
کد خبر: ۳۲۱۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰ 01 November 2016
نماینده مردم دشت‌آزادگان و هویزه در جلسه‌ای که با حضور مجری، مشاور و پیمانکار آب‌رسانی به دشت‌آزادگان، بخشداران شهرهای سوسنگرد و بستان، برخی از مقامات محلی دشت‌آزادگان و جمعی از کشاورزان و مالکان اراضی در سالن جلسات فرمانداری دشت‌آزادگان تشکیل شد، گفت: طرح آب‌رسانی به شهرهای دشت‌آزادگان در حال حاضر اصلی‌ترین پروژه در دست اجرا در این منطقه است.

"قاسم ساعدی" افزود: به علت برداشت آب از پایین‌دست رودخانه کرخه کیفیت آب شرب منطقه دشت‌آزادگان مطلوب نیست و به علت مستهلک بودن خطوط لوله انتقال آب قدیم موجود بین‌شهری، نیاز روزانه روستاهای منطقه بویژه 23 روستای مسیر سوسنگرد به بستان تأمین نمی‌شود. لازم است شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان سریعاً ضمن هماهنگی با بخش آب‌رسانی سازمان آب و برق خوزستان تمهیدات لازم برای اتصال انشعابات روستایی به خط انتقال آب در حال احداث این مسیر منظور نماید.

نماینده مردم دشت‌آزادگان و هویزه اضافه کرد: حل سریع مشکل کمی و کیفی آب شرب دشت‌آزادگان، اصلی‌ترین برنامه من برای رفع بخشی از مشکلات مردم محروم این منطقه است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه به رغم مشکلاتی که اکنون در خصوص تخصیص منابع مالی به طرح‌های عمرانی وجود دارد، اتمام سریع این طرح و حل مشکل آب شرب مردم دشت‌آزادگان در دستور کار آب و برق قرار دارد.

نماینده مردم دشت‌آزادگان و هویزه گفت: عملیات اجرایی خطوط انتقال آب سوسنگرد به هویزه به طول 18 کیلومتر و سوسنگرد به حمیدیه به طول 28 کیلومتر با لوله فایبرگلاس که از استاندارد و کیفیت قابل قبولی برخوردار بوده حدود یک سال پیش به پایان رسیده است و پروژه احداث خط انتقال آب سوسنگرد به بستان به طول 34 کیلومتر با عنایت ویژه مهندس شمسایی از اواخر سال گذشته در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر با 80 درصد پیشرفت فیزیکی، مراحل پایانی را طی می کند.

ساعدی افزود: حتی با ورود طرح آب‌رسانی غدیر به سوسنگرد از ایستگاه پمپاژ ام الدبس، به علت شکستگی‌های متعدد و فرسودگی خط فعلی قدیمی عملاً امکان توزیع آب بین شهرها و روستاهای این محدوده وجود نداشت و اقدام صورت گرفته توسط سازمان آب و برق خوزستان در جهت اجرای خطوط لوله جدید اقدامی درست، لازم و فنی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای 102 کیلومتر خط انتقال آب بین شهرهای دشت‌آزادگان حدود 9 سال است به علل مختلف طول کشیده است؛ اما با بررسی‌هایی که بنده به عمل‌آورده‌ام طی یک سال اخیر پیشرفت فیزیکی قابل‌توجهی داشته است. به‌نحوی‌که امیدواریم در دهه فجر سال جاری و در کوتاه‌مدت طرح آب‌رسانی به شهرهای حمیدیه، هویزه، بستان، رفیع و تمامی روستاهای این مسیر از محل طرح آب‌رسانی غدیر و از بالادست رودخانه کرخه به بهره‌برداری برسد.

ساعدی تصریح کرد: رویکرد اجرایی و عدالت محور مهندس شمسایی مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان بر من و مردم منطقه دشت‌آزادگان پوشیده نیست و مردم نیز شاهد خدمات سازمان آب و برق خوزستان هستند؛ اما من به‌عنوان نماینده مردم دشت‌آزادگان و هویزه موظفم که صدای تقدیر و تشکر و در مواقعی نقد مردم را به گوش همه مسئولان استان برسانم.

نماینده مردم دشت‌آزادگان و هویزه ادامه داد: امروز من و همه مردم به چشم خود می‌بینیم که مدیران اجرایی طرح آب‌رسانی غدیر با تمامی عوامل خود در فرمانداری دشت‌آزادگان حاضرشده‌اند و در کنار اجرای پروژه‌ها، حل مشکلات مردم را نیز در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی اضافه کرد: اگر پروژه خطوط بین‌شهری دشت‌آزادگان پیشرفت قابل‌توجهی داشته است حاصل همراه شدن و حضور دائم مجریان و کارشناسان بخش آب‌رسانی سازمان آب و برق خوزستان در میان مردم و لمس مسائل و مشکلات آن‌ها از نزدیک بوده است.
ساعدی افزود: البته مهندس شمسایی جهت حل مشکل ایجادشده در خصوص کانال‌های آبیاری و زهکشی تأکیدات لازم را به مدیران ذی‌ربط داشته و موضوع از جانب ایشان در دست پیگیری است.

نماینده مردم دشت‌آزادگان و هویزه همچنین گفت: با دستور مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان اجرای 23 کیلومتر خط انتقال آب از هویزه به رفیع با اعتباری بالغ‌بر 20 میلیارد تومان در دستور کار بخش آب‌رسانی سازمان آب و برق خوزستان قرارگرفته است. کلنگ آغاز عملیات اجرایی این خط لوله پس از طی تشریفات خرید لوله و اتصالات موردنیاز و تعیین پیمانکار در دهه فجر امسال به زمین خواهد خورد.

ساعدی در پایان، اقدام شایسته دکتر صادق حقیقی پور معاون آب‌رسانی سازمان آب و برق خوزستان در خصوص در دستور کار قرار دادن پرداخت حدود یک میلیارد تومان از حقوق ارتفاق و خسارت کشت مردم و کشاورزان منطقه دشت‌آزادگان را قابل‌تقدیر دانست و از عملکرد بخش آب‌رسانی سازمان آب و برق خوزستان تشکر کرد.

منبع: تابناک
برچسب ها: دشت آزادگان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار