نماینده مردم شهرستانهای چابهار، نیکشهر، کنارک وقصرقند در مجلس شورای اسلامی خواستار ساخت بیش از 200 کیلومتر بزرگراه در حوزه راه های ورودی و خروجی شهرستانهای ساحلی و بندری چابهار و کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان شد.
کد خبر: ۳۲۱۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱ 01 November 2016
عبدالغفور ایران نژاد اظهار داشت: مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان و کشور در راستای طرح توسعه سواحل مکران به فکر ارتقای راه های ارتباطی حوزه چابهار و کنارک باشد.
وی افزود: جاده های کم عرض شهرستانهای چابهار، کنارک، سرباز و نیکشهر جوابگوی رفت و آمد زیاد ماشین آلات سبک و سنگین و حجم ورودی و خروجی خودروهای عبوری نیست و باید هر چه سریعتر با اختصاص اعتبار و انجام مطالعات لازم نسبت به ساخت بزرگراه در محدوده چابهار- کنارک و خروجی های چابهار به طرف راسک و چابهار- کنارک به طرف نیکشهر و زرآباد اقدام شود.
وی ادامه داد: حجم بالای ترافیک خودروها در این مسیرها تاکنون حوادث ناگوار رانندگی و آتش گرفتن خودروهای سبک و سنگین را به دنبال داشته است و این زیبنده منطقه راهبردی و تجاری اقتصادی چابهار نیست.
نماینده مردم شهرستانهای چابهار، نیکشهر، کنارک وقصرقند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چابهار یکی از مناطق اقتصادی و تجاری در دنیا است و مردم انتظار دارند در حوزه انتخابیه چابهار حداقل چندکیلومتر بزرگراه و آزاد راه اجرا شود.
ایران نژاد گفت: دوبانده شدن محور چابهار به نیکشهر، کنارک به زرآباد- جاسک، چابهار به راسک از خواسته های بحق مردم این منطقه است و باید دولت برنامه ریزی لازم را در این زمینه انجام دهد.
وی خواستار آسفالت بیش از سه هزار کیلومتر راه روستایی حوزه انتخابیه چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند شد و افزود: مردم با تردد در محورهای خاکی و کوهستانی هزینه و رنج های زیادی را در طول 30 سال گذشته متحمل شده اند و باید هر چه سریعتر برای رضایتمندی آنان آسفالت راههای روستایی در دستور کار قرار گیرد.
وی بر اختصاص اعتبار لازم برای تکمیل راه کنارک- زرآباد تاکید کرد و افزود: محور زرآباد- چاهان به نیکشهر نیز از راه روستایی به محور اصلی درجه یک ارتقا پیدا کند.
نماینده مردم حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی خواستار حل مشکلات سوخت ماشین آلات راهسازی، پرداخت مطالبات پیمانکاران راهسازی، رگلاژ راههای روستایی خاکی، پرداخت حقوق معوقه کارکنان ادارات راه و شهرسازی جنوب سیستان وبلوچستان(ایرانشهر) و خرید ماشین آلات جدید برای ادارات حوزه انتخابیه چابهار شد.
ایران نژاد به طرح توسعه سواحل مکران اشاره کرد و افزود: تکمیل و بهره برداری پتروشیمی، کارخانه فولاد مکران، طرح توسعه بندر شهید بهشتی و استقرار واحدهای بزرگ و کوچک تولیدی می توانند موجب اشتغال افراد زیادی شوند.
وی از صدور مجوز فرودگاه بین المللی منطقه آزاد چابهار از مسئولان محلی، استانی و کشوری قدردانی کرد و خواستار آغاز عملیات اجرایی آن شد.
وی راه اندازی خطوط کشتیرانی مسافری چابهار- عمان و چابهار- کراچی را موجب توسعه روابط بهتر همسایگان هم مرز آبی با مردم استان سیستان وبلوچستان عنوان کرد و افزود: با تکمیل زیرساختهای هوایی، ریلی، زمینی و دریایی تحولی در صنعت گردشگری و اقتصادی منطقه شکل خواهد گرفت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار