رييس هيات مديره شركت پديده شانديز اعلام كرد:
رییس هیات مدیره شرکت پدیده شاندیز گفت: بورس در حال حاضر برای راه اندازی اتاق مبادلات سهام پدیده هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد و این یک نوع فرار مسئولیتی است.
کد خبر: ۳۲۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲ 01 November 2016
به گزارش تابناک رضوی، مهندس احمد نوروزی درباره تعاملات بورس و شرکت پدیده اظهار کرد: قرار بوده پدیده وارد بورس یا فرابورس شود لذا اگر بورس نمی خواهد بر نقل و انتقال سهام پدیده نظارت کند به صراحت اعلام کنند که مسئولیتشان را انجام نمی‌دهند و ستاد تدبیر نیز به ما ابلاغ کند تا سازوکار دیگری تعریف ‌کنیم.در حالیکه می دانیم خلاف قانون است.

وی درباره علت الزام ورود پدیده به بورس یا نظارت این سازمان بر نقل و انتقال سهام پدیده گفت: بر اساس قانوان بازار اوراق بهادار و اهداف مکتوب سازمان بورس و همچنین مصوبات شورای امنیت کشور، نقل و انتقال سهام پدیده باید تحت نظارت بورس انجام شود لذا مکاتبات لازم به این منظور را انجام دادیم، اما هر چه جلوتر رفتیم نماینده حقوقی بورس بیشتر مخالفت کرد و حاضر به اجرای تصمیمات وزیر محترم اقتصاد و رییس سازمان بورس نشدند.

نوروزی خاطرنشان کرد: نمی گوییم شفافیت های لازم ایجاد شده بلکه در حال انجام آن هستیم و انتظار ما پذیرش واقعیات از سوی سازمان بورس است و نه آرمان گرایی و آن کمک سازمان بورس برای حل بحران و مشکلات ١٣٠ هزار نفر سهامدار آن است.

وی ادامه داد: ما معتقدیم بورس باید سیستم نظارتی خود را اعمال کند و به منظور ورود پدیده پیگیر باشد و فشار بیاورد اما الان بر عکس شده ما هرچه درب این خانه را می کوبیم که بیاید بر کار ما نظارت کنید جلو نمی آیند. قضیه ما مثل مدارس تیزهوشان شده است. مدیران مدرسه آخر هر سال دانش‌آموزان افتخارآفرین را معرفی می‌کنند که ما توانستیم اینقدر قبولی کنکور داشته باشیم. اینکه دانش‌آموزی در مدرسه تیزهوشان موفق است هنر خود اوست نه مدرسه. سازمان بورس نباید وظیفه ذاتی خود نسبت به تحت نظارت درآوردن شرکتی که ١٣۶ هزار سهامدار دارد را فراموش کند.

رییس هیات مدیره شرکت پدیده شاندیز در خصوص مباحث مربوط به خرید نرم‌افزار، اظهار کرد: تمامی شرکت‌هایی که در خرید و فروش اوراق بهادار و سهام فعال هستند از نرم‌افزار شرکت فناوری بورس تهران استفاده می‌کنند و بورس به آن‌ها این اجازه را می‌دهد تا از آن استفاده کنند و در قبال آن از معاملات حق الزحمه ای می گیرد اما بورس این اجازه را به شرکت ما نداده است. بورس حتی حاضر نیست نرم‌افزار خود را واگذار نماید و مدام فرار می‌کند و هیچ همکاری با ما ندارد. در حالی که واگذاری نرم افزار امری بدیهی است و از این نرم افزار صدها شرکت بدون هرگونه ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند.

وی ادامه داد: در این خصوص وزیر اقتصاد و مدیرعامل سازمان بورس باید احساس مسئولیت کرده و مشکل ما را حل کنند، در حال حاضر مشکل این است که ما باید تحت نظارت بورس باشیم اما بورس خود را کنار می‌کشد. قطعا در شرایط فعلی شرکت پدیده نمی تواند وارد بورس و یا حتی فرابورس شود ولی بسیاری از شرکتها که مشکلات عدیده ای دارند سهامشان در بازارهای مربوط به بورس معامله می شود و آسمان هم به زمین نمی آید و به نظر فلسفه ایجاد فرابورس نیز همین موضوع است.

نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ورود پدیده به فرابورس، عنوان کرد: در فرابورس بازارهای متفاوتی وجود دارد که یکی از آن بازارها بازار توافقی است که در این بازار شرکت‌های کاملا بدون شفافیت وجود دارند. معتقدیم سازمان بورس فقط بهانه‌جویی می‌کند چرا که حتی به ما اجازه ورود به تابلو بازار توافقی را نمی‌دهد. این در حالیست که باید فضا به گونه‌ای باشد که حتی اگر ما نخواهیم وارد بورس شویم سازمان بورس ما را مجبور کند. چه سازمان بورس بخواهد و چه نخواهد شرکتی با بیش از صدهزار نفر جزء بزرگترین شرکت سهامی عام می باشد گرچه خودش را تطبیق نداده باشد که همین امر یکی از تخلفات مدیران قبلی بوده است و عامل ایجاد مشکلات شده است.

در حال بررسی برای خرید نرم‌افزاری خارج از بورسیم

رییس هیات مدیره پروژه پدیده با اشاره به اینکه پدیده در هر حال باید وارد بازار خرید و فروش سهام شود، خاطرنشان کرد: آنچه همه بر ان اذعان دارند اینست که سهامی خاص بودن پدیده خلاف قانون است و باید به سهامی عام تبدیل شود و این ضرورت حفاظت و حمایت از منافع سهامداران شرکت پدیده است در عین حال در حال بررسی هستیم تا چنانچه نرم‌افزار از جانب بورس تحت هیچ شرایطی مهیا نشد از خارج بورس نرم افزار را خریداری کنیم.

وی در خصوص دلایل ورود پدیده به بورس گفت: بورس مانند نمایشگاه تخصصی عرضه محصولات است اما اینکه یک مجموعه تولیدی را به این نمایشگاه عرضه محصول راه ندهند عجیب است، با توجه به وجود انبوه سهامداران ما ملزم به ورود به این نمایشگاه هستیم و این موضوع برای ما یک ضرورت است.

نوروزی یکی از تبعات عدم ورود به بورس عدم امکان ارتباط مردم با شیوه جدید خرید و فروش سهام خواند و افزود: با توجه به اینکه در کشور ما اکثریت خریدار سهام، دانش بورس‌بازی را ندارند به کارگزاران رسمی بورس اعتماد می‌کنند تا برایشان سبد سهام تهیه کنند و ما چون نمی‌توانیم از نرم‌افزار بورس استفاده کنیم لذا سهامدارانمان حق استفاده از خدمات کارگزاران را نخواهند داشت و تجربه نرم افزار سامانه اطلاعات سهامداران به ما می گوید کمتر از ٣٠ درصد سهامداران می توانند مستقلا از این نرم افزار استفاده کنند.

و طبیعتا نمی‌توانند بورس‎باز باشند، اما ما چون نمی‌توانیم از کارگزاران و نرم‌افزار بورس استفاده کنیم ناچاریم سهامدارانمان را از دست بدهیم یا همان ابتدا با یک صف فروش مواجه شویم که شاید خیلی از ان ناخواسته باشد.

وی با رد عدم امکان تامین هزینه خرید نرم‌افزارتوسط شرکت، گفت: گرچه مشکلات عدیده ای مالی وجود دارد که حتی حقوق پرسنل کامل پرداخت نمی شود اما بنا به ضرورت و با مشکلات امکان تامین منابع برای خرید نرم‌افزار هست البته باید گفت که نرم افزار مورد نظر نرم افزار بورس نمی باشد و متعلق به بخش خصوصی و بدون کارآیی نرم افزار بورس است اما این کار فضای مناسب برای انجام معاملات توسط مردم را فراهم نمی‌کند، ضمن اینکه ایجاد شبکه برای خرید و فروش سهام در سراسر کشور بسیار هزینه‌بر خواهد بود، کار ساده‌تر برای مدیران شرکت خرید نرم‌افزار است اما این کار به نفع سهامداران نخواهد بود.

هیات مدیره حق تعیین قیمت سهام را ندارد

وی درباره نقش هیات مدیره در تعیین قیمت سهام گفت: هیات مدیره بر اساس قانون حق تعیین قیمت ندارد و نباید در مسائل این چنینی دخالت کند، وظیفه هیات مدیره صرفا فراهم کردن بسترهای لازم است و بازار معاملات سهام است و البته وظیفه تلاش برای بهبود امور شرکت و ایجاد ارزش افزوده در شرکت یا دارایی شرکت را دارد که بالتبع در رسمیت سهام تاثیرگذار دارد.
نوروزی در خصوص جذب سرمایه‌گذار بیان کرد: در حال مذاکره با شرکت‌های تامین سرمایه‌ایم و شرکت‌های سرمایه گذار اگر احساس کنند شرایط خوب است مطمئنا ورود پیدا خواهند کرد، تمام تلاشمان این است تا بستری فراهم شود و بازار خوبی برای سهام ایجاد شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار