معاون برنامه‌ریزی و امور شورای شهرداری تهران:
معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران تاکید کرد: واگذاری شهروند و شهرآفتاب تنها برای تسویه بدهی پنج هزارو 200 میلیارد تومانی شهرداری به بانک شهر نیست با این واگذاری به دنبال کسب درآمد پایدار شهری هستیم.
کد خبر: ۳۲۰۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶ 31 October 2016
 ناصر امانی، گفت: واگذاری شهروند و شهرآفتاب به خاطر بدهی نیست؛ بلکه می‌خواهیم از این محل درآمد پایدار برای شهر کسب کنیم. قطعا می خواهیم فروشگاه شهروند را ملی کنیم و پرداخت بدهی شهرداری به بانک شهر تنها دلیل واگذاری نیست.

وی افزود: اعضای شورای اسلامی شهر تهران بر کاهش درآمدهای غیرپایدار شهرداری تاکید دارند تا شهرداری به سمت درآمدهای پایدار حرکت کند و یکی از اقدامات شهرداری برای ایجاد این درآمدها همین واگذاری 60 درصد سهام شهروند و شهرآفتاب است. بی تردید با 40 درصدی که برای شهرداری تهران باقی می ماند و با ملی شدن شهروند درآمد پایداری برای شهرداری ایجاد می‌شود.

امانی ادامه داد: شهرداری به میزان بدهی بانک شهر به بانک‌های ملی و تجارت که بخشی هم متعلق به دولت می‌باشد، بدهکار است که از محل مابه التفاوت واگذاری شهروند و شهرآفتاب این بدهی را پرداخت خواهد کرد که این موضوع را در جلسه شورا برای اعضای شورای اسلامی شهر تهران تشریح خواهیم کرد.

پیش از این نیز محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به گزارش رییس کمیسیون برنامه و بودجه و بدهی 5200 میلیارد تومانی شهرداری به بانک شهر گفته بود: «بعد از ارائه گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص بدهی شهرداری به بانک‌ها اعضای شورا می بایست طرحی را جهت ملغی کردن مصوبه قبلی خود در خصوص واگذاری شهروند و نمایشگاه شهرآفتاب ارائه و تصویب کنند. به استناد گزارش ارائه شده از سوی کمیسیون برنامه و بودجه ، شهرداری 8514 میلیارد تومان به پیمانکاران و حدود 12 هزار میلیارد تومان نیز به بانک ها بدهکار است.

وی تاکید کرد: این واگذاری ها در حالیست که براساس رایزنی‌ها در شورای شهر قرار بود ، بخشی از نمایشگاه شهر آفتاب برای شهرداری بماند اما هنوز این مهم نهایی نشده و حتی در مصوبه ای که چمران ریاست شورا نوشته صحبت از واگذاری 100درصدی نمایشگاه شهرآفتاب است که این برخلاف آنچه در فرآیند تصویب این واگذاری ها در صحن شورا و جمع بندی نهایی آن تصمیم گیری شد، می باشد«.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار