معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: علت اصلی رکود بالا در استان نقدینگی، عدم مدیریت، سود بالای بانکی و توجیه نبودن برخی از طرح های تولیدی است.
کد خبر: ۳۱۸۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵ 26 October 2016
به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ، مجید محنایی در گفت و گو با خبرنگار صبح زاگرس با بیان اینکه در یک سال اخیر که کارگروه رفع موانع تولید در استان شکل گرفت مشکلات 90 واحد تولیدی راکد بررسی شد، افزود: حدود 36 مورد از این واحد ها یا به چرخه تولید بازگشتند یا در شرف را ه اندازی هستند.
وی با اشاره به اینکه برای راه اندازی تعدادی از واحد های تولیدی نیاز به چند تصمیم مختلف وجود دارد، اظهار داشت: اینگونه واحد ها برای راه اندازی زمان بیشتری نیاز دارند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پیش بینی ما این است که بالای 60 درصد واحد های تولیدی که در کارگروه رفع موانع تولید مطرح شدند به چرخه تولید برگردند، تصریح کرد: تلاش هایی که در این زمینه صورت گرفته شده خوشبختانه نتیجه گیری خوبی داشته که کاهش 1.3 درصدی بیکاری استان تایید کننده این موضوع است.
محنایی کاهش نرخ بیکاری استان را نتیجه تیم خوب اقتصادی استان و همکاری بانک ها عنوان کرد و ادامه داد: اصحاب رسانه نیز با رصد موضوعات و اطلاع رسانی ها و به چالش کشیدن مدیران نیز نقش مهمی در تحقق این امر مهم ایفا کردند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه استان در حوزه نقدینگی هیچ مشکلی ندارد، یادآور شد: 405 میلیارد تومان برای رونق تولید تسهیلات وجود دارد و متاسفانه تاکنون تنها 60 میلیارد تومان آن پرداخت شده است و علت اصلی رکود بالا در استان بحث مدیریتی، نقدینگی و بحث توجیه طرح هاست که باعث شده است خیلی از واحد ها تعطیل یا راکد شوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد سودهای سرسام آور بانکی را از مهمترین علت رکود بالا در استان نام برد و اضافه کرد: بنا بر این بود که بخشی از این تسهیلات به صورت یارانه سود به تولید کنندگان پرداخت شود اما هنوز این امر نهایی نشده و باعث شده انگیزه برای گرفتن تسهیلات در بین تولیدکنندگان کم شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار