بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای بین المللی از جمله:« آیا پدر آلمانی ترامپ را می شناسید؟»،« تمدید تحریم های ایران در مجلس نمایندگان امریکا» و ..پرداخته می شود.
کد خبر: ۳۱۸۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸ 26 October 2016
تحولات در عرصه بین المللی در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که در عرصه رسانه های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور سیاست رسانه ای خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند.
بسته ویژه خبری «تابناک کهگیلویه و بویراحمد»، جایی است که مهمترین خبرهای روز دنیا را ‌برای مخاطبان آماده می‌کند.
وزیر دفاع فرانسه: داعش در موضع دفاعی قرار گرفته است
ژان ایو لودریان اعلام کرد گروه تروریستی داعش در موضع دفاعی قرار گرفته است.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ژان ایو لودریان وزیر دفاع فرانسه گفت: «نظامیان فرانسوی موجود در پایگاه نظامی القیاره در استان نینوا در عملیات آزاد سازی موصل مشارکت دارند.»
لودریان در نشست خبری مشترک با اشتون کارتر همتای آمریکایی خود در پاریس افزود داعش در موضع دفاعی قرار گرفته است. وی اظهارداشت نبرد موصل با وجود دشواریها، بر اساس برنامه ادامه دارد و بازپس گیری موصل شکست نمادین بزرگی برای داعش است.
لودریان بر ضرورت آمادگی برای آزاد سازی شهر الرقه سوریه بعد از آزاد سازی موصل عراق تاکید کرد.
وزیر امور خارجه آمریکا نیز خواستار اجرای عملیاتی برای منزوی کردن گروه های مسلح در مقرهایشان در الرقه همزمان با حمله برای آزاد سازی موصل شد.
وزیر دفاع فرانسه تاکید کرد داعش و خلافت آن نه در زمین، نه در فضای مجازی نباید امکان بقا داشته باشد و برای رسیدن به این هدف، ما باید در چارچوب ائتلاف نظامی خود مبارزه با این گروه تروریستی را ادامه دهیم.
ژان-ایو لودریان وزیر دفاع فرانسه در کنفرانسی خبری با حضور کارتر اشتون همتای آمریکایی خود در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره نبرد موصل و مبارزه با گروه تروریستی داعش گفت: تهدید در همین جاست و حتی بعد از آزاد سازی موصل نیز این تهدید وجود خواهد داشت، اما شرایط آن فرق خواهد کرد.
از همین رو همبستگی و همکاری ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش باید بعد از تصرف موصل و رقه نیز ادامه داشته باشد زیرا این به اصطلاح خلافت، یک بُعد سرزمینی و یک بُعد مجازی دارد، این دو همراه هم هستند. زمانی که خلافت سرزمینی وجود نداشته باشد خلافت مجازی وجود خواهد داشت و این خلافت از نظر منابع مشکل ایجاد خواهد کرد.
در نتیجه ما باید همکاری های خود در چارچوب این ائتلاف را تا زمان نابودی بُعد مجازی داعش نیز ادامه دهیم و با کمک همه امکاناتی که در اختیار داریم به خلافت داعش در هر شکلی امکان بقا ندهیم. اما انجام همه این کار قبل از هر چیزی در گرو بازپس گیری سرزمین هایی است که در اختیار این گروه تروریستی است.
وی درباره عناصر خارجی هوادار داعش نیز گفت با وضعی که اکنون در عراق و سوریه به وجود آمده است نه راه فرار از صفوف این گروه تروریستی و نه راه ورود به آن وجود دارد. زیرا سرزمین های بین جرابلس و عزاز اکنون توسط ارتش آزاد سوریه با حمایت ترکیه بسته شده است و به عبارتی مرزی کمتر نفوذ پذیر را برای خروج و ورود عناصر خارجی داعش ایجاد کرده است.
وی با این حال خاطر نشان کرد بیان این سخنان به معنای آن نیست که خطر وقوع عملیات تروریستی توسط همین عناصر خارجی وجود ندارد. این خطر همیشه بوده و خواهد بود اما اراده جمعی اکنون بر این تعلق گرفته است که کل این خلافت داعش چه در بُعد زمینی چه در بُعد مجازی آن از بین برود.
ژان-ایو لودریان در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه لوفیگارو درباره خواست ترکیه در عملیات بازپس گیری موصل و رقه، با این استدلال که این مناطق عمق راهبردی ترکیه هستند، گفت: ترکیه تاکنون چندین بار قربانی عملیات تروریستی داعش بوده است و به نظر ما نیز ترکیه شریک خوبی در این مبارزه و نبرد است اما برای همکاری با ترکیه قبل از هر چیز لازم است که اهداف ما همخوانی داشته باشند.
همانطور که در شکست دادن داعش منافع مشترک داریم و هر کسی با هر چه در توان دارد باید آن را انجام دهد. برای این کار نیز ما باید به گونه ای اقدام کنیم که مجموع اهدافمان همخوانی داشته باشد. به همین منظور، ما در نظر داریم فردا با همتای ترک خود دیدار کنیم.
وزیر دفاع فرانسه درهمین ارتباط افزود ما فردا در گفتگوهایمان اهداف مهمی را که ما برای خود داریم مطرح می کنیم و ترکیه نیز همین کار را انجام خواهد داد. فردا ما همچنین با همتای ترک خود درباره چگونگی اجرای اهداف مشترکی که با ترکیه در مبارزه با داعش داریم رایزنی خواهیم کرد.
 آیا پدر آلمانی ترامپ را می شناسید؟
 آیا می دانید دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری امریکا، اصالتاً آلمانی است؟
ویکی پیدیا در این باره نوشت: فرد ترامپ پدر دونالد ترامپ ؛ ۱۱ اکتبر ۱۹۰۵ در محله Woodhaven نیویورک بدنیا آمد اما او یکی از مهاجران آلمانی بود. پدر او از شهر کوچکی به نام Kallstadt در آلمان به امریکا مهاجرت کرد.هرچند پدر و مادر ترامپ هر دو آلمانی بودند اما وی برای چندین دهه بعد از جنگ جهانی دوم خود را سوئدی تبار معرفی می کرد.
فرد ترامپ در سن ۱۳ سالگی پدرش را از دست داد و از همان زمان به عنوان کارگر اصطبل شروع به کار کرد.در اواخر ۱۹۲۰ او شروع به ساخت خانه های تک خانواری در کوئینز، که هر یک فقط ۳۹۹۰ دلار قیمت داشت کرد و در اواسط ۱۹۳۰ در هنگام رکود بزرگ امریکا ، او پیشگام مفهوم سوپر مارکت ها با بازار ویژه شد که تنها پس از یک سال توانست آن را به قیمت بالایی بفروشد.
در طول جنگ جهانی دوم، پدر ترامپ سربازخانه ها و ویلاهایی برای پرسنل نیروی دریایی ایالات متحده در نزدیکی کارخانه کشتی سازی عمده در امتداد ساحل در پنسیلوانیا، نیوپورت نیوز، ویرجینیا، و نورفولک و ویرجینیا ساخت او پس از جنگ نیز کار خود را با ساخت مسکن برای خانواده ها با درآمد متوسط و سربازان قدیمی جنگ توسعه داد.
فرد ترامپ در ادامه به ساخت و راه اندازی مسکن بصورت اجاره مقرون به صرفه از طریق مجتمع های آپارتمانی بزرگ در شهر نیویورک، و خانه های یکسان در محله Bensonhurst، Sheepshead ، Flatbush و ساحل برایتون در بروکلین و فلاشینگ و جامائیکا پرداخت.
در طول زندگی حرفه کسب و کار خود، بارها مورد تجارتش مورد ظن قرار گرفت تا جائیکه یک بار توسط کمیته مجلس سنای ایالات متحده در سال ۱۹۵۴ برای سند سازی در قراردادهای عمومی مورد تحقیق و تفحص قرار گرفت . موارد مشابهی نیز وجود داشت که وی به خاطر آنها توسط مقامات مدنی امریکا مورد بررسی قرار گرفت و در برخی مجرم شناخت شد.
وی در ۲۵ ژوئن ۱۹۹۹ میلادی در ۹۳ سالگی درگذشت. آن طور که برآورد می شود وی در هنگام فوت سرمایه ای بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار داشت. همسرش ماری آنه مک لود بود که او نیز در سال ۱۹۹۹ درگذشته است. همچنین فرزندان وی به ترتیب ماریانه، فدریک، الیزابت، دونالد و روبرت هستند.
معمای حمله اسرائیل به ناو آمریکایی
آمریکا در منطقه خاور میانه ، متحد اساسی و استراتژیکی دارد که اسرائیل است. این دو متحد مناسبات قدیمی با یکدیگر دارند، اما بعد از جنگ‌ شش روزه بین اعراب و اسرائیل در ژولای سال 1967 ، این اتحاد مستحکم‌تر از قبل دنبال می‌شود. مارک کلاید یکی از کارمندان ارشد مرکز مطالعات خدماتی در کنگره آمریکا در رابطه با مناسبات بین آمریکا و اسرائیل می‌گوید: اسرائیلی‌ها ترجیح می‌دهند که کمک‌های ارائه شده از سوی آمریکا به آنها تحت عنوان بدهی مطرح شود تا اینکه کمک‌های مستقیم صورت بگیرد، به این ترتیب آنها از حضور نیروهای نظامی آمریکایی در اراضی خود در امان خواهند بود و می توانند خودشان روند نظارت بر هزینه کرد این اموال را در دست داشته باشند.
به نوشته این نویسنده ایتالیایی مناسبات بین اسرائیل و آمریکا مناسباتی با ماهیت غیر شرطی است. در جنگ شش روزه بین عرب‌ها و اسرائیل، یکی از کشتی‌های آمریکایی در نزدیکی سواحل غزه هدف حمله نظامی عمدی اسرائیلی‌ها قرار گرفت. در روز هشتم ژوئن 1967 کشتی آمریکایی لیبرتی مأموریت خود برای انجام مطالعات الکترونیک و اطلاعاتی برای آژانس امنیت ملی آمریکا را در آب‌های بین‌المللی نزدیک به سواحل غزه انجام می‌داد. اما در این مأموریت هدف حمله نظامی هواپیماهای رژیم صهیونیستی و کشتی‌های نظامی این رژیم قرار گرفت. این حمله یک ساعت کامل به طول انجامید. تماس‌های ثبت شده در جریان این حمله به علاوه وجود ملموس پرچم آمریکا بر روی کشتی آمریکایی نشان می‌داد که این حمله عمدا انجام شده است. در دقایق اولیه انجام این حمله، کشتی لیبرتی از دو ناو هواپیمابر آمریکایی یعنی Saratoga و Uss America کمک خواست. این دو ناو بلافاصله به 12 جنگنده آمریکایی دستور پرواز و مقابله با حمله مذکور و حمایت از کشتی آمریکایی را صادر کرد، اما چند دقیقه بعد از آغاز این مأموریت، جنگده‌های مذکور به صورت مستقیم از کاخ سفید دستور دریافت کردند که مأموریت خود را متوقف کنند و کشتی آمریکایی را زیر موشک باران اسرائیل رها کنند. در نتیجه حملات انجام شده 34 دریانورد کشته شده و 174 تن دیگر زخمی شدند.
سنسینی می نویسد که بعد از این حادثه آمریکا تمام کسانی که به دنبال صحبت یا ارائه مستنداتی از این حمله بودند را تهدید می‌کرد . نظامیانی که در این رابطه صحبت می‌کنند نیز به دادگاه‌های نظامی ارجاع می‌شدند. علت این موضوع، احتمال خروج اطلاعات محرمانه ای بود که در کشتی لیبرتی قرار داشت و دستگاه‌های الکترونیک آن در زمان حضور در آب‌های بین‌المللی موفق به رصد آن شدند. این اطلاعات در رابطه با عملیات کشتار جمعی هزاران اسیر مصری بود که مجبور شدند قبر خود را با دستان خود در نزدیکی فرودگاه العریش حفر کنند.
مناسبات آمریکا و اسرائیل مناسباتی کاملاً ویژه است، به گونه‌ای که حتی حادثه‌ای نظیر حمله نظامی اسرائیل به کشتی آمریکایی نیز خدشه ای در این مناسبات مستحکم ایجاد نمی‌کند.
وقتی یک وزیر بحرینی تاریخ را جعل می‌کند
وزیر امور پارلمانی بحرین طی سخنانی تاریخ کشورش را تحریف کرد که این امر منجر واکنش یکی از نمایندگان را در پی داشت.
به گزارش دولت بهار به نقل از المنار، غانم البوعینین وزیر امور پارلمانی بحرین طی اظهاراتی مدعی شد که بحرین از سوی انگلستان اشغال نشده است.
وی در ادامه ادعایش افزود: بحرین از زمان ورود احمد الفاتح در سال 1783 میلادی مستقل بوده است و چیزی به نام استعمار انگلستان وجود ندارد، بلکه توافقی برای حمایت و حفاظت میان بحرین و انگلستان وجود داشته است.
این اظهارات وزیر بحرینی با واکنش ماجد الماجد نماینده پارلمان این کشور مواجه شد و وی درباره تحریف تاریخ در کشورش ابراز نگرانی کرد.
این در حالی است که بحرین از سال 1820 میلادی تحت قیمومیت انگلستان در آمد و در سال 1971 اعلام استقلال کرد. ایران اولین کشوری بود که استقلال بحرین را به رسمیت شناخت.
تمدید تحریم های ایران در مجلس نمایندگان امریکا
به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، خبرگزاری رویترز به نقل از مقام ها در کنگره آمریکا گزارش می دهد که رهبران حزب جمهوری خواه در مجلس نمایندگان قصد دارند طرح تمدید ۱۰ ساله قانون تحریم های ایران را اواسط نوامبر به رای بگذارند.
قانون تحریم های ایران که روز ۳۱ دسامبر منقضی می شود تحریم هایی در زمینه های تجاری، انرژی، دفاعی و صنایع بانکی در ارتباط با برنامه اتمی و موشک های بالستیک ایران وضع می کند.
دستیاران نمایندگان در کنگره به رویترز گفتند که تلاش برای تمدید قانون به صورت فعلی احتمالا به راحتی در مجلس نمایندگان تصویب خواهد شد. اما سرنوشت آن در سنا به این روشنی نیست.
نمایندگان روز ۱۴ نوامبر برای اولین بار پس از انتخابات روز ۸ نوامبر به کنگره بازخواهند گشت.
بنابه این گزارش بعضی سناتورهای جمهوری خواه خواهان چیزی بیش از تصویب قانون در شکل فعلی آن هستند. آنها تلاش دارند قانون محدودکننده تری علیه ایران وضع کنند به طوری که ایرانی ها و کسب و کارهای بیشتری را به خاطر ارتباط با آزمایش موشک های بالستیک و "حمایت از تروریسم" تحریم کند.
بعضی سناتورها همچنین خواهان وضع قانونی هستند که حق رئیس جمهور در اعطای معافیت از تحریم ها به دلایل امنیتی را باطل می کند.
پارلمان ونزوئلا به دنبال استیضاح رییس جمهور 
پارلمان ونزوئلا با آغاز فرآیند محاکمه و استیضاح رئیس‌جمهوری این کشور موافقت کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، قانون‌گذاران ونزوئلایی با برگزاری جلسه‌ای ویژه به وضعیت نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری این کشور رسیدگی کردند.
نمایندگان پارلمان ونزوئلا همچنین خواستار حضور رئیس‌جمهور این کشور در جلسه آتی پارلمان شدند؛ جلسه‌ای که به صورت زنده از تلویزیون پخش خواهد شد.
ماه‌ها تنش در ونزوئلا با آشوب و غارت همراه بوده و این خطر وجود دارد که به دنبال عصبانیت شدید اپوزیسیون به خاطر باطل شدن تلاش‌هایشان برای برگزاری رفراندوم توسط مقامات دولت، تنش‌ها شدیدتر شود.
خبرگزاری رویترز گزارش داد، بدین ترتیب پارلمان ونزوئلا که اکثریت آن تحت کنترل اپوزیسیون این کشور قرار دارد، محاکمه‌ای سیاسی علیه مادورو به راه خواهد انداخت و اتهام مطرح شده علیه رئیس‌جمهوری این کشور تعرض به دموکراسی عنوان شده است.
جولیو بورخس، رهبر حزب دارای اکثریت در پارلمان گفت: ما به ونزوئلا و جهان نشان خواهیم داد که مسئولیت تعرض به قانون اساسی برعهده مادورو است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار