بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای بین المللی از جمله:« کمربند دفاعی ایران فضای عملیاتی ناتو را قطع کرده»،« کمربند دفاعی ایران فضای عملیاتی ناتو را قطع کرده است» و ..پرداخته می شود.
کد خبر: ۳۱۷۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 25 October 2016
تحولات در عرصه بین المللی در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که در عرصه رسانه های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور سیاست رسانه ای خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند.
بسته ویژه خبری «تابناک کهگیلویه وبویراحمد،»، جایی است که مهمترین خبرهای روز دنیا را ‌برای مخاطبان آماده می‌کند.
سیطره داعش بر یکی از شهرهای الانبار
منابع خبری از سیطره داعش بر شهر «الرطبه» در استان الانبار همزمان با عقب نشینی تاکتیکی نیروهای عراقی خبر دادند.
به گزارش بولتن نیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، عناصر تروریستی تکفیری داعش پس از عقب نشینی نیروهای عراقی از «الرطبه» در الانبار، به طور کامل بر این شهر مسلط شدند.
پایگاه خبری العربی الجدید گزارش داد که نیروهای عراقی در یک اقدام تاکتیکی و به منظور تجدید قوا و ارسال تجهیزات بیشتر برای بازپس گیری الرطبه، عقب نشینی کردند.
حمله داعش به الرطبه همزمان با عملیات گسترده نیروهای عراقی برای آزادی شهر موصل، مقر اصلی داعش صورت گرفته است.
یک منبع عراقی گفته که داعش با چنین حملاتی در واقع تلاشی می کند تا عملیات آزادسازی موصل را که بزرگترین عملیات نظامی ارتش عراق محسوب می شود، به چالش بکشاند.
داعش روز جمعه گذشته نیز با چنین هدفی به استان کرکوک حمله کرد که به دنبال آن بیش از 150 نفر کشته و زخمی شدند.
کمربند دفاعی ایران فضای عملیاتی ناتو را قطع کرده است
رسانه صهیونیستی نوشت: ارتش ایران به طور موفقیت آمیزی راهبرد منطقه دسترسی ممنوع را که ترکیبی از جنبه‌های مبتنی بر علم مکان شناسی می‌باشد، به هدف پیروزی بر عربستان سعودی و غرب بکار برده است.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه صهیونیستی «عاروتص شوع» در تحلیلی در زمینه راهبردهای دفاعی ایران در منطقه و آسیب شناسی رقبا از طریق علم مکان شناسی نوشت: پل زمینی ایران و  اتصال موقت دو قاره از ایران به دریای مدیترانه تنها برای ساخت یک مسیر صرف به دریا نیست،بلکه قطع راهبردی مبتنی بر علم مکان شناسی پایگاه‌های ناتو در ترکیه ‌نقطه پایانی حمله ایران است.
بر این اساس، ایران فضای عملیاتی ناتو را در دو قسمت قطع کرده و با استفاده از گستره سرزمین‌های کلیدی خود در شرق و غرب می‌تواند کمربند دفاع ضد موشکی ایجاد نماید که در نتیجه هرگونه بسیج نیروهای ناتو در ترکیه برای حفظ دشمنان ایران (عربستان) برابر حملات رعد آسای این کشور را مشکل می‌سازد.
این وبگاه صهیونیستی نوشت: با پوشش دفاع هوایی از ایران تا دریای مدیترانه، هرگونه عملیات نجات نیروهای ناتو مستقر در ترکیه به تاخیر افتاده و موجب واردشدن ضربات سنگین بر آن‌ها که به منظور متوقف کردن نیروهای قدرتمند ایران در عرصه خلیج فارس وارد عمل گشته‌اند،می‌شوند. امروز از جنوب به غرب شبه جزیره عربستان،ایران در حال فعالیت است و در یمن و با گروه حوثی‌ها به عنوان عاملان نیابتی درحال برپایی نقطه انسداد دریایی در تنگه باب‌المندب است.
این در حالی است که برد موشک‌های ضد کشتی ایران بسیار زیاد است و این کشور می‌تواند صدها آتشبار از موشک ضد کشتی خود را دور از خط ساحلی یمن مستقر ‌کند. شاید نیروهای آمریکا به  زحمت بتوانند در این سد ایجاد شده رخنه نمایند اما همچنان که چنین نیرویی به صفوف ایران رخنه می‌نماید، مجبور است با مبارزه راه خود را برای حضور در تنگه هرمز باز نماید . بنابراین ایرانی‌ها در خلیج فارس قبل از این که نظامیان آمریکا از باب‌المندب به آنجا برسند با هیچ نیرویی مواجه نمی‌شوند و ایرانی‌ها تنها تنگه هرمز باقی خواهد ماند.
عاروتص شوع نوشت: در مجموع ارتش ایران به طور موفقیت آمیز راهبرد منطقه دسترسی ممنوع یا «Anaconda-style A2/AD» را که ترکیبی از جنبه‌های مبتنی بر علم مکان شناسی برگرفته از بازی ژاپنی «GO» که در آن راهبردهای پیچیده‌ای وجود دارد را همراه با توازن شطرنجی که درکل به هدف پیروزی بر عربستان سعودی و غرب است، بکار برده است.
این وبگاه صهیونیستی با انتقاد از راهبردهای آمریکا در منطقه نوشت: این کشور تحت رهبری احمقانه اوباما به جای برنامه ریزی بر نحوه مغلوب کردن ایرانی‌ها، ارتش خود را سرگرم پروتکل‌های عملیات تغییر جنسیت نیروهای نظامی خود کرده است.
در انتهای این مطلب آمده است: هر کسی که رییس جمهور آمریکا شده و به کاخ سفید وارد می‌شود با موج سهمگین ایرانی همراه با سرمایه گذاری 150 میلیارد دلاری مواجه می‌شود که به زودی عربستان را از صفحه روزگار محو می‌کند. آن موقع دیگر کار از کار گذشته و جهان متوجه تنها میراث دولت اوباما که ایجاد ایران اسلامی ابرقدرت مجهز به سلاح اتمی که بر 60 درصد ذخایر نفتی جهان حکمفرمایی می‌کند، خواهد شد.
اگر نجنبیم ایران مارا یکی یکی می بلعد
به گزارش افکارنیوز، "ولید الطبطبایی" نماینده پیشین مجلس کویت مدعی شد: «ما باید متحد شویم و باید با همدیگر همکاری کنیم و گرنه ایران یک به یک ما را خواهد بلعید.»
ولید الطبطبایی که برای ثبت نام در انتخابات مجلس کویت حضور پیدا کرده بود، در ادامه ادعاهای خود گفت: «اینک مواجهه ما با ایران به مسئله مرگ و زندگی تبدیل شده و اگر نجنبیم به سرنوشت عراق، یمن، لبنان و سوریه مبتلا خواهیم شد.»
گفتنی است که امیر کویت هفته پیش طی اقدامی -که به گفته رسانه های عربی به خاطر بی کفایتی نمایندگان کویتی است- مجلس این کشور را منحل اعلام کرد.
واکنش اتحادیه عرب به تصمیم نتانیاهو
به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، اتحادیه عرب اظهارات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر حضور شخصی در حفاری های زیر مسجد الاقصی را محکوم کرد.
بر اساس این گزارش اتحادیه عرب در این خصوص اعلام کرد که تصمیم نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای حضور در حفاری های زیر مسجد الاقصی بیانگر تسریع نقشه های اسرائیل و هشداری در خصوص فروپاشی مسجد الاقصی است.
اتحادیه عرب در ادامه تصریح کرده است: اقدام مقامات اسرائیل در پاسخ به قطعنامه یونسکو مبنی بر هویت اسلامی قدس و مسجد الاقصی صورت می گیرد. مقامات اسرائیلی با شعله ور کردن جنگ های دینی در منطقه، موجب افزایش تروریسم و افراط گرایی می شود و صلح و امنیت جهان را تهدید می کند.
اتحادیه عرب از یونسکو درخواست کرده که اسرائیل را به اجرای قطعنامه های صادر شده از سوی یونسکو وادارد و فشار شورای امنیت برای توقف تجاوز اسرائیل را خواستار شده است. اتحادیه عرب همچنین تصریح کرده است که جنایات علنی صهیونیست ها موجب ترغیب اشغالگران اسرائیل برای ادامه جنایات خود در برابر دیدگان عمومی می شود.
گفتنی است بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل پیش از این قول داده بود که شخصا در خاکبرداری ها زیر مسجد الاقصی شرکت کند؛ وی از تمامی صهیونیست ها خواست تا هفته جاری در این خاکبرداری به او ملحق شوند.
راهکار عجیب آمریکاییها در مورد سوریه
یک مجلۀ آمریکایی نوشت: "بازها"ی کنگرۀ آمریکا بررسی گزینه‌های سخت‌گیرانه‌تر برای تعامل با بحران سوریه، از جمله پیشنهاد ترور بشار اسد را آغاز کرده‌اند.
به گزارش شریان نیوز،فارین پالیسی با اشاره به تحول در مواضع جمهوری خواهان در قبال بحران سوریه، خاطرنشان کرد: این پیشنهاد غافلگیرانه پنجشنبۀ گذشته توسط یکی از اعضای تیم نمایندۀ جمهوری خواه در جلسۀ محرمانۀ کنگره که توسط شورای روابط بین الملل تنظیم شده بود، مطرح گردید.
سه تن از هفتاد و پنج شرکت کننده در این نشست در گفت و گو با مجلۀ آمریکایی، طرح این موضوع درجلسۀ مذکور را تأیید و خاطرنشان کردند که این سوال از فیلیپ گوردن مسئول سابق هماهنگی کاخ سفید در امور خاورمیانه پرسیده شده و او نیز این ایده را به دلیل غیرقانونی بودن و غیرمؤثر بودن رد کرده است.
یکی از این منابع به فارین پالیسی گفت: «اصل پاسخ گوردن در این امر خلاصه می شود که این مسأله برخلاف قانون است و تغییر زیادی در شرایط ایجاد نمی کند، زیرا منافع روسیه و ایران را در سوریه از بین نمی برد».
این مجله خاطرنشان می کند که پیشنهاد مذکور باعث تعجب حاضرین در نشست شد و در ادامه می نویسد: در سال 1976 بخشنامه ای توسط جرالد فورد رئیس جمهور وقت صادر شد که مشارکت مسئولان دولت آمریکا در طراحی عملیات ترور سیاسی را ممنوع کرد. این بخشنامه پس از افشای اطلاعات مربوط به دخالت آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) در طراحی ترور فیدل کاسترو رئیس جمهور کوبا صادر شد. از آن زمان همۀ رؤسای جمهور آمریکا به این بخشنامه متعهد بودند.
این مجله ضمن اظهار تردید دربارۀ پذیرفتن سیاست های جدیدی توسط رئیس جمهور جدید به نحوی که به ترور اسد منتهی شود، خاطرنشان کرد که وزارت خارجۀ آمریکا از 6 سال قبل تا کنون به دنبال راه حل های خصمانه تری برای پایان دادن به بحران سوریه بوده که عملیات نظامی برای تحت فشار گذاشتن دولت اسد و نیروهای روسیه با هدف پیش راندن فرایند انتقال سیاسی، از جمله آنها بوده است.
احتمال آشتی بزرگ در حومه دمشق
وزیر آشتی ملی سوریه گفت که 4 مصالحۀ مهم در استان ریف دمشق انجام شده و تلاش برای تحقق آشتی بزرگ دیگری در منطقه وادی بردی در این استان ادامه دارد، اما سازمان ملل متحد تمایلی به خروج افراد مسلح از برخی مناطق سوریه ندارد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از  العالم؛ علی حیدر افزود: 4 آشتی موثر و خوب در شهرهای داریا، معضمیه، قدسیا و الهامه انجام شده است.
وزیر سوری در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک ادامه داد: آشتی الوعر در مراحل آخر قرار دارد و ما برای مصالحۀ وادی بردی که آن را آشتی بزرگ می دانیم، آماده می شویم.
علی حیدر درباره شهر دوما گفت: در گذشته هر گونه آشتی این شهر ناممکن می نمود؛ اما در زمان حاضر کمیته ای تشکیل شده که برای تحقق آشتی در آینده نزدیک می کوشد. 
وی خاطر نشان کرد: سازمان ملل متحد تمایلی به خروج افراد مسلح از برخی مناطق سوریه نداشته و حتی هر گونه کمک معنوی به این روند ارائه نمی دهد.
وزیر آشتی ملی سوریه با اشاره به اینکه سازمان ملل متحد و سازمان های به اصطلاح انسان دوست فقط در 20 درصد کمک های انسان دوستانه در سوریه سهیم بوده اند، از عدم حمایت این سازمان از آشتی در سوریه انتقاد کرد.
علی حیدر افزود: البته ما از سازمان ملل متحد نمی خواهیم کاری در زمینه آشتی انجام دهد چون آشتی ملی و محلی به طور کامل سوری است و ما به این مساله افتخار می کنیم به خصوص که نقش سازمان ملل متحد در این مدت فقط منحصر به تشویق بوده است.  
ابراز نا امیدی انگلیس از شکست پیمان «ستا»
ترزا می، نخست وزیر انگلیس، ضمن ابراز نا امیدی از شکست مذاکرات مربوط به امضای معاهده ستا، گفت که تمام تلاشش را برای به نتیجه رساندن امضای این معاهده به کار خواهد بست.
به گزارش مهر به نقل از اسوتنیک، «ترزا می»، نخست وزیر انگلیس امروز طی سخنانی نسبت به نا کام ماندن امضای قرارداد جامع تجاری و اقتصادی  میان کانادا و اتحادیه اروپا ابراز نا امیدی کرده و قول داد که از هر راهی برای شروع دور جدید مذاکرات در این راستا استفاده خواهد کرد.
«ترزا می» گفت: من نا امیدی خودم را در خصوص گفتگوهای میان اتحادیه اروپا و کانادا با همه به اشتراک می گذارم. و ما مطمئنا هرکاری که از دستمان بر بیاید انجام داده و به بازگشت مذاکرات به مسیر خود تلاش خواهیم کرد.
نخست وزیر انگلیس همچنین اعلام کرد: تا زمانیکه انگلیس عضو اتحادیه اروپا باشد، لندن از قراردادهای تجاری اتحادیه اروپا حمایت خواهد کرد.
گفتنی است، پنجشنبه گذشته،  ۲۸ عضو اتحادیه اروپا به همراه کانادا در اجلاسی مشترک به منظور امضای معاهده تجاری موسوم به «ستا» که قرار بود میان دو طرف به امضا برسد حاضر شدند، اما مخالفت دولت محلی والونیا در بلژیک با این قرارداد، منجر به شکست مذاکرات و در نتیجه ناکام ماندن امضای قرارداد شد.
ولید المعلم به روسیه می رود
معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه روز جمعه این هفته با سفر به مسکو با «سرگی لاوروف» همتای روس خود دیدار و گفتگو خواهد کرد.
به گزارش مشرق به نقل از سانا، «گنادی گاتیلوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه از سفر «ولید المعلم» وزیر امور خارجه روسیه به مسکو طی جمعه آینده (۷ آبان) خبر داد.
گاتیلوف روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد قرار است ولید المعلم روز جمعه ۲۸ اکتبر جاری وارد مسکو شده و با «سرگی لاوروف» همتای روس خود دیدار نماید.
وی مهرماه نیز اعلام کرده بود که «ولید المعلم» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه سوریه اواخر ماه اکتبر جاری به مسکو سفر می کند.
لازم به ذکر است که «ولید المعلم» در راستای هماهنگی و رایزنی مستمر بین روسیه و سوریه بویژه پیرامون تلاش ها برای مبارزه با تروریسم و حل سیاسی بحران سوریه دو بار طی ماه های ژوئن و نوامبر سال گذشته میلادی به مسکو سفر کرده بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار