دکتر شکراله سلمان‌زاده اظهار کرد:‌
مردم به شایعات و خبرهایی که پخش می‌شود، توجه نکنند و تنها اخبار موثق را باور کنند و بخوانند
کد خبر: ۳۱۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴ 24 October 2016
دکتر شکراله سلمان‌زاده رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان با اشاره به اخباری که در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی در خوزستان درباره آغاز بارندگی‌‌ها و تنگی نفس پاییزی منتشر می‌شود، اظهار کرد:‌ مردم به شایعات و خبرهایی که پخش می‌شود، توجه نکنند  و تنها اخبار موثق را باور کنند و بخوانند.

وی افزود: برخی در آستانه آغاز باران‌های پاییزی در اهواز با پخش اخبار کذب، اقدام به رعب عمومی می‌کنند در حالی که موثق‌ترین منبع در این زمینه، اداره‌کل هواشناسی خوزستان است و باید اطلاعات سازمان هواشناسی مورد نظر قرار گیرد.

سلمان‌زاده ادامه داد: در موضوع گرد و غبار و هواشناسی و زمان بارش باران‌ها، سازمان هواشناسی مرجع است و این سازمان، تاریخ آغاز بارش در استان خوزستان را نیمه دوم آبان ماه و حدود روزهای 17 و 18  آبان اعلام کرده است.

وی گفت: برای مقابله با مشکلات تنفسی حاصل از باران‌های پاییزی، حوزه درمان در استان خوزستان آمادگی کامل دارد. بیمارستان‌ها و پایگاه‌ها، آمادگی لازم برای ارایه خدمات درمانی و اطلاع‌رسانی را دارند. به منظور پیشگیری از مشکلات تنفسی هنگام بارندگی‌ها نیز آموزش‌ها در پرتال معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز قرار گرفته است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان افزود: در آستانه آغاز بارندگی‌ها در خوزستان، پروتکل درمانی تحت نظر مرکز تحقیقات بیماری‌های ریوی خوزستان تهیه و در تمامی مراکز‌های درمانی و بیمارستان‌ها پخش و توزیع شده است که نحوه  درست برخورد با افرادی که تنگی نفس و حساسیت دارند، آموزش داده شده است، همچنین بیش از 20هزار پمفلت آموزشی با موضوع خودمراقبتی در بحران تنفسی به دنبال بردگی های پاییزی" در بین مراکز جامع خدمات سلامت توزیع شده است که مردم میتوانند با مراجعه به این مراکز، پمفلت های مربوطه را دریافت و مطالعه نمایند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار