کد خبر: ۳۱۶۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴ 24 October 2016
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال در زمینه ثبت ازدواج رتبه نخست کشور را کسب کردیم، از رشد ۲۰ درصدی ازدواج نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، محمدعلی تقوی پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی ثبت احوال استان اظهار داشت: در 6 ماهه نخست امسال 8 هزار و 509 واقعه ولادت به ثبت رسیده که بر این اساس نرخ حاصل از ثبت ولادت در استان 24 در هزار به دست آمده است.

وی افزود: شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه به ترتیب با 31 و 25 در هزار بیشترین و چرام و باشت به ترتیب با 14 و 19 در هزار کمترین نرخ ثبت ولادت را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در 6 ماهه نخست امسال 260 ولادت حاصل از چندقلوزایی در استان به ثبت رسیده که از این تعداد 121 واقعه دوقلو و 6 واقعه سه قلو بوده است.

تقوی تصریح کرد: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در 6 ماهه اول امسال برابر 103 است که این شاخص در مدت مشابه سال قبل نیز 110 بوده است، یعنی در مقابل هر 100 واقعه دختر حدود 103 واقعه پسر به ثبت رسیده است.

وی به آمار وفات در 6 ماهه نخست امسال اشاره داشت و عنوان کرد: در این مدت یک هزار و 306 واقعه فوت جاری به ثبت رسیده که بر این اساس نرخ حاصل از ثبت فوت در استان 3.5 در هزار به دست آمده است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشترین علت فوت در 6 ماهه اول امسال با 491 مورد مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی بود و حوادث غیرعمد با 173 مورد و سرطان‌ها با 165 مورد به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند، 114 مورد از وفات‌ها نیز به علت سالخوردگی رخ داد.

تقوی به روند رو به رشد ازدواج در استان اشاره داشت و بیان کرد: در شش ماهه اول امسال در زمینه ثبت ازدواج رتبه نخست کشور را کسب کردیم.

وی افزود: در این مدت 4 هزار و 821 مورد واقعه ازدواج در استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 20 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: به طور متوسط در هر ماه 804 واقعه و در هر شبانه روز 26 مورد ازدواج در استان به ثبت رسیده است.

تقوی عنوان کرد: در 6 ماهه نخست امسال به ازای هر 6 واقعه ازدواج یک واقعه طلاق رخ داده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نکرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار