مهمترین خبرهایی که در میان سایت ها و خبرگزاری های استان تیتر شده اند بصورت یکجا در این بسته خبری انتشار یافته است.
کد خبر: ۳۱۶۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 24 October 2016
تعدد خبرها و منابع انتشار این خبرها گاها باعث می شود که مخاطبان نتوانند به آنچه در پی آن هستند دست یابند و کمبود وقت یکی از دلایلی است که مخاطبان را در پیگیری اخبار مردد می کند.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سعی دارد مهمترین خبرهای استان را در فواصل زمانی ، در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.
وقتی زور شورای شهر به شهر نمی رسد!
به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، شورای ترافیک شهرستان که طی سال‌های اخیر خود را درگیر موضوع‌های تکراری از قبیل ساماندهی پایانه مسافربری شماره 2 دهدشت کرده و مصوبه‌هایی در راستای به سرانجام رساندن این موارد روی کاغذ آورده است در نشست ظهر امروز نیز به طرح و بررسی همین موارد پرداخت.
البته از دو ماه گذشته بحث جدیدی به نام بازار شب چاشنی این شورا شده تا در کنار پایانه شماره 2 مصوبه‌های دیگری هم شکل گیرد.
این بازارچه که شبانه و در خیابان سپاه دایر می‌شود به علت تداخل مکانی با ایستگاه تاکسی دو مسیر بیمارستان و کمربندی باعث نارضایتی رانندگان این دو خط شده و بارها اعتراض خود را به طور گروهی اعلام کردند.
شورای ترافیک در نشست گذشته (سوم شهریور) طی مصوبه‌ای نسنجیده مقرر کرده بود بازار شب به خیابان فردوسی جنب مخابرات انتقال داده شود؛ مصوبه‌ای که با گذشت دو ماه شکل اجرایی به خود نگرفته است.
در بررسی مصوبه‌های گذشته که در ابتدای نشست مطرح شد علت عدم جابجایی این
بازارچه نامناسب بودن خیابان تعیین شده و گره ترافیکی در این نقطه اعلام شد.این در حالی است که اعضای شورای ترافیک می‌توانستند موضوع به این سادگی را قبل از مصوب شدن بررسی و پس از اطمینان از وضعیت مکان جدید مصوب کنند.
انتقال بازار شب طی مصوبه دیگری به خیابان هلال‌احمر تغییر یافت و باید دید شورای ترافیک ظرف دو ماه آینده توان جابجایی این بازار را دارد یا این مصوبه هم به سرنوشت تکراری پایانه شماره 2 گرفتار خواهد شد.
از دیگر نکات قابل توجه در شورای ترافیک اظهارات قاطع و شفاف علی اقبالی‌پور رئیس پلیس راهور شهرستان بود که معتقد است کارهایی که به نتیجه نمی‌رسند ناشی از سستی کار مدیران است.
رئیس پلیس راهور کهگیلویه تصریح کرد: اگر ما مدیران بخواهیم قطعاً کار پیش می‌رود مشکل این است ما نمی‌خواهیم.
اقبالی‌پور با اشاره به فعالیت بازار شب و گسترش این بازار به میدان مرکزی گفت: جمع‌آوری چند واحد سیار فروش کفش جلوی بانک ملی و در خیابان اصلی شهر چه دغدغه‌ای است که حل نشود؟
اقبالی‌پور با بیان اینکه در اجرای امور باید قاطعیت داشته باشیم،افزود: مأموران اجرائیات شهرداری خود عامل مزاحمت برای پلیس می‌شوند.
وی با اشاره به عدم قاطعیت این مأموران در جمع‌آوری واحدهای صنفی سد معبر تصریح کرد: مأموران شهرداری به جای انجام کار خود از مشکلات می‌نالند و حتی خواهان عزل شهردار شدند.
اقبالی‌پور افزود: در حالی که رفع سد معبر وظیفه پلیس نیست اما برای همکاری با شهرداری هفته گذشته 12 دستگاه ترازو از وانت‌های سیار جمع‌آوری کردیم.
وی هم‌چنین ترافیک چراغ‌های راهنما در چهارراه‌های شهر را از دیگر عوامل مزاحم برشمرد و گفت:چراغ‌هایی که در فاصله کمتر از 100 متر نصب شده به جای روان شدن ترافیک باعث گره ترافیکی شده‌اند.
همچنین علی پوزش با اشاره به راه‌اندازی کمربندی دوم دهدشت گفت: فضای سبز این کمربندی محل پرورش مرغ محلی و دام شده است.
فرماندار کهگیلویه با یادآوری مشکلات پایانه مسافربری در بازارچه تعاون بیان کرد: روزانه ارباب رجوع‌های بسیاری درباره این موضوع به فرمانداری مراجعه و خواستار ساماندهی شدن ان هستند.
پوزش افزود: تا زمانی‌ که شهرداری مکان مناسب و مورد تأیید پلیس راهور برای این پایانه در نظر نگیرد گاراژهای مسافری هم‌چنان در بازارچه تعاون روستایی متسقر خواهند بود.
جواد تخشا نیز با بیان اینکه انتقال بازار شب به خیابان مخابرات میسر نشد افزود: مخابرات از مکان‌های حساس است، با این کار مخالفت‌هایی صورت گرفت و حتی با مأموران اجرائیات شهرداری درگیری پیش آمد.
شهردار دهدشت تصریح کرد:چنانچه تا روز سه‌شنبه واحدهای سیار این بازار به مکان جدید که جنب هلال‌احمر است جابجا نشوند با کمک نیروی انتظامی اجباراً منتقل خواهند شد.
 خریدی که هیچ توجیه اقتصادی ندارد
عضو شورای شهر یاسوج از طرح مجدد خرید کارخانه سنگ شکن و آسفالت دلی بجک برای ششمین بار در شورای شهر خبر داد و گفت: خرید این کارخانه به مبلغ ۴ میلیارد تومان هیچ توجیه اقتصادی برای شهرداری یاسوج ندارد.
سعید پایدار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: در گذشته شهردار یاسوج در امه‌ای به شورای شهر خواستار موافقت با خرید کارخانه سنگ شکن و آسفالت واقع در دلی بجک شد که بعد از بررسی‌ها لازم این طرح رد شد.
وی عنوان کرد: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد کارخانه سنگ شکن و آسفالت دلی بجک متعلق به یکی از اعضای شورای شهر یاسوج است که این فرد در نشست شورا سوگند یاد کرد که این کارخانه را در گذشته به یکی از بستگانش فروخته و هیچ ربطی به وی ندارد.
این عضو شورای شهر یاسوج با تاکید بر اینکه خرید این کارخانه سنگ‌شکن و آسفالت با قیمت 4 میلیارد تومان هیچ توجیه اقتصادی برای شهرداری ندارد افزود: شهرداری یاسوج با طی مراحل قانونی و گرفتن زمین از منابع طبیعی می‌تواند همین کارخانه را با قیمت بسیار مناسب‌تر و در حد یک میلیارد تومان احداث کند.
پایدار ابراز کرد: به طور حتم در صورتی کارخانه سنگ‌شکن و آسفالت دلی بجک یاسوج توجیه اقتصادی داشت حرفه‌ای‌های این طرح‌ها نمی‌گذاشتند به شهرداری برسد و سریع خریداری می‌کردند.
وی با طرح این سوال که چه دلیلی دارد خرید این کارخانه‌ها بعد از چندین بار رد شدن مجدد با نامه شهرداری در شورا طرح می‌شود گفت: با شرایط پیش آمده احتمال موافقت شورا بسیار بالا بوده که در این صورت این رانت خواری با موفقیت به پایان می‌رسد.
پایدار عنوان کرد: شورای شهر باید از حق و حقوق مردم دفاع کند و نگذارد ریالی از پول بیت‌المال بنا به بهانه‌های مختلف حیف و میل شود.
 کاسب معروف گچسارانی آزاد شد
حاج خدادوست حاجی زاده کاسب معروف شهر گچساران که به علت اعتراض و جلوگیری از اجرای طرح ساماندهی خیابان بلادیان این شهر بازداشت شده بود، با قید ضمانت آزاد شد.
به گزارش کبنانیوز از گچساران، حاج خدادوست حاجی زاده کاسب معروف شهر گچساران که به علت اعتراض و جلوگیری از اجرای طرح ساماندهی خیابان بلادیان این شهر بازداشت شده بود، شامگاه یکشنبه با قید ضمانت آزاد شد.
چه کسانی باید از واکسن آنفلوانزا استفاده کنند؟
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی یاسوج گفت: طرح واکسیناسیون علیه بیماری آنفلوآنزا ویژه گروه های پرخطر در مراکز بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است.
به گزارش ایرنا، رضا چمن روز یکشنبه در نشست شورای سلامت کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: احتمال تلفات ناشی از بیماری آنفلوآنزا بین افراد عادی کمتر از یک درصد است اما مرگ و میر در گروه هایی که بیماری زمینه ای و خاص دارند بالاست.
وی گفت: هر سال از اوایل مهر تا اواخر اسفند موج فراگیر بیماری آنفلوآنزا است که باید از انتشار و شیوع آن بین زنان باردار، بیماران قلبی و پیوندی، بیماران تحت شیمی درمانی و افراد کهنسال پیشگیری شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی یاسوج بیان کرد: بیماری آنفلوآنزا سالانه سبب مرگ و میر بیش از 250 هزار نفر در جهان می شود و این بیماری سال گذشته در استان های شرقی و غربی کشور نیز تلفاتی داشت.
چمن با اشاره به شعار غلبه بر دیابت برای سال 95، عنوان کرد: فاز نخست طرح غربالگری بیماری های غیرواگیر شامل فشار خون و دیابت در کهگیلویه و بویراحمد انجام شد.
وی ابراز داشت: از مجموع 50 هزار نفر که در طرح غربالگری بیماری های غیرواگیر در کهگیلویه و بویراحمد شرکت کردند 869 نفر مبتلا به فشار خون جدی و 450 نفر نیز دارای بیماری دیابت شناسایی شدند.
وی گفت: باید تمامی افراد بالای 30 سال کهگیلویه و بویراحمد شامل جمعیت شهری و روستایی در سال 95 برای کنترل فشار خون و دیابت غربالگری شوند.
مدیر کلی که در نانش سوزن بود!
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد شدید از وضعیت پخت نان و بهداشت برخی از نانوایی‌ها در شهر یاسوج مرکز استان، اظهار داشت: از یک نانوایی‌ «نانی» خریدم که داخل آن سوزن خیاطی پیدا کردم.
به گزارش سایت استان کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایلنا، حجت السلام سیدعلی فتح میرمحمدی در نشست شورای سلامت کهگیلویه و بویراحمد با ابراز تأسف از وضعیت بهداشتی برخی نانوایی‌ها در شهرستان بویراحمد، یادآور شد: آن نان و سوزن خیاطی را هم به آقای فرماندار نشان دادم، این خیلی بد است. از آقای فرماندار خواستم که چنین افرادی باید شلاق بخورند.
وی با بیان اینکه باید نان لواش کیفیت پایین را از سبد غذایی مردم حذف کنیم، گفت: کیفیت نان لواش در استان کهگیلویه و بویراحمد پایین آمده و سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: وضعیت بهداشتی و کیفیت برخی نانوایی‌ها خوب نیست و اکثریت مردم ناراضی هستند.
میرمحمدی گفت: باید مراقب سلامت مردم باشیم. همه ما مسئول هستیم. در شورای سلامت تصمیم‌های خوبی گرفته می‌شود، اما خوب پیگیری نمی‌کنیم.
نام هایی که بیشترین فراوانی را در استان دارند
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه وبویراحمد گفت: نامهای امیرعلی و فاطمه بیشترین فراوانی نام در شش ماهه نخست سال جاری را دارند.
به گزارش خبرنگارمهر، محمدعلی تقوی پیش ازظهریکشنبه در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال استان افزود: نامهای امیرعلی با نامگذاری۱۷۶ نفر و فاطمه با  نامگذاری۱۹۲ نفر بیشترین فراوانی نام را دراستان دارند.
تقوی بیان داشت: نامهای رضا، حسین، ابولفضل، امیرعباس ومحمد نیز به ترتیب فراوانی های بعدی در نام پسر رادارند.
وی افزود:نامهای زهرا، آوا، یسنا، باران وفاطیما نیز بیشترین فراوانی درنام دختر رادارند.
تقوی بااشاره به  رشد ۳.۱درصدی ولادت دراستان افزود:در هر شبانه روز به طور متوسط ۴۶واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده است.
انتقاد از عدم انعکاس واقعیات جلسات شورای شهر
رییس شورای اسلامی شهر یاسوج گفت : برخی رسانه ها واقعیت جلسات علنی شورای اسلامی این شهر را منعکس نمی کنند .
به گزارش بویرنیوز؛ سید هدایت اکبری روز شنبه درپنجاه و یکمین نشست علنی شورای اسلامی شهر یاسوج افزود : انعکاس غیرحرفه ای این رسانه ها در انعکاس اخبار شورا به تشویش اذهان عمومی انجامیده است .
وی اظهار داشت : به دلیل سلیقه ای  نوشتن رسانه ها به اعضای شورا ظلمی مضاعف وارد شده است .
رییس شورای اسلامی شهریاسوج از خبرنگاران خواست تا بحث های شورا را تفسیر نکنند و مطالب را با واقعیت منعکس نمایند .
وی افزود : رسانه هایی که برداشت سلیقه ای خود را از جلسات علنی انعکاس می دهند درواقع جامعه شهر را ملتهب می کنند.
اکبری با اشاره به اینکه خبرنگاران آزادند درجلسات علنی شورا شرکت کنند گفت: خبرنگاران رعایت امانت را بنمایند و چهره شورا را مخدوش نکنند و رسانه ها باید امانت دارخوبی برای شهروندان و مخاطبان باشند .
رییس شورای اسلامی شهر یاسوج اختلاف سلیقه دربین اعضای شورا را طبیعی دانست و گفت : در شورا نظر شورایی حاکم است واختلاف سلیقه ها به همنوایی درشورا کمک می کند .
وی اظهار داشت : هدف شورا ارتقاء شاخص های شهری براساس قانون ونه براساس سلیقه ای شخصی افراد است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار