آنچه که مشخص است ، خیابان بلادیان باید سنگ فرش شود آنهم برای جذب بیشتر گردشگر! که در این زمینه مهمترین ذی نفعان این خیابان یعنی بازاریان به شدت با آن مخالف هستند.
کد خبر: ۳۱۶۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱ 24 October 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،روز یکشنبه مهمترین خبر در شهر گچساران به موضوع سنگ فرش کردن قدیمی ترین و مرکز تجاری این شهر یعنی خیابان بلادیان ، اختصاص یافت.
آنچه که مشخص است ، خیابان بلادیان باید سنگ فرش شود آنهم برای جذب بیشتر گردشگر! که در این زمینه مهمترین ذی نفعان این خیابان یعنی بازاریان به شدت با آن مخالف هستند.
 
سنگفرش بازار پر رونق شهر برای جذب گردشگر! 
تاجگردون نماینده مجلس است نه نماینده بازار
برخی بازاریان قدیمی این خیابان دلایل خود را در مخالفت با این طرح اینگونه بیان کرده اند:
خدادوست به عنوان یکی از قدیمی ترین های بازار در پاسخ به خبرنگار فارس گفت: سالی که ما به گچساران آمدیم اینجا کلاغ هم پر نمی‌زد، مشکل شهرستان گچساران سنگ فرش کردن خیابان بلادیان نیست مشکل این شهر رسیدگی به محلات بافت فرسوده و بیکاری جوانان است.
خدادوست اظهار کرد: با سنگ فرش کردن خیابان بلادیان پشیمان خواهند شد با اجرای این طرح خیلی از خانواده از خوردن نان محروم می‌شوند.
همسر خدادوست هم در ادامه حرف‌های همسرش افزود: تاجگردون نماینده مجلس است نه نماینده بازار، او باید بگوید بیمارانی که در این خیابان با وسیله نقلیه یا آمبولانس رفت و آمد دارند تکلیفشان از فردا چه خواهد شد.
خدادوست گفت: شهر از امروز قفل شده است وای به حال فردا، وی نماینده مردم هستند و اجازه ملک و زمین خود را دارد نه اجازه ورود به ملک اشخاص و بازار.
 سنگفرش بازار پر رونق شهر برای جذب گردشگر!
وی گفت: ما انتظار داریم ایشان بیاید و چند روزی در شهر بماند و بررسی دقیق‌تری را انجام دهد.
خدادوست خاطرنشان کرد: امروز محله‌های بافت فرسوده این شهر فاضلاب منازل خود را با سطل به درون جوی آب می‌ریزند خدا جای حق است.
وی یادآور شد: دو نامه به رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان داده‌ام و تنها دوست دارم که وی به صورت کارشناسانه جواب ما را بدهد.
خدادوست بیان کرد: انتظار ما از امام جمعه شهرستان بود که او هم حمایتمان نکرد.
 این طرح برای شهری 700هزار نفری خوب است نه برای گچساران
نیک‌روز یکی دیگر از قدیمی های بازار گفت: به جای سنگ فرش کردن یک خیابان می‌شود کارهای دیگری را انجام داد تمام ساختمان‌های این بازار فرسوده هستند با سنگ فرش کردن این خیابان دیگر هیچ ماشینی نمی‌تواند در این خیابان رفت و آمد کند.
وی ادامه داد: مغازه‌داران اگر بخواهند اقدام به نوسازی ملک تجاری خود کنند چگونه ماشین‌های حمله نخاله ساختمانی و یا آوردن مصالح ساختمانی به این خیابان و رود پیدا کنند.
 سنگفرش بازار پر رونق شهر برای جذب گردشگر!
نیک‌روز بیان کرد: اگر مغازه‌ای بخواهد اجناسی خریداری کند و به داخل مغازه بیاورد با مشکل روبرو می‌شود قصاب، خواربار فروش، فروشنده لوازم خانگی، ابزار فروش و پارچه فروش چگونه این وسایل را خریداری و وارد مغازه‌های خود کنند.
وی گفت: تمام جمعیت این شهرستان 100 هزار نفر است این طرح برای شهری خوب است که بالای 500هزار نفر جمعیت داشته باشد.
نیک‌روز تصریح کرد: تمام متراژ خیابان بلادیان 700 متر است و به جای هزینه سنگ فرش کردن خیابان بلادیان این هزینه جاهای دیگری برای آبادانی شهرمان صرف شود.
وی خاطرنشان کرد: ما نماینده شهرمان را دوست داریم و به وی احترام می‌گذاریم تاجگردون نماینده خوش فکری است اما وی هم باید به فکر ما مغازه‌داران و اصناف بازار باشند.
تجمع اعتراضی بازاریان
پس از این صحبت ها بازاریان خیابان بلادیان تجمعی اعتراضی و آرام  انجام دادند.تعدادی از این بازاریان با تجمع آرام در مقابل لودر شهرداری دوگنبدان که برای خاک‌برداری این خیابان آمده بود را گرفتند و مانع از انجام کار شدند.
کسبه‌ بازار از صنف‌های مختلف بدون هیچ‌گونه تنشی نسبت به سنگ‌فرش شدن خیابان بلادیان اعتراضات خود را بیان کردند.
 
 سنگفرش بازار پر رونق شهر برای جذب گردشگر!
 هدف از این طرح جذب توریست است!
شهردار دوگنبدان با حضور در جمع معترضین کسبه بازار اظهار کرد: سنگ‌فرش کردن خیابان بلادیان به نفع مردم این شهرستان است باعث می‌شود که گردشگران زیادی به شهرستان گچساران مسافرت کنند و در شهر رونق جدیدی صورت می‌گیرد.
اردلان زینل‌زاده ادامه داد: بازاریان نگران مسدود شدن مغازه‌های خود نباشند درست است مغازه ها تعطیل می شود ولی برای مدت کمی این مغازه ها تعطیل می شوند.
وی گفت: به دلیل بافت فرسوده این خیابان کار نوسازی این خیابان صد متر به صد متر انجام می‌شود و اول صد متر نوساز می‌شود بعد اقدام به تخریب مابقی می‌کنند.
شهردار دوگنبدان تصریح کرد: با اجرای طرح سنگ فرش کردن خیابان بلادیان جلسات متعددی برگزار شده و مشاور این طرح دو سال برای سنگ فرش کردن این خیابان دو سال مطالعه کرده است.
 سنگفرش بازار پر رونق شهر برای جذب گردشگر!
وی عنوان کرد: اگر با پیاده‌رو شدن خیابان بلادیان بازار این خیابان از رونق بیفتد من این طرح را تغییر خواهم داد.
 زینل‌زاده ابراز کرد: طرح سنگ‌فرش کردن خیابان بلادیان این قابلیت را دار از از پیاده‌رو به سوار رو تبدیل شود.
این مسؤول عنوان کرد: طرح سنگ فرش کردن خیابان بلادیان تامین اعتبار شده و این طرح به نفع مردم است.
وی با بیان اینکه مردم از طرح زیرگذر گچساران ناراضی هستند، گفت: طرح زیرگذر به دلیل نداشتن اطلاعات و مطالعه نکردن مشاور این طرح چند سال طول کشید.
زینل زاده خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح سنگ‌فرش کردن خیابان بلادیان فقط 14ماه درگیر فیبرنوری این خیابان بودیم و به کمک بازار این طرح امروز اجرا می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار