کد خبر: ۳۱۶۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۶ 23 October 2016
هر چند تیم فوتبال نونهالان سپاهان یاسوج در لیگ برتر فوتبال بر تیم سپاهان اصفهان به عنوان با برنامه‌ترین تیم فوتبال ایران غلبه کرد اما در لابه‌لای این پیروزی غرور‌آفرین داستان غم‌باری هم نهفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد در سالیان اخیر در کشور سر و صدای زیادی به پا کرد.

این شور و هیجان و سر و صدا را بی‌شک در فوتبال کشور تیم فوتبال شهرداری یاسوج به پا کرد تیمی که توانست با نتایج حیرت‌انگیز خود به فوتبال کشور بقبولاند که کهگیلویه و بویراحمد و یاسوج نیز برای خود جایگاهی در فوتبال کشور دارد.

تیم شهرداری کارهای بزرگی انجام داد و توانست در چند دوره از لیگ دسته اول فوتبال کشور تیم‌های بزرگ و مربیان سرشناسی را در ورزشگاه پیر شهر یاسوج قربانی جاه‌طلبی شیر بچه‌های لر کند.

این تیم پا را از این فراتر گذاشت و توانست در بیرون از خانه هم نتایج بسیار خوبی با مربیانی همچون جمشید غدیری و عباس چمنیان کسب کند و تقریبا تیم شهرداری یاسوج تیمی شناخته شده برای همه هواداران فوتبال کشور شده بود.

تیم شهرداری قربانی مسؤولانی شد که با کار فرهنگی بیگانه‌اند

به یاد داریم که وقتی به شهرهای دیگر سفر می‌کردیم همه کسانی که ذره‌ای با فوتبال آشنایی داشتند از تیم شهرداری یاسوج سوال می‌کردند و جویای وضعیت این تیم بودند.

تاریخ ورزش کهگیلویه و بویراحمد هیچگاه تیم شهرداری یاسوج را با آن همه افتخار در فوتبال کشور فراموش نمی‌کند که متأسفانه این تیم قربانی بی‌توجهی و بی‌مسؤولیتی عده‌ای در این استان شد که در حوزه مدیریتی خود برای کار فرهنگی هیچ جایگاهی قائل نیستند.


دیدار تاریخی شهرداری یاسوج و استقلال تهران

اما اکنون هم تیم‌هایی مانند نفت و گاز گچساران و زاگرس یاسوج و البته تیم کوچولوهای یاسوج در لیگ برتر فوتبال ایران با نام تیم سپاهان حضور دارند.

تیم نفت و گاز گچساران هم که مربی خوشنامی همچون داریوش یزدی را به همراه خود دارد تاکنون نتایج خوبی در فوتبال کشور کسب کرده که مهم‌ترین آن حذف تیم استقلال خوزستان از جام حذفی و همچنین شکست تیم قشقایی تنها یک هفته پس از حماسه این تیم با شکست تیم پرسپولیس در جام حذفی بود.

تیم زاگرس یاسوج را هم پرویز موسوی رئیس هیأت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد با رایزنی‌های فراوان و با سختی توانست از فدراسیون کسب مجوز کند و اکنون با دست خالی و تعدادی جوان جویای نام در لیگ دسته دوم فوتبال کشور با این همه مشکل در جایگاهی نه چندان بد قرار گیرد.

شیر بچه‌هایی که سپاهان اصفهان را در خانه شکست دادند

سخن امروز ما در مورد تیم فوتبال سپاهان یاسوج است تیمی که اکنون در لیگ برتر نونهالان کشور حضور دارد و در گروهی سخت با تیم‌های فولاد خوزستان، ذوب‌آهن و سپاهان و نوژن اصفهان و چند تیم دیگر حضور دارد و با نتایج خوبی که گرفته در رده دوم این مسابقات بعد از تیم فولاد قرار دارد.

تیم سپاهان یاسوج را یک جوان عاشق فوتبال به نام مهدی معصومی به عنوان سرمربی و تدارکات و مربی و توپ جمع کن و راننده و خلاصه همه کاره هدایت می‌کند.

جوانی که خانه و زندگی را رها کرده و در فوتبال پایه‌ها زندگی می‌کند و چنان غرق در این رده از فوتبال شده که همه مهدی معصومی را با بچه‌ها می‌شناسند.

مهدی معصومی معتقد است تا هنگامی که به فوتبال پایه‌ها رسیدگی نشود و سرمایه‌گذاری نکنی تیم‌های ما رشد بادکنکی مانند شهرداری یاسوج خواهند داشت.

وی می‌گوید: همه زندگی و عمر خود را بر روی این رده گذاشته‌ام و هیچگاه علی‌رغم کم لطفی‌هایی که به من می‌شود حاضر به ترک فعالیت خود نیستم.

معصومی با ابراز گلایه از بی‌توجهی و بی‌مسؤولیتی که مسؤولان این استان از گذشته تاکنون در خصوص فوتبال داشته‌اند، اظهار کرد: بگذارید تا در این مورد دیگر حرفی نزنیم و کاری به کار مسؤولان نداشته باشیم.

این مربی فوتبال پایه‌ها گفت: برخی اوقات برای استان و این بچه‌ها گریه می‌کنم و از خدا می‌خواهم روزی استان ما هم عاقبت‌بخیر شود.

معصومی که دل پری از بی‌توجهی مسؤولان به ورزش دارد، اظهار کرد: هیأت‌های ورزشی در استان ما آه در بساط ندارند که بخواهند حمایت کنند و البته که با همین دست خالی پیگیر هستند اما توقعی نداریم که بخواهند شاهکار کنند و حمایتی از ورزش توسط آن‌ها انجام شود.


اعزام یک تیم لیگ برتری با وانت‌بار به مسابقات یعنی تراژدی فوتبال

این مربی شاغل در لیگ برتر فوتبال نونهالان کشور به موضوعی غم‌بار اشاره کرد و گفت: نباید در رسانه مطرح کنم اما بچه‌های ما در روزی که در اصفهان با سپاهان بازی داشتند با مشکلات بسیاری به مصاف این تیم رفتند.

وی گفت: شاید مسؤولان استان ما و هواداران فوتبال باور نکنند اما سپاهان یاسوج با شکم خالی توانست در اصفهان بر تیم نونهالان سپاهان در لیگ برتر فوتبال غلبه کند تا بلکه مسؤولان ما بیدار شوند.

هم استانی با غیرتی که جور مسؤولان استانی را می‌کشد

معصومی افزود: نمی‌دانم از کجای کار بگویم اما باید از داریوش موسوی هم استانی عزیزمان که در اصفهان ساکن است تشکر کنم که در دو بازی که در اصفهان داشته‌ایم خانه خود را برای بازیکنان نونهال یاسوجی خالی کرده است تا تیمی که پول سکونت در هتل را ندارد در خانه این مرد دل‌رحم و با مرام سکونت کند و شب را در خیابان سپری نکند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان یاسوج گفت: با تعدادی خودرو بازیکنان تیم سپاهان را از یاسوج به اصفهان بردیم و در هنگام بازگشت یکی از خودروها از جاده منحرف شد و خدا رحم کرد که اتفاقی برای بازیکنان رخ نداد وگرنه تا همیشه همه شرمنده مردم و خانواده‌های این بازیکنان بودیم.

وی با بیان این که همان اوایل قول داده بودم که اگر تنها 20 میلیون تومان به تیم تزریق شود در جایگاهی بالا و ارزنده این تیم را در لیگ برتر حفظ خواهم کرد، افزود: هنوز هم می‌گویم که تیم لیگ برتری سپاهان یاسوج که در رده دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور قرار دارد در صورت تزریق همین مقدار اندک هم می‌تواند در رده نونهالان فوتبال کشور آقایی کند.

مسؤولان استان می‌توانند اما نمی‌خواهند به ورزش کمک کنند

هنوز به یاد داریم که در سال گذشته یکی از مربیان دلسوز کاراته استان به نام ایمان غلامپور که تعداد 5 ورزشکار قهرمان ملی خود را با پراید شخصی به مسابقات کشوری برده بود در یکی از تونل‌های جاده یاسوج به اصفهان دچار سانحه شد و متأسفانه خود و سه بازیکن نونهال به دلیل همین بی‌توجهی‌های مسؤولان فوت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار