بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای بین المللی از جمله:«بلایی که علامت X بر سر داعشی های موصل آورده است»،« گاف عجیب آمریکایی ها در مورد فیلم فروشنده» و ..پرداخته می شود.
کد خبر: ۳۱۶۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 23 October 2016
تحولات در عرصه بین المللی در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که در عرصه رسانه های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور سیاست رسانه ای خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند.
بسته ویژه خبری «تابناک کهگیلویه وبویراحمد،»، جایی است که مهمترین خبرهای روز دنیا را ‌برای مخاطبان آماده می‌کند.
 خودکشی همزمان 30 جوان تونسی
خودسوزی جوان تونسی در سالهای گذشته باعث بوجود آمدن دومینوی انقلاباتی در سطح کشور تونس و کشورهای عربی گردید.حال در اقدامی جدید 30 جوان تونسی با خوردن داروهای سمی، به خودکشی دسته‌جمعی دست زدند.
به گزارش افکارنیوز، این افراد که بخاطر نیافتن شغل معترض بودند، در استان قصرین تونس با خوردن مقادیر زیادی دارو تلاش کردند به زندگی خود پایان دهند، اما به موقع به بیمارستان انتقال یافتند و اغلب آنان پس از درمان سرپایی مرخص شدند، اما حال یکی از آنان وخیم است و 6 نفر دیگر هم تحت مراقبت هستند.
به نوشته سی.ان.ان، این جوانان تونسی عصر پنجشنبه و در پی خودداری استاندار جدید قصرین از پذیرش تصمیم استاندار پیشین برای استخدام آنان، چنین اقدامی کردند. استاندار پیشین قول داده بود ظرف سه ماه، همه آنان را استخدام کند.
تونس، هر از چند گاه شاهد خودکشی افراد بیکار است. خودسوزی "محمد بوعزیزی" در اواخر 2010 زمینه‌ساز انقلابی شد که نه تنها به حکومت زین العابدین بن علی پایان داد، بلکه در کشورهای دیگر عربی هم انقلاب برپا کرد.
 هشدار کنسولگری آمریکا به احتمال حملات تروریستی در استانبول
کنسولگری آمریکا در شهر استانبول با صدور بیانیه‌ای، در خصوص احتمال وقوع حوادث تروریستی در این شهر و حمله به اتباع خارجی هشدار داد.
به گزارش فارس، در بیانیه سفارت، از گروه تروریستی خاصی نام برده نشده و آمده «گروه‌های افراطی کماکان به تلاش‌های تهاجمی خود ربای حمله به آمریکایی‌ها و دیگر خارجی‌ها در استانبول ادامه می‌دهند.»
 استانبول یکی از معادن غنی تولید ثروت از راه جذب توریست برای ترکیه است.
 کنسولگری به نوع حملات احتمالی هم اشاره کرده و نوشته که احتمال دارد افراط‌گرایان با «حملات مسلحانه، اقدام به آدم‌ربایی، بمب‌گذاری و یا دیگر رفتارهای خشن» خارجی‌ها را هدف قرار دهند.
 در این بیانیه از شهروندان آمریکایی خواسته شده به هنگام بازدید از اماکنی که به واسطه حضور توریست‌های غربی شناخته شده است، مراقب باشند.
 همچنین به آمریکایی‌ها توصیه شده به هنگام حضور در اماکن عمومی سهل‌الوصول برای همه «بیشتر مراقب» باشند.
 اردوغان مجبور به پس گرفتن حرفش شد
«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه ساعتی پس از اظهارنظر عجیب و جنجالی در خصوص مالکیت موصل، حرف‌های خود را با لحنی عجیب‌تر پس گرفت.
اردوغان گفته بود که مرزهای شمالی عراق در استان موصل «با نظر مثبت ما» تعیین نشده و این استان نفت‌خیر متعلق به ترکیه است.
فارس نوشت:اردوغان که در استان بورسا به سر می‌برد،ساعتی بعد این حرف خود را که رسماً به معنای تمایل به الحاق بخشی از خاک یک کشور مستقل به خاک کشورش بود، حرف خود را پس گرفت.
اردوغان گفته: «به مرزهای جغرافیایی همه دولت‌ها احترام می‌گذاریم حتی اگر این کار بر قلب ما فشار بیاورد.»
موصل زمانی جزئی از امپراتوری عثمانی بوده؛ این امپراطوری پس از شکست در جنگ جهانی اول، از هم پاشید.
اردوغان به عملیات ارتش کشورش در همسایه دیگر یعنی سوریه هم اشاره کرد و گفت که پس از آزادی جرابلس، ارتش به سمت «الباب» روانه خواهد شد؛ رئیس‌جمهور ترکیه گفت که از هدف از این پیش‌روی، ایجاد منطقه‌ای امن در زمین‌های نزدیک مرز ترکیه خواهد بود.
دولت ترکیه پیش از این به صورت جدی پیگیر ایجاد منطقه پرواز ممنوع در خاک سوریه و بالای سر تروریست‌های مورد حمایت خود بود؛ درخواستی که با مخالفت دمشق و عملیات مشترک نیروی هوایی روسیه و سوریه ناکام ماند.
چند روز پیش و در خلال آتش‌بس حلب، جنگنده‌های ترکیه به مناطق شمالی سوریه حمله کردند و غیرنظامیان کُرد را به خاک و خون کشیدند. پس از آن ارتش سوریه تهدید کرد که در صورت ورود مجدد جنگنده‌های ترکیه، آنها را ساقط خواهد کرد.
بلایی که علامت X بر سر داعشی های موصل آورده است
یک منبع محلی در استان نینوا، روز شنبه اعلام کرد: گروه های مقاومت مردمی از داخل موصل، که از جوانان تشکیل شده است، تاکتیکی تازه برای مبارزه با داعش در دستور کار قرار دادند.
وی افزود: آن ها برای ایجاد ترس و وحشت میان عناصر داعش، بر دیوار خانه های داعشی ها با رنگ قرمز حرف X می نویسند تا نیروهای عراقی هنگام حمله به موصل بدانند که در این خانه ها، عناصری داعشی زندگی می کنند.
باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: این تاکتیک، عناصر داعش را دچار ترس و وحشت کرده است به طوری که بسیاری از آنان ناچار شدند خانواده های خود را از خانه هایی که علامتِ X دارد به اماکن امن تری منتقل کنند.
به گفتۀ این منبع، این جنگ روانی، دومین تاکتیکِ گروه های مقاومت مردمی از داخل موصل به شمار می رود. پیش از این، مبارزان مقاومت مردمی، برای اعلام موجودیت در موصل، بر روی دیوارها حرف "م" را که حرف اول مقاومت است، بر دیوارها نوشتند.
سقوط پی در پی خطوط دفاعی داعش در موصل
پیشروی نیروهای عراقی در عملیات آزادسازی موصل همچنان ادامه دارد و این در حالی است که خطوط دفاعی داعشی یکی پس از دیگری در هم می شکند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از العهد، در سایه حملات شدید ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی به سمت شهر موصل در استان نینوا در شمال عراق، روز شنبه خطوط دفاعی داعش در این استان بویژه در ساحل چپ موصل  به سرعت فرو پاشید.
در همین راستا یک منبع میدانی از اقدام داعش برای تخلیه فوری گشتی‌های خود در خیابانهای اصلی موصل خبر داد.
در این بین محور الکویر شاهد پیشروی غافلگیر کننده نیروهای عراقی در جنوب غرب شهرستان الحمدانیه به سمت مرکز این شهرستان بود و پرچم عراق بر فراز ساختمان فرمانداری این شهرستان به اهتزاز در آمد.
اما در محور القیاره، 4 خودروی بمب‌گذاری شده در جریان آزادسازی دو روستای هراره و الرصیف منهدم شد.
نیروهای امنیتی در محور جنوبی موصل نیز موفق شدند روستای طوبیه در غرب الشوره را از چنگ تروریستهای داعشی آزاد کنند.
اما در محور سد موصل، نیروهای عراقی و داوطلب عشایری از سه محور پیشروی کردند و عملیاتی سریع و برق‌آسا و وارد ساختن خسارات سنگین به داعشی ها ناحیه تلکیف را در  به محاصره خود در آوردند. نیروهای عراقی همچنین انبارهای سوخت فلیفل وابسته به شرکت نفت شمال را از لوث داعشی ها پاکسازی کردند.
همزمان با این تحول، تک‌تیرانداز موصل عصر شنبه موفق شد یکی از جلادان داعش را هنگام تلاش برای ذبح یک نوجوان در محله العربی در داخل موصل از پای در آورد. این نوجوان عراقی به عضویت در گردانهای مقاومت مردمی و اقدام به عملیات مسلحانه علیه داعش متهم شده بود. در پی به هلاکت رسیدن این جلاد داعش، عناصر داعش در اطراف منطقه مستقر شدند و اقدام به تیراندازی گسترده در این منطقه کردند. یک منبع غیرنظامی گفت که نوجوان مذکور از ناحیه سر هدف اصابت گلوله داعشی ها قرار گرفت و جان به جان آفرین تسلیم کرد.
ستاد تبلیغات جنگ ارتش عراق در بیانیه ای اعلام کرد که در جریان عملیات آزادسازی استان نینوا طی روز شنبه 120 داعشی به هلاکت رسیدند که 8 تن از آنها عامل انتحاری بودند.
بر اساس این بیانیه، نیروهای عراقی روز شنبه چندین خودروی گروه تروریستی داعش که برخی از آنها بمب گذاری شده بود را منهدم کردند.
این در حالی است که در جریان عملیات آزادسازی موصل در روز شنبه، 40 موضع دفاعی داعش در هم شکست.
ارتش عراق پیش از این اعلام کرده بود که از ابتدای نبرد آزادسازی موصل تاکنون، شهرک برطله واقع در 20 کیلومتری شرق موصل و 51 روستا از چنگ داعش آزاد شده است.
بر اساس این گزارش، مناطق آزادشده در طول خطوط پیشروی نیروهای عراقی در شمال، شرق و جنوب شهر موصل واقع است.
حیدر العبادی نخست‌وزیر و فرمانده‌کل نیروهای مسلح عراق، بامداد دوشنبه از آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل از چنگ گروه داعش خبر داد.
گروه تروریستی داعش سحرگاه روز بیستم خرداد (10 ژوئن) سال 1393 به موصل مرکز استان نینوا و دومین شهر بزرگ عراق واقع در 400کیلومتری بغداد پایتخت این کشور حمله کرد و این شهر را به تصرف خود درآورد.
موصل بزرگترین شهری است که گروه تروریستی داعش آن را در اشغال خود دارد و این شهر که حدود یک و نیم تا دو میلیون نفر جمعیت دارد، آخرین پایگاه اصلی این گروه تروریستی در عراق به‌شمار می‌رود.
گاف عجیب آمریکایی ها در مورد فیلم فروشنده
خبرآنلاین: برندگان جوایز جشنواره فیلم شیکاگو جمعه شب ۳۰ مهر (۲۱ اکتبر) معرفی شدند. در این مراسم هیئت داوران بخش بین‌الملل جشنواره به ریاست جرالدین چاپلین جایزه ویژه این هیئت را به فیلم «فروشنده» اعطا کرد.
هیئت داوری درباره فیلم «فروشنده» این گونه نظر داد:‌ «این فیلم از مشکلات به وجود آمده پس از رویداد آزارواذیت جنسی و نحوه برخورد جامعه با آن بینشی منحصربه‌فرد به ما ارائه می‌کند. در عین حال داستان قدرتمند فیلم درباره انتقام جهانی است و در این مورد به شیوه‌ای رئالیست دوراهی‌های دردناک فیلم را به شیوه‌ای واقع‌گرا روایت می‌کند. داستان فیلم از وضعیت انسان در سطوح مختلف پرده برمی‌دارد.»
البته هیئت داوران در نظر ثبت شده در سایت جشنواره اشتباه فاحشی کرده و جامعه به تصویر کشیده در فیلم «فروشنده» را جامعه‌ای عربی خوانده است.
 خودکشی همزمان 30 جوان تونسی
در این مراسم با اجرای ریچارد روپر جایزه برتر جشنواره به فیلم «سیرا نوادا» به کارگردانی کریس پویو از رومانی اهدا شد. پویو علاوه بر این جایزه بهترین کارگردانی جشنواره را نیز از آن خود کرد.
«فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی نخستین بار در شصت‌ونهمین دوره جشنواره کن به نمایش درآمد. این فیلم با بازی ترانه علیدوستی و شهاب حسینی در بخش رقابت اصلی جشنواره کن دو جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار