5 هزار نسخه روزنامه خراسان و بنرهای تبلیغاتی جمع شدند!؟
رییس شورای اسلامی شهر مشهد با انتقاد از لغو مراسم کلنگ زنی و عملیات اجرایی خط سوم قطار شهری مشهد با حضور معاون اول رییس جمهور گفت: از استاندار انتظار سکوت در برابر این موضوع را نداشتیم.
کد خبر: ۳۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۴ 06 May 2015
محسن انتظارى هروى در شصت و هفتمين جلسه علنى شوراى اسلامى شهر مشهد اظهار تاسف كرد: چشم پوشى معاون عمرانى وزارت كشور از مصوبه شوراى عالى ترافيك كشور و نيز مصوبه فروش اوراق مشاركت با اعتبار ۵۰۰ ميليارد تومان خط سه قطار شهرى مشهد نشان دهنده بى اطلاعى و بى توجهى از اهميت اين پروژه شهرى از سوى وزارت كشور است.

وی افزود: بنده در گفتگو با استاندار خراسان رضوى بيان كردم كه با توجه به اطلاع از مصوبه شوراى عالى ترافيك و بودجه اين خط قطارشهرى ، نبايد استاندارى در اين زمينه سكوت مى كرد.

انتظارى همچنین در این جلسه خواستار پيگيرى قانونى نمايندگان مجلس شوراى اسلامى در خصوص عدم اجرايى شدن خط سه قطار شهرى مشهد شد.

وى در ارتباط با تامين اعتبار راه اندازى خط سه قطار شهرى مشهد افزود: تامين تمامى اعتبار اين خط قطار شهرى در يك مقطع توسط دولت امكان پذير نيست اما شهردارى مشهد بلافاصله بعد از اعلام مصوبه فعاليت خود را در زمينه راه اندازى خط سه قطار شهرى آغاز كرد.

رييس شوراى اسلامى شهر مشهد عنوان كرد: يكى از نكاتى كه در اين زمينه از اهميت بالايى برخوردار است عدم توجه و دقت در پيگيرى عملكرد مديريت شهرى گذشته است كه چرا خط ۲قطار شهرى مشهد در بهمن ماه سال ۹۲ افتتاح نشد و عملیات اجرایی  آن تاكنون ادامه دارد.

وى ادامه داد: با تمام كاستى ها و مشكلات پيشروى مديريت شهرى جديد خوشبختانه خط ۲ قطار شهرى مشهد شتناب مناسبی پیدا کرد و طبق برنامه زمانبندى در نيمه نخست سال ۹۶ افتتاح خواهد شد.

وى اضافه كرد: انتقاد ديگرى كه به شهردارى مشهد در خصوص آغاز خط سه قطار شهرى مشهد شده عدم بودجه كافى است و این در حالی است که اقدامات حفارى از خط شمالى تمام شده و در روزهاى آينده به ميدان شهدا خواهد رسيد و ادامه حفارى مى تواند انجام شود.

5 هزار نسخه روزنامه خراسان و بنرهای تبلیغاتی جمع شدند !

وی در اعتراض به لغو مراسم آغز عملیات کلنگ زنی و اجرایی خط سه قطار شهرى مشهد خاطرنشان كرد: در راستاى لغو مراسم كلنگ زنى خط سه قطار شهرى متاسفانه مجبور به جمع آوری تمامى بنرها و ۵ هزار نسخه روزنامه خراسان در سطح شهر مشهد شدیم.

البته رییس شورای اسلامی شهر مشهد توضیح نداد که علت درج آگهی یا ویژه نامه با هزینه ای خاص در روزنامه خراسان برای این مراسم به چه علت بوده است درحالیکه خود شهرداری سالیانه با بودجه ای بالغ بر 8 میلیارد تومان نشریه وزین شهرآرا را روزانه منتشر می‌کند.

همچنین یک عضو دیگر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برخوردهای کینه‌توزانه برخی افراد، موجب می‌شود پروژه‌های عظیمی که در مشهد شروع شده، نادیده گرفته شوند.

 حسن قدیری طرقی امروز 15 اردیبهشت ماه در شصت و هشتمین جلسه علنی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد، در خصوص لغو کلنگ‌زنی خط سه قطار شهری مشهد، عنوان کرد: معاون عمرانی وزیر کشور که اطلاع داده بود پروژه خط سه قطارشهری مشهد دارای بودجه و مصوبه است، اکنون اعلام می‌کند که بنرها و تبلیغات آغاز عملیات کلنگ‌زنی آن را از سطح شهر جمع‌آوری کنید، زیرا معاون عمرانی وزیر کشور در مراسم حضور نمی‌یابد.

وی افزود: هنگامی که علت عدم حضور وی را پرسیده‌ایم، اعلام کردند که این پروژه بودجه و مصوبه نداشته و امکان آغاز عمل کلنگ‌زنی آن نیز وجود ندارد.

قدیری طرقی ادامه داد: چرا برخی افراد عظمت شورای شهر و شهرداری را زیر سوال می‌برند؛ از استاندار نیز گله داریم که به چه دلیلی هیچ واکنشی نسبت به این عمل نداشته و با وجود اینکه می‌دانست این پروژه بودجه و مصوبه دارد، چرا بازهم سکوت کرد؟ چرا به راحتی از این موضوع می‌گذرند و می‌گویند که این موضوع از بحث خارج شده است؟

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: درخواست می‌شود با همکاری شورای عالی استان‌ها و نمایندگان مجلس، این موضوع پیگیری شود و جلوی این برخوردهای کینه‌توزانه گرفته شود.

حرکتی سیاسی و نابخردانه

همچنین محمدحسین جهانبخش، عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: لغو کلنگ‌زنی خط سه قطار شهری مشهد حرکتی سیاسی و نابخردانه است.

وی در خصوص لغو آغاز کلنگ‌زنی خط سه قطار شهری مشهد، با اشاره به اینکه معاون عمرانی وزارت کشور، فردی بی‌کفایت است، اظهار کرد: این لغو برنامه کلنگ‌زنی از طرف معاون عمرانی وزیر کشور، یک حرکت سیاسی و نابخردانه است.

وی با بیان اینکه این عمل واقعا جای تاسف دارد، افزود: این امر باید از طریق شورای عالی استان‌ها و نمایندگان مجلس تذکر داده شود زیرا پروژه خط سه قطار شهری مشهد هم مصوبه اجرا و هم مصوبه شورای اوراق مشارکت را داشته است.

از سوی دیگر ، محمود عامری فرد، دیگر عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز  با اشاره به اینکه باید با افراد خاطی مقابله شود، اظهار کرد: همچنین باید نشان دهیم که ما به دنبال وحدت هستیم.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار