استاندار اردبیل با اشاره به توافقات صورت گرفته با استاندار «سومقاییت» در جمهوری آذربایجان از ثبت خواهرخواندگی این دو شهر طی ماه‌های آینده خبر داد.
کد خبر: ۳۱۵۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰ 22 October 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از استانداری، مجید خدابخش با اعلام این خبر تصریح کرد: در سفر به جمهوری آذربایجان و دیدار با استاندارد شهر سومقاییت در زمینه توسعه تعاملات با این استان توافقاتی صورت گرفت.

وی افزود: طرح خواهرخواندگی در  چند ماه آینده اجرایی می‌شود و این اتفاق می‌تواند نتایج خوبی به دنبال داشته باشد.

استاندار اردبیل با مثبت ارزیابی کردن سفر یک‌هفته‌ای به کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان ادامه داد: در آینده نزدیک مسئولان سیاسی و تجار و بازرگانان کشور آذربایجان به اردبیل سفر می‌کنند.

خدابخش متذکر شد: با روی کار آمدن دولت یازدهم زمینه برای توسعه روابط ایران و جمهوری آذربایجان فراهم شده به طوری که در سه سال گذشته پنج بار روسای دو کشور باهم دیدار کرده‌اند که این بیانگر اراده سیاسی بالا بین دو کشور است.

وی با اشاره به دیدار با وزرای جمهوری آذربایجان و عقد تفاهم‌نامه‌های همکاری در این سفر بیان داشت:‌ دیدار و گفت وگو با رئیس‌جمهور آذربایجان از مهم‌ترین برنامه‌های این سفر بود که زمینه‌های همکاری بین دو کشور و به ویژه استان اردبیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خدابخش تصریح کرد: در این دیدار الهام علی‌اف با اذعان بر آشنایی در زمینه‌ جاذبه‌های تاریخی و مشاهیر استان اردبیل و با اشاره به اشتراکات بین ایران و آذربایجان و به ویژه استان اردبیل از گسترش روابط و تعاملات تجاری و بازرگانی استقبال کرد.

استاندار اردبیل با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیارد دلاری دولت یازدهم در استان اردبیل اضافه کرد: این میزان سرمایه‌گذاری دولت در استان برای رئیس‌جمهور آذربایجان قابل‌توجه بود که جزئیات و روند این سرمایه‌گذاری برای معرفی ظرفیت‌های استان در حوزه گسترش تعاملات تجاری به علی‌اف ارائه شد.

وی در خصوص رایزنی‌های تجاری انجام شده متذکر شد: رایزنی‌هایی در مورد همکاری تجار دو کشور برای ایجاد بستر تجارت در کشور روسیه به عنوان بازار هدف مشترک انجام و توافقاتی در این زمینه حاصل شد.

استاندار اردبیل اضافه کرد: در مجموع پیش‌بینی می‌شود با دیدارها و توافقات انجام شده در آینده نزدیک بتوانیم  شاهد نتایج مثبت و مؤثر این سفر در راستای توسعه استان اردبیل باشیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار