دبیر سابق جوانان دفتر سیاسی عارف در گیلان ( پویش و امید ) به تابناک گفت ؛
تابناک / حل مشکل بیکاری، ایجاد سالانه چند صد هزار شغل و ریشه کن کردن بیکاری تا پایان کار دولت قبل یکی از شعارهای اصلی محمود احمدی نژاد بود، شعاری که بعد از گذشت حدود 8 سال از دوره ریاست جمهوری او در دو دوره متوالی این روزها می توان آن را به محک آزمایش گذاشت.
کد خبر: ۳۱۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰ 22 October 2016
تابناک / حل مشکل بیکاری، ایجاد سالانه چند صد هزار شغل و ریشه کن کردن بیکاری تا پایان کار دولت قبل یکی از شعارهای اصلی محمود احمدی نژاد بود، شعاری که بعد از گذشت حدود 8 سال از دوره ریاست جمهوری او در دو دوره متوالی این روزها می توان آن را به محک آزمایش گذاشت.
 
به گزارش تابناک گیلان، طبق آمارهای رسمی مرکز آمار ایران در ابتدای شروع کار دولت محمود احمدی نژاد در سال 84 جمعیت شاغل کشور20 میلیون و 618 هزار و 579 نفر بوده که در پایان سال 91 این عدد به 21 میلیون و 160 هزار و 887 نفر رسیده است و این آمار نشان می دهد در طول این حدود 8 سال تنها 542 هزار و 308 نفر به جمعیت شاغلان کشور افزوده شده است. البته آمارهاي غيررسمي تاکيد دارند طي سال هاي گذشته تنها 71 هزار شغل ايجاد شده است.
 
 
طی هفته های گذشته شاهد واکنش های شدیدی از سوی برخی از چهره های اصلاح طلب گیلان نسبت به آنچه در سه سال گذشته و وضعیت مبهم جوانان حامی دولت تدبیر و امید و فعالان انتخاباتی سال 92 در گیلان بود را مرور کردیم.
 
 
 
بخشی از واکنش ها

 
احمد رمضانپور نرگسی ؛ انتظار داشتیم در دولت تدبیر و امید جوانان بکار گرفته شوند
 

رمضانپور با تأکید براینکه  معضلات این چنینی هم در بخش خصوصی ایجاد شده است، تصریح کرد: انتظار داشتیم در دولت تدبیر و امید جوانان بکار گرفته شوند و جلسات متعددی در استان در این رابطه داشتیم.

وی با بیان اینکه ۵۰۰هزار نفر نیروی استخدامی در دولت قبل به قول آقایان کارشناسی نبود و جوانانی را آورده اند که ماهر نبودند و آن جایگاه علمی را نداشتند، ادامه داد: به هر حال دولت احمدی نژاد قانون گرا نبود و این توقع را امروز برای جوانان ما ایجاد کرد.

وی ادامه داد: بارها در سال های ۹۲،۹۳ با جوانان صحبت کردیم که نگران نباشید ، انتخابات بعدی را پیش رو داریم و باید تلاش کنید در سال ۹۴، ۹۵ جریان تندرو را از مجلس با رأی مردم بیرون کرده و آرامش بگیرد.

 
 
سارنگ حسن پور ؛ بزرگترین صدمه و ضربه به جوانان اصلاح طلب بعد از روی کارآمدن نجفی اتفاق افتاد
 
 
بزرگترین صدمه و ضربه به جوانان اصلاح طلب و بعضا اعتدالی که سالها هزینه داده و ایستاده در میادین و بزنگاههای سخت بودند ، بعد از روی کارآمدن جنابعالی اتفاق افتاد و آن زمانی بود که جوانان را با یک بخشنامه راهی ادارات کل استان نمودید تا مشاور و دستیار جوان مدیران کل بشوند که "از قضا سرکنجبین صفرا فزود” و مدیران ادارات آنان که همسو نبودند و آنانی که خودشان دست پرورده و مشاور جوان در دولت قبل بودند و محیط زیستشان در دولت تدبیر و امید اقتضا میکرد که معتدل بشوند و از قضا مدیرکل شده بودند، از پذیرش بخشنامه سر باز زدند و استنکاف ورزیدند.
 
عده ای دیگر از مدیران استان از این بخشنامه جنابعالی نهایت استفاده را برده و برای بکارگیری خواهرزاده و برادرزاده یا سفارش شده های منسوبین به اینان که یک روز هم در هوای اصلاحات و اعتدال نبودند، کمال استفاده را بجهت دستیاری و مشاور جوانی برده اند.

 
 
محسن بیناپور ؛ چرا بجای استفاده از جوانان صادق و حامی دولت ، از حامیان احمدی نژاد و مخالفان دولت تدبیر و امید استفاده میکنند؟
 

بیناپور استاندار گیلان را مورد سوال قرار داده و از ایشان سوال میکند که چرا به این جوانان توجهی نشد و موضوع مشاوران جوان به خوبی پیگیری نشد ؟
 
عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام گیلان با اشاره به انتخابات سال بعد این نکته را یاآور شد که اگر جوانان اصلاح طلب وارد میدان نشوند دولت برای ادامه کار قطعا دچار مشکل خواهد شد.
 
رییس سازمان جوانان مجمع نیروهای خط امام استان گیلان با اشاره به عملکرد استاندار و معاونینش این مطلب را یادآور شد که عملکرد جناب نجفی شاید برای عده از اطرافیان ایشان خوب بوده باشد ؛ ولی در مجموع عملکرد استاندار قابل دفاع نیست .
 
 
 
سید رحمان موسوی ؛ مدیران ارشد گیلان قدردان جوانان حامی دولت نبودند / آقای نجفی اخبار استانداری بوشهر را دنبال کند / هیچ یک از وعده ها محقق نشد!
 
 
سیدرحمان موسوی در گفت و گو با تابناک اظهار کرد: قبل از انتخابات سال ۹۲ و روی کار آمدن دولت آقای روحانی به دلیل سوءمدیریت و عملکرد عوامانه دولت وقت در سطح جامعه حالت سرخوردگی و تحقیرشدگی ملی وجود داشت.
 
دبیر سابق جوانان دفتر سیاسی عارف در گیلان تصریح کرد: علی‌رغم آنکه مهم‌ترین و اصلی‌ترین شعار دولت یازدهم در روزهای انتخابات، ایجاد شغل برای جوانان بیکار خصوصاً تحصیلکرده‌ها بود با گذشت سه سال این وعده آنچنان که باید جامه عمل نپوشید و کلید مشکل‌گشایی که به آن امید می‌رفت دری برای اشتغال کارجویان باز نکرد.
 
دبیر مجموعه پویش و امید گیلان افزود: مدیران ارشد گیلان قدردان جوانان حامی دولت نبودند و گویا فراموشی گرفته اند که چه کسانی پیشگام و جلوتر از بسیاری از مدیران فعلی استان، در صحنه حاضر بودند و از خود و آینده شان هزینه کرده اند!
 
موسوی ادامه داد: به استاندار محترم توصیه می کنم که اخبار استانداری بوشهر را دنبال کند که چه اتفاقی آنجاافتاد چراکه تا به امروز هیچ یک از وعده ها محقق نشده است!
 
این فعال سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: اگر در فرصت باقی مانده مدیران ارشد استانداری فکری به حال معضل اشتغال و بکارگیری جوانان حامی دولت تدبیر و امید نکنند ، در انتخابات آینده متحمل هزینه سنگینی از سوی یاران جوان خود خواهند شد.
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار