کد خبر: ۳۱۴۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲ 20 October 2016
سید موسی خادمی روز چهارشنبه در نشست توجیهی آمارگیران شهرستان بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: برنامه ریزی و اتخاذ تصمیم ها در بخش های مختلف بدون آمار و اطلاعات دقیق و معتبر همچون رهاکردن تیری در تاریکی است.

وی با اشاره به نزدیک شدن آغاز مرحله دوم سرشماری در استان، گفت: کار میدانی، بخش مهم و اساسی برای دسترسی بهتر به آمار و اطلاعات است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: تنها راه دسترسی به اطلاعات سرشماری در گذشته حضوری بوده که با انقلاب و تحولی که در فناوری های نوین به وجود آمد، این روند تغییر پیدا کرده است.
خادمی ادامه داد: کشورهای پیشرفته با روی آوردن به روش های استنباطی از آمارگیری حضوری فاصله گرفتند اما درجمهوری اسلامی و برخی کشورهای توسعه نیافته هنوز زیرساختها به شکل مطلوب برای استفاده از این روش فراهم نیست.
وی بیان کرد: با حرکت به سمت ایجاد دولت الکترونیک و استفاده از تکنولوژی های نوین که در دولت تدبیر و امید آغاز خوبی داشته، می توان خطاهای بخش توصیفی و استنباطی را تا حدود زیادی کاهش داد.
وی بر ضرورت اهمیت وجود آمار و اطلاعات در حوزه های مختلف به ویژه نفوس و مسکن گفت: آمارگیران باید با نهایت دقت، سخت کوشی و ظرافت حتی یک نفر را در آمارگیری حضوری خود از قلم نیندازند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آمارگیران باید امانت دار باشند و این حق مردم است که اطلاعات آنها دقیق و صحیح گرفته و به دست تصمیم گیران برسد.
خادمی یادآور شد: کهگیلویه و بویراحمد در سرشماری اینترنتی بیش از انتظار ظاهر شد که به لحاظ میزان مشارکت خانوارهای این استان در کشور بعد از سیستان و بلوچستان رتبه دوم را کسب کرد./ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار