آیت الله ملک حسینی در همایش تجلیل از انجمن اولیاء و مربیان برتر استان:
ملک‌حسینی با بیان حدیثی که در آن به مردم می‌فرماید فرزندان خود را برای زمان خودشان تربیت کنید، افزود: امروز شرایط از گذشته پیچیده‌تر است و البته آینده نیز پیچیده‌تر و لغزنده‌تر است.
کد خبر: ۳۱۴۸۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۶ 21 October 2016
آیین تجلیل از انجمن اولیا و مربیان برتر استان کهگیلویه و بویراحمد ، در سالن شهید مطهری اداره کل آموزش و پرورش ، برگزار شد.
این آیین با حضور مدیر کل آموزش و پرورش ، و برخی روسای ادارات شهرستانی ، معاونین مدیرکل و نماینده ولی‌ فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ، برگزار شد.
 
نمی توان به صرف منتسب بودن به جناحی به دیگران توهین کرد
در ادامه این مراسم،آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی گفت: امام حسین فرمود مدیریت باید به دست افرادی باشد که دو ویژگی علم و عدل را داشته باشند.
وی گفت: انسان اول باید بداند که خدا چه می‌خواهد و آن چه را که خداوند می‌خواهد چگونه باید در جامعه جاری کرد که این ویژگی مدیران کارآمد بشری است.
ملک‌حسینی در بخش دیگری از اظهارات خود به عصمت در ذات برخی از انسان‌ها اشاره کرد و گفت: امامان از دو ویژگی و ظرفیت علم غیب و عصمت برخوردار هستند.
وی در همین زمینه به وظیفه انجمن اولیا و مربیان اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید الزاماتی رعایت شود که الزامات رفتاری و علمی را شامل می‌شود.
 نمی توان به صرف منتسب بودن به جناحی به دیگران توهین کرد +گزارش تصویری همایش
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه اگر دانش لازم و تعهد پیوسته و لازم در انجمن اولیا و مربیان وجود نداشته باشد حرکت‌ها عقیم می‌ماند تصریح کرد: به همین دلیل اعضای انجمن‌ها باید خود را به این دو سلاح برای موفقیت در حوزه کاری مجهز کنند.
ملک‌حسینی با بیان برخی از روایات و احادیث از ائمه اطهار تصریح کرد: برای موفقیت کار انجمن اولیا و مربیان لازم است که از سخنان و احادیث و روایات منصوب به پیامبر و ائمه برای موفقیت در کار انجمن اولیا و مربیان استفاده کرد.
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری در ادامه اظهارات خود در جمع برگزیدگان اولیا و مربیان کهگیلویه و بویراحمد با بیان روایتی از امام صادق خاطرنشان کرد: قبل از اینکه دشمن بچه‌های ما را برباید باید آن‌ها را با روش‌ها و سیره ائمه اطهار آشنا کرد.
ملک‌حسینی با بیان حدیثی که در آن به مردم می‌فرماید فرزندان خود را برای زمان خودشان تربیت کنید، افزود: امروز شرایط از گذشته پیچیده‌تر است و البته آینده نیز پیچیده‌تر و لغزنده‌تر است.
وی گفت: بر همین اساس باید فرزندان را به صورت پیچیده‌تر و برای آینده پرخطرتر تربیت کرد بنا بر این وظیفه انجمن اولیا و مربیان بسیار سخت‌تر از گذشته خواهد بود.
آیت الله ملک حسینی در ادامه صحبت هایش افزود: مسئولیت پذیری است که بوسیله آن انسان ، معنا پیدا می کند و هیچ کس نمی پذیرد که کسی به صرف منتسب بودن به یک جریان خاص به دیگران توهین کند.
گزارش آماری مدیرکل از حوزه ی انجمن اولیا و مربیان
هادی زارع‌پور پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از انجمن اولیاء برتر استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مسؤولان امر تعلیم و تربیت و همچنین با حضور آیت‌الله ملک‌حسینی مهمان ویژه این برنامه برگزار شد با بیان اهمیت این انجمن در زمینه آموزش و تربیت دانش‌آموزان گفت: هفته پیوند انجمن و معلمان از 24 تا 30 مهر ماه با برگزاری برنامه‌های مختلف گرامی داشته می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: معمولا در این هفته انجمن اولیاء و مربیان مدارس شکل می‌گیرد.
وی با بیان اینکه انجمن اولیاء مربیان امسال در 2 هزار و 80 مدرسه و با حضور 14 هزار و 300 عضو تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال گذشته یک‌هزار و 800 کارگاه آموزشی برای انجمن اولیاء و مربیان برگزار کردیم که 25 هزار و 500 نفر از والدین در این کارگاه‌های آموزشی شرکت داشتند.
 نمی توان به صرف منتسب بودن به جناحی به دیگران توهین کرد +گزارش تصویری همایش
وی گفت: در همین خصوص 2 هزار و 50 سخنرانی تخصصی و علمی با موضوع آموزش خانواده برای 35 هزار و 500 نفر از والدین برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از توزیع 4 هزار و 200 دوره مجله پیوند در مدارس خبر داد و گفت: این مجلات با محتوای غنی موضوعات تربیتی و پرورشی و با هدف بالا بردن سطح علمی مربیان در مدارس توزیع می‌شود.
زارع‌پور با بیان اینکه مراکز خدمات راهنمایی و مشاوره خانواده در گذشته به تعداد سه مرکز در این استان بوده است، افزود: در حال حاضر این مراکز به هفت مرکز رسیده که خدمات خوبی در زمینه راهنمایی و مشاوره ارائه می‌دهد.
وی بخشی دیگر از کارهای مهم انجمن اولیاء و مربیان را کمک به مدارس بیان کرد و گفت: در سال تحصیلی گذشته 20 میلیارد ریال کمک مردمی و خانواده‌ها به مدارس در سراسر استان بوده که با توجه به وضعیت مالی مردم آمار خوبی به شمار می‌رود.
وی همچنین برگزاری دوره ضمن خدمت برای مشاوران و برگزاری جشنواره اولیاء را از دیگر اقدامات در حوزه انجمن اولیاء و مربیان این استان در سال تحصیلی گذشته برشمرد.
تقدیر از برگزیدگان
 
در پایان این همایش از برگزیدگان انجمن اولیا و مربیان سطح استان تقدیر شد.
تصاویر تکمیلی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار