بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای بین المللی از جمله:«شن‌های صحرا مزدوران عربستان را فرو بلعید»،« توقف کردها در محور شرقی موصل» و ..پرداخته می شود.
کد خبر: ۳۱۴۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 20 October 2016
تحولات در عرصه بین المللی در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که در عرصه رسانه های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور سیاست رسانه ای خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند.
بسته ویژه خبری «تابناک کهگیلویه وبویراحمد،»، جایی است که مهمترین خبرهای روز دنیا را ‌برای مخاطبان آماده می‌کند.
شن‌های صحرا مزدوران عربستان را فرو بلعید
منابع یمنی اعلام کردند که در جریان تلاش نیروهای سعودی و مزدوران یمنی آنان برای پیشروی به سوی منطقه البقع، ده‌ها تن از مزدوران کشته و مجروح شدند و چهار خودروی نظامی عربستان منهدم شد.
این منابع گفتند؛ یگان های ارتش و کمیته های مردمی یمن با دفع تلاش مزدوران عربستان برای پیشروی به سوی منطقۀ البقع، یک نفربر حامل ده ها نیرو را با موشکی هدایت شوند هدف قرار دادند که به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از آنان منجر شد. 4 خودروی نظامی آنان نیز با بمب هایی که در مسیرشان کار گذاشته شده بود، منهدم شد.
چندی پیش نیز نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن تواسته بودند یک دستگاه تانک آبرامز عربستان را در گذرگاه مرزی البقع در نجران منهدم کنند و سرنشینان آن را به هلاکت برسانند.این خبر را ساعت24 به نقل از العالم منتشر کرده است.
گزارشی تکان دهنده از تن فروشی زنان انگلیسی
روزنامه انگلیسی «اکسپرس» در گزارشی نوشته است: «زنان درمانده انگلیسی برای پرداخت هزینه مواد غذایی و چیزهای مرتبط با آن، با 10 پوند خود را به "ارتباط جنسی برای بقا" می‌فروشند».
در همین ارتباط یک موسسه خیریه انگلیسی به نام «تغییر دادن زندگی‌ها» (Changing Lives) نتیجه تحقیقی را از زنانی در این کشور منتشر کرده که به دلیل نیاز شدید مالی برای رفع نیازهای اولیه زندگی، مجبور به تن فروشی مقطعی می‌شوند؛ زنانی که به گفته این خیریه در حال افزایش است.
برای این تحقیق با حداقل 20 زن انگلیسی 18 تا 50 ساله مصاحبه مفصل صورت گرفته؛ زنانی که به دلیل نیازهای معیشتی خود به فحشا روی آورده‌اند.
از سوی دیگر، برخی دیگر از زنان انگلیسی به دلیل نداشتن پول، در ازای دریافت محلی برای خواب و استراحت و انتقال از یک مکان به مکانی دیگر، تن فروشی کرده‌اند و برخی دیگر هم برای دریافت مواد مخدر و مشروبات الکلی دست به چنین کارهایی زده‌اند.
از مجموع زنانی که با آنها مصاحبه شده، تعدادی قابل توجهی جا و پناهگاهی برای استراحت و خوابیدن ندارند.این خبر را فارس منتشر کرده است.
توقف کردها در محور شرقی موصل
 یک منبع کرد در این باره گفت: نیروهای کرد در پی تسلط بر روستاها در محور شرق در حال پاکسازی منطقه از مین‌ها و بمب‌ها هستند.
خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد، نیروهای پیشمرگ طبق توافق صورت گرفته با نیروهای عراقی در محور شرق دیگر تحرکی نخواهند کرد. در حالی که ارتش عراق از سمت جنوب از القیاره پیشروی را شروع کرده است.
این موضع‌گیری جدید کردها در حالی است که یک مقام مسئول در عملیات نینوا اعلام کرد، ارتش بعد از اینکه بر این شهرستان تسلط یافت پرچم عراق را بر ساختمان فرمانداری الحمدانیه در شرق موصل برافراشت.
وی به سومریه نیوز گفت: نیروهای یگان نهم زرهی بعد از اینکه از سه محور شهرستان را محاصره کردند تسلط خود بر الحمدانیه را تکمیل کردند و اکنون در مرکز الحمدانیه هستند و داعش را به طور کامل ازاین منطقه بیرون کرده‌اند.
اولین واکنش آل‌سعود به اعدام بی‌سابقه شاهزاده سعودی
روز گذشته وزارت کشورعربستان سعودی طی بیانیه ای از اجرای حکم اعدام شاهزاده "ترکی بن سعود" عضو خاندان حاکم در این کشور خبر داد.
اعدام "ترکی بن سعود" شاهزاده سعودی که در تاریخ پادشاهی عربستان سابقه چنین اعدامی وجود نداشته است، با موجی از واکنش ها میان کاربران شبکه های اجتماعی همراه شده است.
به گزارش المنار، در این میان هم خالد بن سعود طی پیام توییتری به عنوان اولین واکنش خاندان حاکم در عربستان، اعلام کرد که ان شاالله این اعدام کفاره  ای برای ترکی بن سعود باشد.
خار نشان می شود که روز گذشته وزارت کشورعربستان سعودی طی بیانیه ای از اجرای حکم اعدام شاهزاده "ترکی بن سعود" عضو خاندان حاکم در این کشور خبر داد.
به نوشته رای الیوم، عربستان در این بیانیه اعلام کرد روز گذشته (سه شنبه) "ترکی بن سعود" را اعدام کرده است. این بیانیه گفته که ترکی بن سعود ماه دسامبر ۲۰۱۲ یک نفر را به قتل رسانده بود.
بنا بر این گزارش، این شاهزاده به اتهام ارتکاب یک فقره قتل عمد اعدام شده است. وی در پی نزاعی دسته جمعی، یک شهروند سعودی را به ضرب گلوله به قتل رساند.این مطلب را جام نیز به نقل از المنار منتشر کرده است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار