پاسخ عدل هاشمی به نماینده ایذه و باغملک
چند مدتی است که برخی افراد که متاسفانه اطلاعات دقیقی از وضعیت جغرافیایی و هیدرولوژیکی کهگیلویه و بویراحمد و حتی خوزستان ندارند با بیان مطالبی ناصواب و غیر کارشناسی باعث تشویش اذهان عمومی مردمی که سالهای سال است در کنار هم با آرامش زندگی می کنند می شوند .
کد خبر: ۳۱۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳ 19 October 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در پی صحبت های هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغ ملک در مجلس شورای اسلامی مبنی بر غیر قانوی بودن برداشت آب از رود اعلاء جهت استفاده در بخش کشاورزی و شرب بخش دیشموک(اینجا)،عدل هاشمی در پاسخ وی گفت:ایشان حتماً اطلاع ندارند که قرار نیست از استانی یا حوضه دیگری غیر از کهگیلویه و بویراحمد آب به آن استان انتقال داده شود، بلکه اگر کهگیلویه و بویراحمد طرحی بخواهد انجام دهد در قالب سهم خودش و برابر مقررات و ضوابط وزارت نیرو از آب های درون استان خودش استفاده می کند نه از خوزستان.
متن جوابیه عدل هاشمی
در پاسخ اظهارات اقای خادمی نماینده ایذه و باغملک- مورخ1395/7/27
چند مدتی است که برخی افراد که متاسفانه اطلاعات دقیقی از وضعیت جغرافیایی و هیدرولوژیکی کهگیلویه و بویراحمد و حتی خوزستان ندارند با بیان مطالبی ناصواب و غیر کارشناسی باعث تشویش اذهان عمومی مردمی که سالهای سال است در کنار هم با آرامش زندگی می کنند می شوند .
از جمله این اظهار نظرهاغیرکارشناسی و تنش زا مربوط به اظهار نظر همکار عزیزم جناب آقای هدایت ا... خادمی نماینده محترم ایذه و باغملک است که بیان داشته اند که " نگذارید آب به کهگیلویه و بویراحمد برود" .
ابتدا توجه آقای خادمی را به مفاد سوگندی که یاد کردند جلب می نمایم که نباید جز به منافع ملی و عدالت فکر کنند و با اظهار نظرهای تحریک آمیز باعث بروز تنش در منطقه شوند.
ایشان حتماً اطلاع ندارند که قرار نیست از استانی یا حوضه دیگری غیر از کهگیلویه و بویراحمد آب به آن استان انتقال داده شود، بلکه اگر کهگیلویه و بویراحمد طرحی بخواهد انجام دهد در قالب سهم خودش و برابر مقررات و ضوابط وزارت نیرو از آب های درون استان خودش استفاده می کند نه از خوزستان. از طرفی برعکس این خوزستان است که بیش از 7 میلیارد متر مکعب رواناب خروجی از استان کهگیلویه و بویر احمد را سال های سال و قرن ها است که بدون اینکه کوچکترین هزینه ای در سرشاخه ها انجام دهد مصرف می کند و هیچ صدایی از مردم نجیب کهگیلویه و بویر احمد براساس حس نوعدوستی تاکنون شنیده نشده است .
به نظر میرسد که آقای خادمی و امثال ایشان قصد تحریک احساسات پاک این مردم ولایتمدار را داشته باشند.
در خصوص رودخانه اعلاء خوب است که آقای خادمی بداند که این رودخانه از کوهستان های منطقه بهمئی سردسیر ( دیشموک، اسفندان و درغک ) در کهگیلویه و بویراحمد سرچشمه می گیرد و بیش از 496 کیلومتر مربع از مساحت حوضه آبریز در کهگیلویه و بویراحمد است و بالغ بر 250 میلیون متر مکعب از آورد رودخانه از کهگیلویه و بویراحمد است. اما تاکنون حتی یک لیتر از این همه آب در استان استفاده نشده است و بالغ بر 6 هزار هکتار اراضی شالی زار در استان خوزستان از همین آب خروجی کهگیلویه و بویراحمد کشت میشود؟!
ما تا حالا نخواستیم که مشکلی برای مردم عزیز ایذه و باغملک پیش بیاید و اعتراض هم نکردیم ولی آقای خادمی با این اظهار نظر نه تنها به حوزه انتخابیه اش خدمتی نکرد بلکه باعث حساس شدن مردم بالادست، و طرح این سئوال در اذهان عمومی گردید که آیا مردمانی که در کهگیلویه و بویراحمد در کنـار این رودخـانه زندگی می کنند حق استفاده از این نعمت خدادادی را نداشته اند و ندارند و باید همه آب آن ها به منطقه ایذه و باغملک و صیدون برود!؟
کجای عدالت، انصاف، الزاماات مدیریت بهم پیوسته منابع آب و ... چنین حکمی می کند؟
وزارت محترم نیرو باید بررسی نماید که چرا هیچ طرحی در این استان بر روی این رودخانه تاکنون اجرا نگردیده در حالیکه در پایین دست در منطقه صیدون کشت برنج برخلاف سیاست های وزارت جهاد کشاورزی با این وسعت توسعه داده شده و تالاب شادگان با این کشت های بی رویه تهدید شده است؟ و همینطور بایستی از سازمان آب و برق خوزستان بخاطر این بی نظمی ها بازخواست شود.
در پایان ضمن احترامی که برای آقای خادمی و مردم شریف شهرستان های ایذه و باغملک قائل هستیم، فکر می کنم تنها با تعامل و رعایت حق و حقوق همدیگر می توانیم زندگی مسالمت آمیزی در کنار هم داشته باشیم در غیر اینصورت بازنده این بازی خطرناکی که آقای خادمی شروع کرده است جز مردم حوزه انتخابی ایشان کسی نخواهد بود.
همچنین از وزارت محترم نیرو و مسئولین محترم استان کهگیلویه و بویر احمد خواستار بررسی حق و حقوق این استان از منابع آب تولیدی در استان و اجرای طرح های تامین آب برای مردمی که در کنار این رودخانه ها زندگی می کنند می باشم.

عدل هاشمی پور
نماینده مردم شریف شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار