کد خبر: ۳۱۳۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳ 18 October 2016
تابناک / نشست علنی امروز خانه ملت شاهد اعلام وصول طرح استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش بود.
 

جلسه علنی امروز مجلس (27 مهر 95) به ریاست علی لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

نمایندگان در جلسه امروز خود رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی در مورد لایحه موافقتنامه انتقال محکومان به حبس بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان اعاده شده از شورای نگهبان را در دستور کار خود داشتند.

*اسامی تاخیرکنندگان آغاز جلسه علنی امروز مجلس

در ابتدا اسامی تاخیرکنندگان و غائبین آغاز جلسه از سوی هیات‌رئیسه اعلام شد که این اسامی عبارت است از:

1- علیرضا ابراهیمی نماینده مردم رامیان و آزادشهر

2- علی اکبری نماینده مردم بجنورد

3- عبدالغفور ایران‌نژاد نماینده مردم چابهار و نیک‌شهر

4- حسن بهرامیان نماینده مردم نهاوند

5- حسین رضازاده نماینده مردم کازرون

6- عبدالله صامری نماینده مردم خرمشهر

7- محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه

8- احمد مازنی نماینده مردم تهران

9- علی نوبخت حقیقی نماینده مردم تهران

10- محمد وحدتی نماینده مردم بستان‌آباد

با 182 رأی نمایندگان تصویب شد

موافقت مجلس با تفحص از پیگیری پرونده های حقوقی ایران در رابطه با آمریکا/فریاد «مرگ بر آمریکا» در مجلس طنین انداز شد

نمایندگان مجلس در ادامه تقاضای تحقیق و تفحص از پیگیری پرونده های حقوقی مربوط به حقوق دولت و ملت ایران در رابطه با کشور ایالات متحده آمریکا و مقایسه داده و ستانده های این حقوق بر اساس پیگیری ها، برنامه های و احکام صادر شده در محاکم بین المللی را بررسی و تصویب کردند.

وکلای ملت با 182 رأی موافق، 11 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از 248 نماینده حاضر در صحن علنی با این تقاضا موافقت کردند.

وکلای ملت پس از تصویب این تقاضای تحقیق و تفحص فریاد «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

*فلاحت‌پیشه: آمریکایی‌ها راهبرد جدیدی برای غارت اموال ایران در محاکم حقوقی شکل داده‌اند

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه این موافقت، طی سخنانی به عنوان یکی از متقاضیان تحقیق و تفحص از پیگیری پرونده‌های حقوقی مربوط به حقوق دولت و ملت ایران در رابطه با کشور ایالات متحده آمریکا و مقایسه داده‌ها و ستانده‌های این حقوق براساس پیگیری‌ها، برنامه‌ها و احکام صادر شده در محاکم بین‌المللی، اظهار داشت: دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌های نظامی، سیاسی و ... همواره آشکار بوده و بعد از تحریم‌ها، آمریکایی‌ها راهبردی را برای غارت اموال جمهوری اسلامی ایران در محاکم حقوقی شکل داده اند.

وی افزود: سؤالات و ابهاماتی در نظر نمایندگان در این زمینه مطرح شده که تاکنون رفع نشده‌اند و این مغایر با جایگاه و شأن مجلس است. هیچ وقت در مورد ریز دعاوی و احکام صادرشده علیه ایران گزارش دقیقی داده نشده است. تاکنون 1500 مأموریت برای پیگیری این پرونده‌ها به بیش از 20 کشور خارجی برای 400 الی 500 نفر داده شده است، توافق دیگری در سال 1373 با آمریکایی‌ها انجام شده که به مجلس نیامده است که طبق آن توافق آمریکا می تواند اموال منقول ایران را تسویه کند، ولی آمریکا تمامی اموال غیرمنقول ایران را به غارت می‌برد و برای آنها پرونده تشکیل می‌دهد. آمریکایی‌ها برخی از اماکن ایران را اجاره دادند یا یکی را کوبیدند و پارکینگ درست کردند.

فلاحت پیشه در پایان خاطرنشان کرد: خواهش بنده این است در موج جدیدی که آمریکایی‌ها برای غارت اموال ایران شکل دادند، حتماً تلاش شود که مجلس به جایگاه اصلی خودش بازگردد و تحقیق و تفحص جدی در این زمینه انجام شود. 

*نقوی: هدف از تحقیق و تفحص از پیگیری پرونده‌های ایران مقابل آمریکا دفاع از حقوق ملت است

در ادامه نشست، گزارش تقاضای تحقیق و تفحص از پیگیری پرونده‌های حقوقی مربوط به حقوق دولت و ملت ایران در رابطه با کشور ایالات متحده آمریکا و مقایسه داده‌ها و ستانده‌های این حقوق براساس پیگیری‌ها، برنامه‌ها و احکام صادر شده در محاکم بین المللی توسط سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرائت شد. 

در این گزارش آمده است که براساس تقاضای 15 نفر از نمایندگان مجلس درباره تحقیق و تفحص از این موضوع، این تقاضا در جلسه روز یکشنبه 4 مهر با حضور حجت الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور و طلایی نیک معاون حقوقی و مجلس وزارت دفاع مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در جلسه روز سه شنبه 6 مهر به اتفاق آرا تصویب شد.

نقوی حسینی در ادامه خطاب به نمایندگان با تاکید بر اهمیت این تحقیق  تفحص در شرایط کنونی گفت: تحقیق و تفحص از پیگیری پرونده‌های حقوقی مربوط به حقوق دولت و ملت ایران در رابطه با کشور ایالات متحده آمریکا و مقایسه داده‌ها و ستانده‌های این حقوق براساس پیگیری‌ها، برنامه‌ها و احکام صادر شده در محاکم بین المللی مربوط به گروه خاصی نیست بلکه مرتبط با احقاق حقوق ملت  ایران در برابر آمریکا است.

وی به موج جدید احکام محاکم آمریکایی برای تصرف اموال ملت ایران اشاره کرد و با ذکر این نکته که هر روز حکمی صادر شده و بخشی از اموال ملت غارت و دزدیده می‌شود  و این موضوع به اموال غیر منقول ایران نیز سرایت کرده است اظهار داشت: هدف ما از این تحقیق و تفحص ارزیابی از عملکرد دولت در قبال دفاع از حقوق ملت در محاکم بین‌المللی است. 

نقوی حسینی با یادآوری بیش از 2000 سفر و ماموریت در دولت‌های مختلف جهت پیگیری پرونده‌های حقوقی مربوط به حقوق ایران در قبال‌ آمریکا گفت: در این تحقیق و تفحص می‌خواهیم ببینیم تا چه اندازه در پیگیری این موضوع ضعف داشته‌ایم و تدارک لازم برای دفاع از حقوق ملت را داشته باشیم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به کمک نهادهای مسئول برای انجام این تحقیق و تفحص از معاونت حقوقی رئیس جمهور به واسطه طرح دعاوی (بیش از 7 میلیارد دلار) در قبال حقوق ایران در برابر آمریکا تشکر کرد و بیان داشت: 5 سوال در این تحقیق و تفحص مطرح شده که مربوط به ارزیابی از عملکرد دفتر حقوقی ریاست جمهوری و سایر دستگاه‌ها، احکام صادر شده علیه و له ایران، ارقام این احکام،‌اقدامات انجام شده برای مقابله با این احکام و موضوع پرونده هواپیمای ایرباس ایرانی و سایر پرونده‌ها است.

*لایحه انتقال محکومان میان ایران و ارمنستان به مجمع تشخیص رفت

همچنین لایحه موافقتنامه انتقال محکومان به حبس بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان که از سوی شورای نگهبان به مجلس بازگشت داده شده بود در صحن علنی مطرح شد و مجددا مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت.

از این رو این لایحه جهت بررسی بیشتر به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

*لایحه معاضدت حقوقی میان ایران و چین به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع شد

لایحه معاهده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در زمینه معاضدت حقوقی دوجانبه در موضوعات کیفری که از سوی شورای نگهبان به مجلس بازگشت داده شده بود در صحن علنی مطرح شد و مجددا مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت.

از این رو این لایحه جهت بررسی بیشتر به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

*لایحه معاهدت قضایی در موضوعات مدنی و تجاری بین ایران و چین به مجمع تشخیص رفت

در ادامه نیز، لایحه معاهدت قضایی در موضوعات مدنی و تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین که از سوی شورای نگهبان به مجلس بازگشت داده شده بود در صحن علنی مطرح و مجددا مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت.

از این رو این لایحه جهت بررسی بیشتر به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

*نامه علی لاریجانی به رهبر معظم انقلاب درباره احکام دائمی برنامه های توسعه

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه و در جریان بررسی لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه طی سخنانی با اشاره به یکی از مواد این لایحه که به ایثارگران اختصاص داشت، گفت: ایراد شورای نگهبان در مورد بار مالی این ماده است و آنچه که مخالفان هم بیان می‌کنند وارد است.

وی اضافه کرد: درباره بحث ایثارگران با رهبری مکاتبه‌ای داشتم که در لایحه برنامه ششم این اشکالات برطرف شود.

«مواردی هم که نمایندگان در مورد ایثارگران لازم می‌دانند را می‌توانیم در برنامه ششم لحاظ کرده و حل کنیم».

*بندهای مربوط به سهمیه ورودی ایثارگران به دانشگاه‌ها از لایحه احکام دائمی حذف شد

نمایندگان مجلس همچنین به بررسی مواد اعاده شده لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور از سوی شورای نگهبان پرداختند.  

بر این اساس نمایندگان جهت تامین نظر شورای نگهبان در تبصره 6 ماده 1 این لایحه دولت را موظف کردند برای مشارکت انجمن‌های علمی، نخبگان و دانشمندان کشور در «همایش‌ها» و مجامع علمی و پژوهشی و برتر جهان و بهره گیری از توانمندی‌های دانشمندان و نخبگان ایران در جهان و فراهم کردن فرصت‌های مطالعاتی مناسب در داخل و خارج از کشور سازوکار لازم را ایجاد کند. 

همچنین نمایندگان در ادامه و به منظور رفع ایراد شورای نگهبان بندهای ب، ت و ث از ماده 3 لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه کشور را حذف کردند.

این بندها وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و کلیه دانشگاه‌های دولتی، غیر دولتی و دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 2 قانون جامعه خدمات رسانی به ایثارگران را موظف می‌کرد 25 درصد از سهمیه های مورد به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بورسیه‌های تحصیلی داخل و خارج از کشور، فرصت‌های مطالعاتی و دوره های دکترای تخصصی را به همسر و فرزندان شاهد، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان و همسر و فرزندان جانبازان بالای 25 درصد اختصاص دهند.

*ترکیب شورای عالی مهارت معین شد

وکلای ملت همچنین در ادامه رفع ایرادات شورای نگهبان به مواد لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور بند الحاقی 5 به ماده 1 این لایحه را اصلاح کردند. 

براساس این اصلاحیه شورای عالی مهارت با ترکیب ذیل به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شده و مکلف است براساس آیین نامه‌ای که به پیشنهاد وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان برنامه‌ و بودجه کشور حداکثر ظرف 6 ماه به تصویب هیات وزیران می‌رسد نظام سلامت حرفه‌ای مشاغل متناسب با حرفه و میزان مهارت در آن حرفه و مدرک علمی مهارتی را طراحی و استقرار آن را مدیریت کنند.

در این مصوبه ترکیب اعضا به این شرح معین شده است. 

- معاون اول رئیس جمهور (رئیس شورا) 

- وزرای آموزش و پروش، علوم تحقیقات وفناوری، تعاون، کار و رفاه احتماعی، صنعت ، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور (نائب رئیس ) 

- یک نماینده از هر اتاق، کانون‌ها و یا سازمان‌های بخش غیر دولتی (بدون حق رای)

- سه نفر متخصص و صاحب نظر در  امر آموزش فنی و حرفه‌ای مهارت آموزی و بازار کار (بدون حق رای). 

این مصوبه در ادامه عنوان می‌دارد این افراد به پیشنهاد و تصویب اکثریت عالی شورای نگهبان و با حکم معاون اول رئیس جمهور برای مدت 4 سال منصوب شده و انتخاب مجدد آنان بلامانع است.

همچنین در دو تبصره این بند آمده است که سایر وزرا حسب مورد به دعوت رئیس شورا حضور می‌یابند و دبیر شورا توسط معاون اول رئیس جمهور انتخاب می‌شود.

*لاریجانی: از این پس به دفترم اعلام می‌کنم نامه‌ها به امضای «پروفسور کواکبیان» ممهور شوند!

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکری آیین‌نامه‌ای نسبت به ارسال نامه رئیس مجلس به مقام معظم رهبری درباره لایحه برنامه ششم توسعه انتقاد کرد و اظهار داشت: آقای لاریجانی! شما با چه اختیاری و بر اساس کدام ماده آیین‌نامه داخلی مجلس درباره لایحه برنامه ششم به رهبر معظم انقلاب نامه نوشته‌اید؟! چرا شما از طرف مجلس به رهبر انقلاب نامه ارسال کرده‌اید.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مگر نامه‌نگاری‌های بنده به نظر شما احتیاج دارد؟! بنده از این به بعد در کنار دفترم اتاقی قرار می‌دهم که نامه‌های بنده به امضای «پروفسور کواکبیان» ممهور شود! رئیس مجلس می‌تواند نامه‌نگاری کند و این انتقاد عجیبی است، بنده برای اینکه مشکل شما را حل کنم این کار را انجام دادم، نه از طرف مجلس بلکه از طرف رئیس مجلس شورای اسلامی به رهبر انقلاب نامه نوشتم. اگر مشکل را حل نمی‌کردم چه کاری می‌خواستید انجام دهید؟

کواکبیان در پاسخ به لاریجانی گفت: بحث برنامه ششم بحث مهمی است، خب اجازه می‌دادید مصوبات مجلس به شورای نگهبان می‌رفت و اگر شورا مجدداً ایرادی وارد می‌کرد، آن را به مجمع تشخیص ارسال می‌کردید.

لاریجانی در پاسخ به کواکبیان توضیح داد: آقای کواکبیان! تفسیر شورای نگهبان این است که اگر ایراد اصل 75 قانون اساسی در مصوبه‌ای وجود داشت، امکان ارجاع آن مصوبه به مجمع تشخیص وجود ندارد، در این شرایط ما چه کاری باید انجام می‌دادیم؟! بهتر است شما تفسیر شورای نگهبان درباره اصل 75 قانون اساسی را مطالعه کنید.

*طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش اعلام وصول شد

در ادامه نیز طرح استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش اعلام وصول شد.

اکبر رنجبرزاده عضو هیأت رئیسه مجلس که این اعلام وصولی را قرائت کرد، در توضیح گفت: استیضاح وزیر آموزش و پرورش با تعداد 45 امضاء از سوی نمایندگان اعلام وصول می شود.

وی افزود: مطابق مواد 223 و 225 آیین نامه داخلی مجلس، وزیر ظرف 10 روز برای ارائه توضیحات موظف به حضور در مجلس است.

علی لاریجانی رئیس مجلس پس از این اعلام وصولی اظهار داشت: طی مکاتباتی با وزیر آموزش و پرورش زمان حضور وزیر در صحن علنی مشخص می شود.

*شورایعالی سلامت و امنیت غذایی تشکیل می‌شود

نمایندگان در جریان بررسی لایحه اعاده شده احکام دائمی برنامه های توسعه کشور از شورای نگهبان، با اصلاح ماده 8 با 163 رأی موافق، 51 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 239 نماینده حاضر در صحن علنی برای تأمین نظر آن شورا موافقت کردند.

به موجب مصوبه مجلس، شورایعالی سلامت و امنیت غذایی با وظایف و ترکیب زیر تشکل می شود:

الف- وظایف:

1- سیاستگذاری برای ارتقای سلامت و امنیت غذایی و سلامت مواد غذایی صادراتی و وارداتی

2- بررسی و تصویب برنامه ها و تدابیر بخشی و فرابخشی در اجرای سیاست های ناظر بر سلامت و امنیت غذایی

3- تعیین و پایش شاخص های اساسی سلامت و امنیت غذایی

4- تصویب استانداردهای ملی پیوست سلامت برای طرح های بزرگ توسعه ای

5- تصویب برنامه اجرایی سامانه خدمات جامع و همگانی سلامت و امنیت غذایی

6- تصویب سازوکارهای نظارتی و رسیدگی به گزارش های نظارتی

7- ایجاد هماهنگی میان دستگاه های اجرایی مربوط

ب- ترکیب:

1- رئیس جمهور (رئیس)

2- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (دبیر)

3- رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور

4- وزیر کشور

5- وزیر صنعت، معدن و تجارت

6- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

7- وزیر آموزش و پرورش

8- وزیر جهاد کشاورزی

9- وزیر ورزش و جوانان

10- رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست

11- رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

12- یک نفر از اعضای هر یک از کمیسیون های بهداشت و درمان، اجتماعی و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر

13- سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره)

14- رئیس سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران

15- یک نفر به عنوان نماینده انجمن های علمی و تخصصی حوزه سلامت بنا به پیشنهاد وزیر بهداشت، درمان ون آموزش پزشکی و تایید رئیس شورای عالی

16- یک نفر به عنوان نماینده انجمن های علمی و تخصصی حوزه امنیت غذا و تغذیه بنا به پیشنهاد وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی و تایید رئیس شورایعالی

تبصره: مصوبات شورا با تأیید رئیس جمهور قابل اجراست.

آیین نامه اجرایی این بند به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی تهیه می شود و حداکثر

به دلیل استرداد امضای برخی طراحان

طرح جمعیت و تعالی خانواده از دستور کار مجلس خارج شد

طرح جمعیت و تعالی خانواده به علت پس گرفتن بعضی امضاهای طراحان آن از دستور کار مجلس شورای اسلامی خارج شد.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب چهار سوال ملی نمایندگان از وزرا را به شرح ذیل اعلام وصول کرد:

1- سوال ملی احمد امیرآبادی فراهانی از وزیر نیرو درباره دلایل افزایش قیمت انشعاب برق

2- سوال ملی بهروز نعمتی نماینده مردم تهران از وزیر نیرو درباره ابهامات قرارداد منعقده با شرکت «یونیت اینترنشنال» ترکیه

3- سوال ملی حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب از وزیر ورزش درباره عملکرد ضعیف کاروان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات المپیک

4- سوال ملی نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه از وزیر ورزش و جوانان درباره ضعف مدیریت و عدم رعایت ضوابط و مغفول ماندن جوانان در حوزه فعالیت وزارتخانه

*اصلاح لایحه مقابله با آلودگی هوا در اولویت بررسی مجلس قرار گرفت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین با در اولویت قرار گرفتن اصلاح لایحه جلوگیری از آلودگی هوا موافقت کردند. 

بر این اساس پس از سخنان موافق و مخالف این تقاضا با 133 رای موافق 25 رای مخالفو 4 رای ممتنع از مجموع 232 رای به تصویب رسید.

*حاجی‌دلیگانی: لایحه مقابله با آلودگی هوا برای واحدهای صنعتی محدودیت زیادی ایجاد می‌کند

سپس حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با در اولویت قرار گرفتن  اصلاح لایحه مقابله با ‌آلودگی هوا گفت: این لایحه تمام صنایع موجود را هم تعطیل می‌کند و محدودیت‌های زیادی برای واحدهای صنعتی کوچک ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به بروکراسی زیادی که  لایحه مقابله با آلودگی هوا برای اخذ مجوز جهت واحدهای صنعتی ایجاد می‌کند تصریح کرد: در نتیجه اجرای این لایحه همین میزان اشتغال موجود را هم از دست می‌دهیم. 

حاجی دلیگانی مشکل اصلی امروز کشور را تبعیض و خلا قانونی که موجب پرداخت‌های غیر قانونی می‌شود برشمرد و گفت: بازنشسته‌ای چند روز پیش فیش حقوقی خود را که میزان آن 240 هزار تومان بود به من نشان داد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اصل بحث رسیدگی به ‌آلایندگی ریزگردها آیا درست است خاطرنشان کرد: نباید به این طرف غش کنیم که دیگر سرمایه گذار در شهرها سرمایه گذاری نکند.

*یوسف نژاد: مقابله با آلودگی هوا پس از 20 سال در دستور کار مجلس قرار گرفته است

علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری در مجلس در موافقت با در اولویت قرار گرفتن اصلاح لایحه مقابله با آلودگی هوا گفت: انچه امروز مجلس باید درباره آن نظر دهد محتوای لایحه نبوده و صرفا مربوط به در دستور قرار گرفتن ان می‌شود. 

وی دغدغه مجلس را پرداختن به سلامت جامعه خواند و گفت کسی نمی‌تواند این اولویت را انکار کند. 

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: آخرین بازی که چنین موضوعی در دستور کار قرارگرفته است سال 1374 بوده و اکنون پس از 20 سال می‌خواهیم به آن بپردازیم.

این نماینده مجلس هدف از در اولویت قرار دادن اصلاح لایحه هوای پاک در مجلس را ساماندهی دستگاه‌های بیست گانه با محوریت سازمان محیط زیست جهت مقابله با آلودگی هوا خواند.

*پایان مذاکرات علنی صبح امروز مجلس/ نشست بعدی 28 مهرماه

نشست علنی صبح امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اعلام مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس پایان یافت.

جلسه علنی بعدی پارلمانی رأس ساعت 8 صبح فردا (چهارشنبه) 28 مهرماه با دستور کار تعیین‌شده تشکیل می‌شود.

وکلای ملت در این جلسه با تقاضای تحقیق و تفحص از پیگیری پرونده‌های حقوقی ایران در رابطه با آمریکا موافقت کردند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار