شهردار مشهد:
شهردار از پيشرفت 66درصدي پروژه خط دوم قطارشهري مشهد خبر داد و گفت: شهرداری در زمینه هزينه كرد در كربلا استفتاء نمی‌کند بلکه بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهر مشهد اقدام می‌کند.
کد خبر: ۳۱۳۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱ 18 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، سيد صولت مرتضوي در نشست خبري خود با اصحاب رسانه، با بيان اين مطلب كه خط 2 قطار شهري مشهد به طول 14/5كيلومتر است، بيان كرد: ايستگاه B2 در مرحله تكميل سازه قرار دارد و ايستگاه F2نيز درحال تكميل سازه و معماري است، همچنين ايستگاه‌هاي بعدي نيز در مرحله اتمام سازه هستند.
وي هزينه تأمين برق اين پروژه را 44ميليارد تومان عنوان كرد و افزود: اين پروژه تا كنون 66درصد پيشرفت داشته كه در فاز اول آن از ابتداي خط تا ميدان شهدا به بهره‌برداري خواهد رسيد و بعد از گذشت حدود 3ماه از افتتاح فاز اول، فاز دوم پروژه خط 2قطارشهري از ميدان شهدا تا ميدان شريعتي به طول 2كيلومتر افتتاح خواهد شد و بعد از آن باقي مانده اين خط تا ميدان شهيد فكوري نهايتاً تا آذرماه 96 به بهره‌برداري خواهد رسيد.
شهردار مشهد با بيان اينكه از سال 88 كه اين پروژه آغاز شد تا سال 92 با 17درصد پيشرفت درمجموع 418ميلياد تومان هزينه داشته، گفت: از سال 92 تا كنون اين پروژه با 49درصد پيشرفت 900ميليارد تومان هزينه داشته است.
مرتضوي ادامه داد: اين پروژه در مجموع تا كنون 1300ميليارد تومان هزينه داشته و 700 ميليارد تومان ديگر براي اين پروژه نياز است كه لازم به ذكر است تمام منابع ريالي و ارزي آن فراهم شده است.
وي همچنين طول خط 3 قطار شهري مشهد را 28/3كيلومتر بيان كرد.
شهردار مشهد گفت: تا قبل از مهرماه 92 تنها 51درصد از اتوبوس‌هاي سازمان اتوبوسراني مشهد در اختيار بخش خصوصي قرار داشت كه در مديريت جديد شهرداري به 73درصد رسيده است.
مرتضوي با بيان اين مطلب كه در دوره مديريت جديد 400دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسراني مشهد اضافه شده است، عنوان كرد: از سال 85 تا سال 90 بالغ بر 1158دستگاه اتوبوس جديد وارد ناوگان اتوبوسراني مشهد شده بود كه 82/5درصد منابع آن را دولت پرداخت كرده بود.
وي ادامه داد: در دوره جديد رئيس جمهور محترم در سفر خود به مشهد قول دادند 200دستگاه اتوبوس هديه بدهند كه اعتبار آن بالغغ بر 215ميليارد تومان مي‌شود، اما تا كنون شهرداري توانسته تنها 20ميليارد از اين مبلغ را كه چيزي حدود 8دستگاه مي‌شود را وصول كند.
شهردار مشهد با بيان اين مطلب كه در حوزه نوسازي تاكسي‌هاي شهر و ساماندهي سرويس‌هاي مدارس توانسته‌ايم رتبه برتر كشور را كسب كنيم، گفت: از سال 82تا 92 بالغ بر 1909دستگاه تاكسي نوسازي شده كه اين رقم از سال 93 تا پايان نيم سال اول 95 3000دستگاه تاكسي بوده است.
مرتضوي در ادامه متوسط زمان رسيدن به حريق توسط آتش‌نشاني مشهد در نيمه نخست سال 94 را 4دقيقه و 20ثانيه اعلام كرد و افزود: در 6ماه نخست سال جاري كاهش قابل توجهي در زمان رسيدن به حريق داشته‌ايم.
شهردار مشهد عنوان كرد: همچنين تا مهر ماه سال 92 تعداد بازارهاي ارزاق عمومي 15عدد بوده كه كه تا پايان نيسم سال 95 به 27بازار ارتقاء يافته است. 
وي در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص درخواست یک عضو شورای شهر برای استفتاء از رهبری جهت هزینه کرد در کربلا، بیان کرد: شهرداری در این زمینه استفتاء نمی‌کند بلکه بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهر مشهد اقدام می‌کند و کسی استفتاء می‌کند که شبهه‌دارد و ما شبهه‌ای در این کار نداریم.
 گفتنی است چند روز پیش جواد ستاری عضو شورای اسلامی شهر مشهد نامه ای را منتشر کرد که در آن از رئیس شورای شهر خواسته بود تا زمانی که نتیجه استفتاء از رهبری نیامده است هزینه ای در کشور عراق صورت نگیرد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار