کد خبر: ۳۱۲۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰ 16 October 2016
به گزارش تابناک یزد،«علی نمازی» نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در دیدار و نشست با «یانوش کوواچ» سفیر جمهوری مجارستان در ایران، زمینه همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری دو طرف بررسی شد.
«یانوش کواچ»، سفیر مجارستان در ایران در این دیدار که در محل مرکز خدمات سرمایه‌گذاری یزد انجام شد، با معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری کشورش، آمادگی خود را برای گسترش روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

وی گفت: ارائه فناوری لازم در زمینه مدیریت پسماند یکی از زمینه‌هایی است که مجارستان آمادگی کامل برای فعالیت در ایران دارد و به درخواست‌های ایران در این زمینه پاسخ مثبت خواهیم داد.

وی با اشاره به ویژگی‌های منحصربفرد و تاریخی استان یزد، علاقمندی مردمان کشورش به شهر تاریخی یزد را خاطرنشان کرد و مهمان‌نوازی یزدی‌ها را ستود  و وجود این ظرفیت‌ها را زمینه‌ساز گسترش صنعت گردشگری در استان یزد دانست و تصریح کرد: در زمینه گسترش صنعت توریسم و  رونق گردشگران در ایران و استان یزد  نیز آماده همکاری هستیم.

یانوش کواچ اظهار کرد: در سایر زمینه‌های اقتصادی از جمله ارائه فناوری‌های نوین کشاورزی، خرید محصولات کشاورزی و حضور شرکت‌های کوچک و بزرگ  مجارستان در ایران نیز آمادگی داریم و می‌توانیم همکاری‌های مشترکی داشته باشیم.

«علی نمازی» نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد نیز در این دیدار روابط خوب و دیرینه جمهوری اسلامی ایران با مجارستان و خواهرخواندگی شهرهای یزد و یاسپرین را یادآور شد و گفت: مجارستان روابط دیپلماتیک خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارد و سابقه روابط سیاسی و اقتصادی دو طرف دیرینه است.

وی افزایش مبادلات اقتصادی، تجاری و بازرگانی بین یزد و مجارستان را خواستار شد و اظهار کرد: هر دو طرف با فرصت‌ها و زمینه‌های سرمایه‌گذاری یکدیگر آشنایی دارند و این امر فرصت خوبی برای گسترش روابط اقتصادی میان ما است.

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان یزد اظهار امیدواری کرد که روابط دو کشور تقویت شود و بتوانیم از تجربیات موفق کشور مجارستان برای شکوفایی و رونق اقتصادی کشورمان بهره ببریم.

نمازی استقبال و حضور سرمایه‌گذاران خارجی در یزد طی یکسال گذشته و پس از اجرای برجام را خوب ارزیابی و تصریح کرد: در زمینه سرمایه‌گذاری در بحث تولید انرژی خورشیدی استقبال خوبی از سوی سرمایه‌گذاران خارجی صورت گرفته است.

وی اولویت نخست استان یزد برای انجام سرمایه‌گذاری را بحث آب و انتقال آن برشمرد و تصریح کرد: در زمینه‌های گردشگری و پساب صنعتی نیز ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در استان یزد وجود دارد.

در این دیدار و نشست، با تأکید بر گسترش همکاری‌ها و روابط اقتصادی و تجاری میان یزد و مجارستان، در خصوص لزوم دیدار هیئت‌های تخصصی سرمایه‌گذاری دو  طرف بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

هم‌چنین در این نشسست فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان یزد در زمینه‌های صنعت، کشاورزی، معدن، گردشگری، میراث‌فرهنگی و ... و مشوق‌های این بخش در زمینه‌های مالیاتی، گمرکی، بیمه‌ای و زیرساختی معرفی و سفیر مجارستان با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری این استان آشنا شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار