رییس مرکز بهداشت خوزستان بر لزوم تزریق واکسن آنفلوآنزا در میان بیماران گروه‌های پرخطر ابتلا به موارد شدید بیماری پیش از آغاز اپیدمی آنفلوآنزا تاکید کرد
کد خبر: ۳۱۱۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷ 15 October 2016
دکتر شکرالله سلمان‌زاده اظهار کرد: هنوز اپیدمی آنفلوآنزا آغاز نشده و مواردی که از این بیماری مشاهده می‌شود، موارد تک‌گیر است ولی پیش‌بینی می‌شود در آبان ماه شاهد افزایش موارد ابتلا و اپیدمی بیماری آنفلوآنزا باشیم.
 
وی افزود: ‌توصیه می‌شود بیمارانی که در گروه‌های پرخطر ابتلا به موارد شدید بیماری قرار دارند، آمادگی لازم را داشته باشند و واکسن آنفلوآنزا را ابتدای فصل پاییز و پیش از آغاز اپیدمی این بیماری تزریق کنند.
 
سلمان‌زاده ادامه داد: این گروه‌ها شامل ‌کودکان زیر 5 سال، سالمندان بالای 60 سال، زنان باردار، بیماران دارای نقص ایمنی از جمله بیماران HIV، بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، نارسایی‌های کلیوی و کبدی، بیماری‌های ریوی مزمن، دیابت به خصوص کسانی که دیابت‌شان به خوبی کنترل نشده است، مبتلایان سرطان و تحت درمان، پرسنل مراکز بهداشتی درمانی که با بیماران در ارتباط هستند و بیمارانی که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی دریافت می‌کنند و بیمارانی که به طور منظم آسپرین استفاده می‌کنند مانند بیمارانی قلبی و یا رماتیسمی حتما باید واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.
 
وی گفت:‌ مراکز بهداشت به گروه‌هایی از بیماران از جمله بیماران HIV و ایدز، بیماران تالاسمی و دیالیزی و کارکنان مراکز درمانی به صورت رایگان واکسن آنفلوآنزا تزریق می‌کند.
 
رییس مرکز بهداشت خوزستان اظهار کرد: ‌دیگر افراد نیز می‌توانند با مراجعه به داروخانه‌های سطح شهرها این واکسن را خریداری کرده و تزریق کنند. در خصوص واکسن آنفلوآنزا‌ در سال جاری کمبود نداریم و این واکسن به اندازه کافی در داروخانه‌ها موجود است.
 
وی افزود:‌ در پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا،‌ بر رعایت تغذیه مناسب، ورزش منظم و استراحت کافی بسیار تاکید می‌شود.
 
سلمان‌زاده گفت: همچنین‌ تاکید می‌شود کسانی که در ایام اربعین قصد عزیمت به عراق را دارند، حتما باید پیش از سفر واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند؛ سال گذشته تعداد بسیاری از افرادی که در ایام اربعین به کشور عراق سفر کردند، این بیماری را آنجا گرفتند و به کشور انتقال دادند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار