از مزایای استفاده از پوست بیماران مرگ مغزی شده، کاهش از دست دادن آب و الکترولیت، کاهش احتمال عفونت زخم، سرعت بخشی در ترمیم زخم، کاهش درد بیماران و نهایتا بهبودی و ترخیص زودتر از بیمارستان و درنتیجه کاهش هزینه های درمانی است
کد خبر: ۳۰۸۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵ 08 October 2016
به گزارش تابناک خوزستان،  رئیس بیمارستان آیت الله طالقانی اهواز از نجات جان کودک خردسال دچار سوختگی عمیق با استفاده از پوست اهدایی بیمار مرگ مغزی خبر داد.

زهرا بزرگ زاده اظهار کرد: به موازات پیشرفت علم و تکنولوژی در دنیا، تلاش برای به روز کردن درمان سوختگی یکی از اولویت های بیمارستان سوانح و سوختگی آیت الله طالقانی اهواز قرار گرفت .

وی تصریح کرد: در این راستا توسعه فضای فیزیکی اتاق عمل ها، جذب جراحان فوق تخصص پلاستیک، راه اندازی بخش جراحی پلاستیک، ارتقای آموزش پرسنل و بهره مندی از تجهیزات پزشکی مدرن و ورود تکنیک و تکنولوژی های روز دنیا به نفع افزایش امید به حیات با کیفیت بیماران از اهداف مهم و استراتژیک این مرکز شد.

رئیس بیمارستان آیت الله طالقانی اهواز ادامه داد: همچنین احداث و بهره مندی از بانک آمنیون، کشت سلولی سلولهای بنیادی، احداث مرکز تحقیقات سوختگی و استفاده از پوست بیماران مرگ مغزی در دستور کار بیمارستان قرار گرفت به نحوی که خوشبختانه تاکنون موفق به دریافت نتایج چشمگیری در درمان بیماران شده ایم که سزاوار است از تلاش بی وقفه ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که در تامین این هدف مهم همیار و همراه ما بودند، تقدیر کرد.

بزرگ زاده ادامه داد: به همین منظور با رایزنی های انجام شده با دکتر امین بحرینی مدیر مرکز پیوند و فراهم آوری اعضای دانشگاه و تیم موفق ایشان که با همکاری بی نظیر و خداپسندانه شان موجبات تسهیل و تسریع در ارائه خدمت رسانی به مردم استان را فراهم می کنند، مقرر شد از پوست بیماران مرگ مغزی شده که خانواده وی با ایثارگری خود با اهداء عضو عزیزشان موافقت کرده اند، در درمان بیماران سوختگی استفاده شود.

وی تصریح کرد: کودک چهار ساله ای که به دلیل سوختگی ناشی از دیزل برق در این مرکز بستری شده بود، به دلیل تاخیر زیاد در مراجعه به بیمارستان، زخم ها و سوختگی های پوستی وی عمیق و به نوع درجه سه تبدیل شدند و متاسفانه عضلات وی نیز دچار آسیب دیدگی شده و به دلیل سن پائین دچار حال عمومی نامساعد بود.

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی اهواز اضافه کرد: پس از مراجعه این بیمار به مرکز سوانح و سوختگی آیت الله طالقانی، بلافاصله وی تحت درمان و مراقبت های اولیه قرار گرفت و اعمال جراحی مورد نیاز نیز برای بیمار شروع شد و حال عمومی بیمار رو به بهبود رفت، ولی متاسفانه ترمیم عضلات و بافت پوست بیمار تقریبا غیرممکن بود. بنابراین با نظر پزشک معالج بیمار که جراح فوق تخصص پلاستیک بود، تصمیم به استفاده از پوست اهدایی بیمار مرگ مغزی گرفته شد.

بزرگ زاده ادامه داد: با آموزش کافی و لازم تیم پیوند این مرکز که متشکل از پزشک، پرستار، کارشناس بیهوشی، کارشناس اتاق عمل و کمک بهیار است و با هماهنگی تیم پیوند بیمارستان گلستان در ساعت مقرر پیوند پوست بیمار انجام و پوست به ضخامت ۱۶هزارم اینچ و با وسعت تعریف شده از بدن بیمار مرگ مغزی شده برداشته و به بیمار مورد نظر پیوند داده می شود.

وی در پایان، از خانواده های بیماران مرگ مغزی که با اهدای پوست عزیزشان پیشگام در این امر شدند، تشکر و قدردانی کرد و از خداوند منان برای اهداکنندگان علودرجات و برای بازماندگان صبرو شکیبایی خواستار شد.

در ادامه، دکتر عطایی فوق تخصص جراح پلاستیک این مرکز اظهار کرد: درمان بیماران سوختگی با مهارت، ظرافت و توانمندی علمی بالا منجر به ارائه بهترین کیفیت خدمات درمانی می شود.

وی افزود: در مراکز درمانی معتبر جهان از بافت پوست اهدایی بیماران مرگ مغزی برای پوشاندن بستر زخم بیماران سوختگی که به هر دلیل پوست کافی ندارند، استفاده می شود.

همچنین دکتر خدادادی پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک در این خصوص گفت: از مزایای استفاده از پوست بیماران مرگ مغزی شده، کاهش از دست دادن آب و الکترولیت، کاهش احتمال عفونت زخم، سرعت بخشی در ترمیم زخم، کاهش درد بیماران و نهایتا بهبودی و ترخیص زودتر از بیمارستان و درنتیجه کاهش هزینه های درمانی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار