عدم وجود نام بخش ممبی در سامانه سرشماری نفوس و مسکن باعث تجمع مردمی در جلوی بخش ممبی شهرستان بهمئی شده است.
کد خبر: ۳۰۸۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶ 07 October 2016
در حالی که دولتی ها به شدت در حال تشویق مردم به حضور اینترنتی در سرشماری نفوس و مسکن هستند،به گونه ای که برخی فرمانداران و بخشداران خواستار مهیا سازی امکانات ادارات دولتی برای تسهیل این امر شده اند ،اما گویا برخی ناهماهنگی ها در برخی مناطق مشکلاتی را بوجود آورده است و این امر مورد اعتراضاتی شده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، عدم وجود نام بخش ممبی در سامانه سرشماری نفوس و مسکن باعث تجمع مردمی در جلوی بخش ممبی شهرستان بهمئی شده است.
بر اساس این گزارش ،جمعی از اهالی بخش ممبی در اعتراض به عدم وجود نام این بخش در سامانه سرشماری نفوس و مسکن امسال، مقابل بخشداری ممبی تجمع و نسبت به نحوه ثبت نام اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 اعتراض نمودند.
حسین جعفری نیکو عضو شورای بخش در گفتگو با خبرنگار آوای ماغر در این خصوص اظهار داشت: مردم ممبی در اعتراض به این روند مقابل بخشداری تجمع کردند و با نوشتن طوماری اعتراض خود را به بخشداری اعلام داشتند و بخشدار طومار را طی نامه ای به فرمانداری بهمئی ارسال نمود.
عضو شورای بخش افزود: بنده حدود یک ساعت در دفتر فرمانداری پیگیر موضوع شدم و فرماندار طومار و گزارش بخشدار را همراه با نامه ای از طرف فرمانداری به استانداری جهت اصلاح سامانه ثبت نام سرشماری ارسال نمود.
حسین جعفری نیکو ادامه داد: لازم است مردم عزیز ممبی با صبوری و حفظ آرامش منتظر اصلاح سامانه ثبت نام اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن باشند و از شوراها و دهیاران بخواهند که پیگیر موضوع باشند تا این مشکل حل شود.
ضمنا جعفری نیکو نامه ای هم به لاریجانی ، رئیس مجلس شورای اسلامی که در استان به سر می برد نوشته است.
متن نامه به لاریجانی:
بسم الله الرحمن الرحیم
من کوشش میکنم که خدا را از طریق خدمت به مردم ببینم. (گاندی)
موضوع : پیگیری کد بخش ممبی و اصلاح سامانه ثبت نام سرشماری عمومی سال 1395 در سامانه
برادر ارجمند جناب آقای دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام ،احتراماً به استحضار حضرت عالی رسانده می شود ؛این چند سطر مرقومه داستان بخش ممبی ،پس باغ ورودتلخ بهمئی است که شورای بخش مرکزی بهمئی با توجه در خواست مکرر شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران حوزه ممبی و رودتلخ از توابع شهرستان بهمئی.که خواهان پیگیری کدبخش ممبی در وزارت کشور هستند ،.که درگذشته به علت دیدگاه گروهی که به خاطر مسائل محلی وقبیله ای به بخش شدن ممبی آسیب رساندند ؛که تا کنون با وعده های واهی مردم را از داشتن بخش شدن مستقل عقب انداخته اند.که این موضوع درگذشته به صورتی اتفاق افتاده که مردم ممبی ، پس باغ و رودتلخ آن را باور نداشته اند وکارشناسانی که جهت بررسی موضوع به ممبی از طرف وزارت کشور آمدند و پس ازمشورت با مسئولین وقت برای حق مسلم مردم ممبی و رودتلخ تصمیم گرفتند بخشدار مرکزی را در ممبی مستقر نمایند تا اقدامات اصلی برای پیگیری و اعلام کد رسمی بخش ممبی توسط وزارت کشور بعمل آید ولی تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته است.

فلذا محضر حضرت عالی عرض داریم که ممبی و رود تلخ بهمئی به عنوان دور افتاده ترین نقطه شهرستان بهمئی و استان کهگیلویه وبویراحمد به رغم برخورداری از شاخص های یک بخش که جمعیت، زمین های حاصلخیزبا سدهای در حال ساخت و دور نمایی روشن ، آب هوای معتدل ، بعد مسافت تا مرکزشهرستان و......می باشد که آخرین روستاهای رود تلخ تا مرکز شهرستان بیش از 100 کیلومتر فاصله دارند و با استان خوزستان ،( شهرستان ایذه، باغملک ورامهرمز ) هم مرز هستند و قطعاً اگر ممبی به عنوان بخش مستقل باشد با کم کردن فاصله می توان در امور خدمات رسانی و صرفه جویی در وقت هزینه و همچنین کم کردن مدت زمان بروکراسی های اداری تاثیر بسزایی داشته باشد و آب و هوایی نسبتاً معتدل در فصل تابستان جمعیت این حوزه را دو چندان می کند که علاوه برمهیاء بودن امکانات به امنیت نیاز دارند که بخش شدن ممبی می تواند این نیازها را برطرف کند و امروز بخاطر طی کردن کارهای اداری و مراجعه مرتب به شهرستان بهمئی خیلی از روستاها مهاجرت نموده و خالی از سکنه می گردند که این خود معظل بزرگی برای جامعه شهری و روستایی هر دو به حساب می آید. امید است دستور فرمائید با پیگیری کد بخش ممبی در توسعه و آبادانی و توسعه بخش کشاورزی ممبی و رودتلخ شاهد پیشرفت قابل ملاحظه ای باشیم. و این مردم انتظار دارند ،با توجه به تبعیض های ناروا که در گذشته منجربه از بین رفتن عدالت و ضایع شدن حقوق مردم محروم و رنج کشیده ممبی،پس باغ و رود تلخ گردیده است . جهت احیاء حقوق اهتمام جدی داشته باشید تا با این بذل و عنایت به مردم ممبی ، پس باغ و رودتلخ زمینه باقیات صالحاتی برای خود قرار داده باشید.در ضمن طرح توجیهی بخش ممبی به شماره 2840/م2 تاریخ 31/5/1391 توسط استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد به معاون سیاسی وزارت کشور ارسال شد والسلام.
با احترام
حسین جعفری نیکو

رئیس شورای بخش مرکزی بهمئی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
ممبی باید بخش شود وگرنه به خوزستان مهاجرت میکنیم
اهالی ممبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
عدم وجود بخش ممبی در تقسیمات کشوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار