مشاور امور بانوان و خانواده سازمان منطقه آزاد قشم از مشارکت خیران مشهدی برای کمک به حوزه بهداشت و درمان این جزیره با اولویت احیای مرکز پزشکی روستای جی‌جیان قشم خبر داد.
کد خبر: ۳۰۸۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲ 06 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، میترا مشرقی اظهار داشت: چند تن از خیرین مشهد مقدس در بازدید از مرکز پزشکی خلیج فارس در روستای جی‌جیان قشم آمادگی خود را برای احیای این مجموعه بهداشتی و درمانی اعلام کردند.

وی افزود: تامین نیروی انسانی این مرکز پزشکی شامل تیم پزشکی و درمانی مهم‌ترین موضوع مورد بحث خیرین مشهدی در این بازدید بود و قرار شد نیروهای مورد نظر این شهر مقدس به صورت مستمر اما به صورت پروازی با هدف ارائه خدمات در این مجموعه بهداشتی و درمانی مستقر شوند.

مشاور امور بانوان و خانواده سازمان منطقه آزاد قشم گفت: هم‌اکنون تنها بخش دیالیز مرکز پزشکی خلیج فارس در روستای جی‌جیان خدمات دیالیز را به بیماران این حوزه در روستاهای غرب جزیره ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این مجموعه بهداشتی و درمانی در آینده نزدیک علاوه بر اهمیت سریعتر ارائه خدمات به بیماران روستاهای غرب جزیره، در کاهش هزینه‌های بیماران برای سفر به شهر قشم به همراه خواهد داشت.

به گزارش فارس، مرکز پزشکی خلیج فارس به همت سازمان منطقه آزاد قشم سال 1376 در روستای جی‌جیان قشم احداث گردید اما به دلیل آسیب‌های ناشی از وقوع زلزله‌های سال 1384 این مجموعه بهداشتی و درمانی تعطیل شد و در نهایت اداره آن به دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم واگذار شد که پس از مرمت بخش‌های آسیب دیده بخش دیالیز آن برای ارائه خدمات به 27 بیمار دیالیزی روستاهای غرب جزیره راه‌اندازی شد.

عدم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم غرب جزیره قشم باعث شد قرارداد واگذاری این مرکز به دانشگاه آزاد در دوره مدیریت حمید رضا مومنی به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم لغو شود و احیای دوباره این مجموعه در دستور کار این سازمان قرار گرفت و انتظار می‌رود با حمایت خیرین بار دیگر شاهد بازگشایی این مرکز و ارائه خدمات به بیماران غرب جزیره قشم باشیم.

گفتنی است: عباس براهیمی مشاور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه سلامت، ورزش و امور اجتماعی و جوانان نیز در این بازدید حضور داشت و گزارشی از ایجاد این مرکز پزشکی و نهایتا تعطیلی آن را به بازدیدکنندگان ارائه کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار