رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: 100 درصد هزینه رفت و آمد دانش آموزان استثنایی در مناطق محروم کشور از سوی دولت پرداخت می شود.
کد خبر: ۳۰۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷ 04 May 2015
به گزارش تابناک یزد، مجید قدمی روز یکشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از معلمان نمونه آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: در سایر مناطق شهری نیز 80درصد این هزینه از سوی دولت پرداخت می شود.

وی گفت: علاوه بر این از دیگر برنامه های امسال در حوزه کاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی راه اندازی بیمه درمان برای این گروه از دانش آموزان است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: با نهایی شدن اقدامات مربوط به این طرح تمامی هزینه های دارویی و درمانی دانش آموزانی که در مدارس استثنایی تحصیل می کنند پرداخت می شود.

وی ادامه داد: در کنار این تامین هزینه دارویی، در مناطقی که نیروهای توانبخشی مانند کاردرمانگر، گفتار درمانی و غیره ندارند این خدمات از طریق بیمه خرید خدمت می شود.

قدمی جمعیت دانش آموزان استثنایی در سطح کشور را 120 هزار نفر ذکر و بیان کرد: هزار و 600 مدرسه آموزش و پرورش استثنایی هفت گروه دانش آموزان در معلولیتهای مختلف را زیرپوشش دارند.

وی بدون اشاره به آمار در این زمینه گفت: بیشترین شمار دانش آموزان استثنایی کشور را دانش آموزان کم توان ذهنی تشکیل می دهند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: پیش بینی می کنیم بین یک تا یک و نیم برابر شمار دانش آموزان استثنایی فعلی، دانش آموز آموزش پذیر داریم که بین 230 تا 250 هزار نفر می شوند.

وی ادامه داد: بخش عمده ای از این تعداد به دلیل مسائل فرهنگی و عدم تمایل خانواده ها، به مدارس استثنایی معرفی نشده و راه نمی یابند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ارائه تسهیلاتی از جمله پرداخت هزینه ایاب و ذهاب و هزینه های درمانی و دارویی دانش آموزانی که در مدارس استثنایی تحصیل می کنند با هدف تشویق والدین و هدایت آنان به سمت ثبت نام کودکانشان در مدارس است.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی در جهت اعتلای نظام تعلیم و تربیت و زیر پوشش قرار دادن دانش آموزان با نیازهای ویژه گامهای خوبی برداشته و با استانداردهای جهانی در این چارچوب خود را هماهنگ کرده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار