معاون فروش و بازاریابی ذوب آهن اصفهان:
تابناک: معاون فروش و بازاریابی ذوب آهن اصفهان از آغاز تولید ریل در این شرکت خبر داد.
کد خبر: ۳۰۶۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 04 October 2016
به گزارش تابناک اصفهان: احسان دشتیانه  با اشاره به اینکه تولید ریل در ذوب آهن اصفهان از چندی پیش آغاز شده و در ماه جاری نیز قرار است مراسم افتتاحیه برای این پروژه برگزار شود، افزود: ظرفیت تولید بخش ریل ذوب آهن در صورت تولید صرفا ریل 400 هزار تن و در صورت تولید ترکیبی ریل، تیرآهن های بالا پهن و تیرآهن های سایز بالا 700 هزار تن است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرارداد ذوب آهن با شرکت راه آهن برای فروش ریل امضا شده است؟ گفت: قرارداد در حال امضا شدن است. چون برای نخستین بار است که راه آهن قصد دارد با یک شرکت داخلی قرارداد امضا کند مسائل حقوقی خاصی دارد که برطرف شدن آن نیاز به زمان ندارد.

او با بیان اینکه ایران تاکنون از کشورهای مختلفی مانند چین و هند ریل وارد کرده است، افزود: با شروع تولید ریل در ذوب آهن اصفهان قطعا مسئولان شرکت راه آهن که دغدغه نیز دارند حامی تولید داخل خواهند بود و دیگر اقدام به واردات نخواهند کرد.

معاون فروش و بازاریابی ذوب آهن اصفهان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ماین نیوز درباره قیمت ریل تولیدی ذوب آهن و قیمت ریل وارداتی توضیح داد: ما در اولین پارتی که در حال تولید هستیم قیمت محصول خود را برابر با قیمت ریل وارداتی قرار داده ایم. از سوی دیگر هم اکنون تمام مقاطع فولادی دارای تعرفه هستند در حالی که واردات ریل مشمول هیچ تعرفه ای نیست. امیدواریم دولت بعد از تولید اولین پارت ریل در ذوب آهن اقدام به وضع تعرفه روی واردات ریل کند چرا که با این وضع تولید داخل قدرت رقابت را با محصول وارداتی ندارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار