مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از غارگردی بیش از 100 غارنورد کشور از سایت مهم غارنمکدان قشم همزمان با ویژه برنامه های هفته گردشگری، خبر داد.
کد خبر: ۳۰۵۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 02 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، عبدالجواد کمالی با بیان این مطلب گفت: برگزاری کارگاه آموزشی غارنوردی و دومین همایش روز "غار پاک" در محوطه غارهای شماره 1 و 2 نمکدان قشم بخشی از برنامه های غارگردی توسط تیم غارنوردی ایران در جزیره قشم بود.
 
وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی غارنوردی به همت هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی قشم، افزود: این دوره آموزشی توسط وحید مصدری دبیرکارگروه غارنوردی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور و هادی مفضل رئیس هیات کوه نوردی و غار نوردی استان هرمزگان و جمعی از متخصصان این حوزه از جزیره قشم برگزار شد.
 
به گفته مدیرکل گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، متاسفانه تاکنون ظرفیت‌های مهم گردشگری قشم از جمله معتبرترین غارنمکی جهان در این جزیره به ‌صورت تخصصی مورد توجه قرار نگرفته بود و راهنمایان گردشگری لازم است با کسب اطلاعات دقیق و علمی از این پدیده مهم زمین شناسی، دانش خود از این ژئوسایت مهم تنها ژئوپارک خاورمیانه در قشم را در اختیار گردشگران قرار دهند.
 
وی با اعلام اینکه غارنمکی قشم با داشتن شش هزار و 550 متر طول به عنوان طولانی ترین غار نمکی جهان محسوب می شود، گفت: تا پایان امسال چند برنامه آموزشی دیگر و همایش های تخصصی  با هدف شناساندن ظرفیت های طبیعی این غار توسط هیات کوهنوردی قشم و سازمان منطقه آزاد در این منطقه برگزار خواهد شد.
 
کمالی، معرفی ظرفیت های گردشگری قشم به مردم سراسر ایران و گردشگران خارجی در نقاط مختلف جهان را بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: براساس سیاستگذاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برای توسعه و ارتقای صنعت گردشگری این جزیره، به طورحتم با افزایش گردشگران از اقصی نقاط  ایران و جهان در جزیره قشم مواجه خواهیم شد.
 
وی خاطرنشان کرد: برنامه های هفته گردشگری قشم که همزمان با روز جهانی گردشگری (6مهر ماه) در این جزیره آغاز شده تا پایان 12 مهر ماه با ارائه برنامه های مختلف ادامه خواهد یافت.
 
بنا به این گزارش، کارگاه آموزشی ویژه غارنمکدان قشم با حضور شماری از غارنوردان ایران روز گذشته در سالن مرکز بین المللی رشد قشم با هدف آشنایی با اصول و مبانی غارنوردی و لیدری در غار نمکدان قشم برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار