مدیرکل حج و زیارت استان یزد از ثبت‌نام 5 هزار و 200 نفر از استان یزد برای شرکت در پیاده‌روی کربلا خبر داد.
کد خبر: ۳۰۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶ 01 October 2016

به گزارش تابناک یزد،علی‌اصغر شریفی در جلسه ستاد اربعین استان یزد با اشاره به اینکه دفتر موقت صدور ویزا سال گذشته در یزد ایجاد شد و کار با کمترین مشکل و با رضایت حداکثری مردم پیش رفت، اظهار داشت: این در حالی است که سال قبل از آن کار صدور ویزای یزدی‌ها در خوزستان انجام شد و مشکلات بسیاری به وجود آمد و در نهایت نیز 90 درصد متقاضیان موفق به دریافت ویزا نشدند.

وی عنوان کرد: امسال نیز بحث صدور ویزا برای زائران استان یزد به استان اصفهان سپرده شده و ما در این زمینه دغدغه داریم زیرا اصفهان خود استانی بزرگ است و زائران بسیاری دارد و نگرانیم مشکلات دو سال پیش خوزستان دوباره در اصفهان نیز برای زائران یزدی رخ دهد.

مدیرکل حج و زیارت استان یزد با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای ایجاد دفتر موقت کنسولگری عراق در یزد برای صدور ویزا بیان کرد: اگر مسئولان استان نیز در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام دهند و امکان صدور ویزا از یزد فراهم شود، زائران و مسئولان امر دغدغه خاطر کمتری خواهند داشت.

شریفی خاطرنشان کرد: تا امروز 5 هزار و 200 نفر از استان یزد برای اعزام به مراسم پیاده‌روی کربلا در روز اربعین ثبت‌نام کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود بعد از دهه اول محرم میزان ثبت‌نام‌ها رشد چشمگیری داشته باشد.

شریفی در مورد بیمه زائران نیز اظهار داشت: در زمینه بیمه اقدامات مقدماتی انجام شده و 25 هزار تومان برای بیمه زائران در نظر گرفته شده است که بخشی از آن به خدمات هلال احمر اختصاص می‌یابد.

وی در مورد پرواز از یزد به عراق نیز بیان کرد: تاکنون قراردادهای پروازی یزد به کشور عراق با شرکت ایران‌ایر بسته می‌شد اما با توجه به اینکه در یزد شرکت آتا راه‌اندازی شده، تمایل به عقد قرارداد با یک شرکت یزدی داریم و گرچه آمار مسافران از 240 به 130 نفر در هر پرواز کاهش پیدا می‌کند، اما شرکت‌ استانی برای ما مطلوب‌تر است.

شریفی ادامه داد: باید مدیریت انجام شود تا پرواز پر شود و شرکتی باید در این زمینه با شرکت آتا پای قرارداد بیاید که امیدواریم در این زمینه همراهی لازم از سوی مسئولان امر صورت گیرد.

مدیرکل حج و زیارت استان یزد همچنین با تاکید بر لزوم مراقبت مردم نسبت به حضور افراد سودجو در زمینه اعزام زائران به کربلا در این ایام خاص اظهار داشت: برخی افراد سودجو در روزهای پرتردد فعال می‌شوند و ضمن اینکه پول بیشتری از مردم دریافت می‌کنند، زائران را نیز در مرز یا در کشور عراق رها می‌کنند.

شریفی ادامه داد: افرادی که این مسئولیت را بر عهده می‌گیرند باید کار اعزام و بازگشت زائران را به طور کامل انجام دهند و هزینه‌ها را نیز طبق تعرفه‌های مشخص شده دریافت کنند.

وی تصریح کرد: مردم برای ثبت‌نام و اعزام در قالب کاروان‌ها، به مراکز معتبر مراجعه کنند و در صورت مشاهده تخلف مراتب را به اداره کل حج و زیارت استان یزد اعلام کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان یزد در پایان اظهار امیدواری کرد: امسال با هماهنگی‌های انجام شده و دقت‌نظر مردم و همراهی مسئولان سایر دستگاه‌ها، اعزام زائران به عتبات عالیات با کمترین دغدغه و نگرانی انجام شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار