هم اکنون در هفته حدود 120 نفر گردشگر عمانی از طریق شناور فعال در مسیر خصب- قشم وارد جزیره قشم می شوند.
کد خبر: ۳۰۴۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 30 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه راه اندازی خط دریایی قشم – عمان مورد استقبال اهالی قشم و عمان قرار گرفته است، بیان کرد: در حال حاضر در هر سفر دریایی در مسیر قشم – عمان حدود 50 الی 60 نفر تردد می کنند.    
                                                                                                                                           
فرزین حقدل افزود: هم اکنون در هفته حدود 120 نفر گردشگر عمانی از طریق شناور فعال در مسیر خصب- قشم وارد جزیره قشم می شوند.
 
وی در ادامه عنوان کرد: امیدواریم با توسعه تبلیغات و اطلاع رسانی شاهد افزایش تردد های دریایی در مسیر قشم – عمان باشیم.      
      
وی با اشاره به اینکه تلاش ها برای ایجاد خط دریایی در مسیر قشم – عمان از سال 90 توسط سازمان منطقه آزاد قشم صورت گرفته بود از توسعه خطوط مسافری بین قشم و عمان خبر داد.      
                                                                                    
وی اذعان داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته بزودی خطوط مسافری بین خصب – قشم و قشم- صحار نیز راه اندازی خواهد شد.                      
                                                                                                                                                                       راه اندازی خط دریایی چابهار- صحار   
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: به منظور افزایش تردد گردشگران از طریق مسیر دریایی قشم – عمان از سوی سازمان منطقه آزاد قشم دو واحد دفتر خدمات مسافرتی را در قشم و عمان برای انجام تبلیغات مامور کرده ایم.       
                                                  
معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: قصد داریم در راستای رونق سفرهای دریایی عمانی ها به قشم با انجام هماهنگی های لازم با وزارت امور خارجه، شرایط اخذ ویزای الکترونیک سه ماهه به سرزمین اصلی را در فرودگاه قشم فراهم کنیم.   
          
به گفته حقدل هم اکنون این امکان در فرودگاه امام خمینی تهران و فرودگاه شیراز برای گردشگران خارجی فراهم شده است که امیدواریم به زودی شاهد اخذ ویزای الکترونیک در فرودگاه قشم به عنوان سومین فرودگاه کشور باشیم.      
                                                                               
وی گفت: انجام هماهنگی با وزارت امور خارجه در خصوص اخذ ویزای الکترونیک در فرودگاه قشم در پی درخواست برخی عمانی ها برای ورود به سرزمین اصلی از طریق قشم صورت گرفته است که امیدواریم به زودی نتیجه بخش باشد.   
                                                        
معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: شرکت کشتیرانی NFC عمان دارای هشت کشتی مسافری مدرن با ظرفیت های 150 تا 400 نفر دارد که از اوایل مرداد ماه امسال هفته ای دو روز در مسیر خصب- قشم فعالیت خود را آغاز کرده است.       
                                
حقدل تاکید کرد: گردشگران ورودی از کشور عمان و شهر خصب به جزیره قشم با توجه به شرایط خاص منطقه آزاد قشم در صورت اقامت دو هفته ای در جزیره نیازی به اخذ ویزا ندارند و می توانند از جاذبه های داخل جزیره بازدید می کنند. 
                                                                     
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: مدت زمان سفر از خصب به قشم یک ساعت به طول می انجامد که دلیل این مدت زمان سفر کوتاه، استفاده از کشتی های مسافری تندرو و مدرن در این خط دریایی است.
 
منبع:مانا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار