کد خبر: ۳۰۴۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲ 29 September 2016
تابناک / اصحاب رسانه آستارا در ششمین روز از سرشماری نفوس و مسکن سال 95 با حضور در فرمانداری این شهرستان سرشماری به روش اینترنتی را انجام دادند.

در ششمین روز از آغاز فاز نخست سرشماری نفوس و مسکن سال 95 به روش اینترنتی، اصحاب رسانه این شهرستان به ویژه خبرگزار‌ی‌های رسمی کشور بعد از ظهر امروز با حضور در سالن اجتماعات فرمانداری آستارا در سرشماری نفوس و مسکن سال 95 به روش اینترنتی شرکت کردند.

معاون هماهنگی و امور اجرایی ستاد سرشماری نفوس و مسکن آستارا در جریان حضور اصحاب رسانه این شهرستان در اجرای فاز نخست سرشماری نفوس و مسکن سال 95، اظهار کرد: اصحاب رسانه در تبیین اهداف و جایگاه سرشماری به روش الکترونیکی می‌توانند کارساز باشند.

وحید پورحضرت گفت: فاز نخست سرشماری نفوس و مسکن سال 95 از سوم مهر ماه جاری در سطح این شهرستان همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

وی تصریح کرد: مسؤولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیز در انجام سرشماری به روش الکترونیکی باید پیشگام شوند.

این مسؤول شرکت در سرشماری به روش اینترنتی را آسان و کم هزینه توصیف کرد و افزود: با همکاری مردم و ثبت اطلاعات خانواده به صورت اینترنتی در سامانه www.sarshomari95.ir، سرشماری نفوس و مسکن امسال از کیفیت بهتر و دقیق‌تری نسبت به سال‌های گذشته برخوردار می‌شود.

وی مدارک مورد نیاز برای تکمیل فرم سرشماری به روش اینترنتی را قبض تلفن ثابت یا همراه که کد پستی صحیح منزل مسکونی خانوار روی آن درج شده است، کارت ملی یا هرگونه مدارکی که نام و نام خانوادگی، شماره ملی و تاریخ تولد تمام اعضای خانوار در آن ثبت شده باشد، عنوان کرد.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار آستارا با بیان اینکه تکمیل فرم پرسشنامه وقت زیادی از خانوارها نمی‌گیرد، گفت: کسانی که از طریق اینترنت اقدام به سرشماری کرده‌اند در سرشماری به روش حضوری و عملی دیگر نیازی به پر کردن پرسشنامه مأمور مرکز آمار ایران ندارند.

به گفته پورحضرت، در پایان مراحل سرشماری به روش اینترنتی یک کد رهگیری به هر خانوار تعلق می‌گیرد.

وی متذکر شد: خانوارهایی که به روش اینترنتی اقدام به سرشماری کرده‌اند موظف به حفظ کد رهگیری تا پایان فرایند سرشماری هستند.

این مسؤول فاز دوم سرشماری نفوس و مسکن سال 95 را به روش حضوری و عملی از 25 مهر تا 25 آبان عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: بسترهای مناسب برای سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 در آستارا فراهم شده و از تمام ظرفیت‌های موجود شهرستان برای انجام یک سرشماری دقیق، مطلوب و با کیفیت استفاده می‌شود.

به گزارش فارس، سرشماری عمومی نفوس و مسکن هر پنج سال یک بار در کشور اجرا می‌شود و این هشتمین دوره از سرشماری عمومی نفوس و مسکن است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار