عضو شورای شهر تهران گفت : طرح تفصیلی شهر تهران نیاز به آسیب شناسی و بازنگری جدی دارد.
کد خبر: ۳۰۲۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵ 27 September 2016
محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای اسلامی شهر تهران در صحن علنی شورا پس از ارائه گزارش شورایاری منطقه 2 با اشاره به اینکه  تعدد مجتمع های تجاری چند منظوره در این منطقه در حال تبدیل به یک معضل اساسی است گفت: تراکم مجتمع های تجاری چند منظوره در منطقه  2 زیاد است البته شاید به لحاظ ظاهری مجوز های داده شده مطابق طرح تفصیلی می باشد اما مشکلات بوجود آمده نشان می دهد که این رویه جواب نمی دهد و برخی مناطق و محلات را قفل می کند.  

سالاری با اشاره به ضرورت آسیب شناسی و بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران اظهار داشت :  ما در کمیسیون شهرسازی و معماری با تعدادی از مهندسان مشاور شهر تهران بررسی های جامعی انجام داده ایم و پیشنهاد آسیب شناسی و بازنگری در مفاد طرح تفصیلی به ویژه درباره پهنه های s   و M در برخی مناطق را ارائه کرده ایم که تقاضا داریم شورا در این مورد  حمایت های لازم را انجام دهد. 

وی افزود : همچنین این کمیسیون نشست تخصصی را در این موضوع در دستور کار خود دارد که طی چند روز آینده برگزار خواهد شد. 

لزوم تعیین تکلیف و رفع مشکلات تعاونی های هفتگانه  

رئیس کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به مشکلات تعاونی های هفتگانه  منطقه2 گفت: از دو سال پیش تاکنون جلساتی را در این خصوص  با سازمان ها و نهادهای ذینفع در کمیسیون شهرسازی ومعماری شورا برگزار کردیم و توافق شد که مشکل ارائه  پایان کار به برج های مسکونی تعاونی های هفتگانه رفع گردد اما علی رغم پیگیری های این کمیسیون به نتیجه مطلوب نرسیده ایم و کماکان موضوع در دستور کار ما قرار دارد. 

وی ادامه داد:در حال حاضر این ساختمان ها ساخته شده است اما سرانه های لازم برای آنها تامین نشده است و کسانی که برج ها به آنها واگذار شده بلاتکلیف هستند.  مشکل اصلی این تعاونی ها عدم تخصیص کد نوسازی جداگانه است که قرار بود برای تمامی شهرک های شهر تهران که با این مساله مواجه هستند، انجام شود. 

سالاری همچنین در ادامه در خصوص گود ایران زمین اظهار داشت :قطعا همانطور که شورای عالی شهرسازی درباره ابطال پروانه ساختمانی پروژه ایران زمین به درستی اقدام کرد، باید همانگونه نیز پیش رود و مجددا رویکرد دیگری اتخاذ نشود چراکه پروانه و بارگذاری قبلی کاملا خلاف بود لذا تقاضا داریم دوستان وزارت نفت بدانند که این موضوع در همین قالب دنبال خواهد شد. 

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری  همچنین در خصوص مسائل و مشکلات کن  اظهار داشت: صیانت از باغات کن می بایست به صورت یکپارچه دیده شود. در همین راستا طرحی با کمک مهندسین مشاور در دست تهیه می باشد، هرچند روند مطالعات آن طولانی شده اما طرح مطالعاتی به اتمام رسیده و گزارش‏ پیشرفت آن به طور منظم توسط معاونت شهرسازی به کمیسیون شهرسازی شورا ارائه می‏ گردد.  

این عضو شورای شهر تهران همچنین در خصوص طرح شهری محدوده فرحزاد نیز گفت: تهیه طرح محدوده فرحزاد در سه محور نوسازی بافت فرسوده محله فرحزاد، ساماندهی روددره فرحزاد و طراحی شهری پنج محور شهری این محدوده با کمک سه مهندسین مشاور و یک مشاور هماهنگ کننده در دست اقدام بوده و مطالعات آن به اتمام رسیده است.   

وی در پایان افزود: با پیگیری های کمیسیون شهرسازی، مطالعات دو طرح مذکور به پایان رسیده و بررسی‌ طرحهای تدوین شده در دستور جلسه آینده این کمیسیون قرار دارد که پس از بررسیهای کمیسیون جهت تصویب به کمیسیون ماده 5 ارسال خواهد شد. در تهیه این طرح ها توجه به تمامی  پیوست های مطالعاتی مورد تاکید کمیسیون بوده تا با جامع نگری مسائل و مشکلات منطقه برطرف شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار