کد خبر: ۳۰۲۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳ 26 September 2016
ایران ورزشی: نتایج عجیب جام جهانی فوتسال با حذف اسپانیا به دست روسیه تکمیل شد. بعد از شکست برزیل مقابل ایران، اسپانیا مدعی اصلی قهرمانی مسابقات محسوب می‌شد، ولی این تیم در یک بازی پرحادثه 2 بر 6 مغلوب روسیه شد.
 
تیم ملی ایران که در نیمه‌نهایی منتظر بازی تکراری با اسپانیا بود، حالا باید با روسیه روبه‌رو شود.
 
قطعا روسیه حریف بهتری از اسپانیا برای ملی‌پوشان فوتسال خواهد بود. شکست 5 بر یک مرحله گروهی مقابل اسپانیا، می‌توانست در بازی تکراری روی روحیه بازیکنان تاثیر منفی بگذارد، ولی آنها مقابل روسیه با اعتماد به نفس زیادی به زمین خواهند رفت. تیم ملی در آخرین مصاف با روسیه، سال گذشته در ارومیه این تیم را 3 بر یک شکست داد، هرچند روسیه در آن مسابقات با تمام بازیکنانش حضور نداشت.
 
با وجود این نایب‌قهرمان اروپا هم حریف بسیار سختی محسوب می‌شود. بازی مقابل اسپانیا اطلاعات دقیقی از این تیم داد که می‌تواند به شناخت حریف بعدی تیم ملی کمک کند.
 
روسیه مقابل اسپانیا انگیزه زیادی برای انتقام شکست 3 بر 7 فینال جام ملت‌های اروپا داشت و با یک بازی قدرتی موفق به این کار شد. این چهارمین حضور روسیه در نیمه‌نهایی جام جهانی است، ولی این تیم هرگز نتوانسته به فینال برسد و حالا در غیاب برزیل و اسپانیا مصمم است تا آخر راه برود. روسیه تیمی چندملیتی است و در ترکیب اولیه مقابل اسپانیا سه بازیکن برزیلی‌الاصل حضور داشتند. این سه بازیکن بالای 30 سال، مدت زیادی است که در فوتسال روسیه حضور دارند و شاید این آخرین فرصت آنها برای قهرمانی جهان باشد. به روایت دیگر تیم ملی بامداد چهارشنبه برای دومین بار در این مسابقات با یک تیم برزیلی روبه‌رو می‌شود.
 
از درون دروازه شروع کنیم که گوستاوو را به دلیل کلاه محافظش، پیتر چک روسیه می‌نامند. او به دلیل دو مصدومیت شدید سر، حتی در خارج از زمان تمرین و مسابقه هم به توصیه مادرش از این کلاه محافظ استفاده می‌کند. دروازه‌بان 37 ساله متولد پورتو‌آلگره در جنوب برزیل، دومین جام جهانی‌اش را تجربه می‌کند. چهار سال قبل در تایلند او فقط سه گل دریافت کرد و در پنج بازی‌اش در این دوره تنها 8 گل خورده است. او امید زیادی دارد که در آخرین تجربه جهانی‌اش به قهرمانی برسد، به ویژه اینکه روسیه بر خلاف چهار سال قبل موفق شد اسپانیا را شکست دهد. گوستاوو روی هر دو گل اسپانیا در نیمه اول عملکرد خوبی نداشت، ولی در نیمه دوم با مهارهایش نقش پررنگی در برد تیمش داشت. او در آخر بازی وقتی اسپانیا برای جبران از پاورپلی استفاده می‌کرد، زننده گل ششم روسیه بود و با شوتی بلند دروازه خالی را باز کرد.

بازیکن عقب‌گیر و طراح این تیم هم یک برزیلی است. روبینیو 33 ساله مقابل اسپانیا یکی از بهترین‌های روسیه بود. سومین برزیلی این تیم ادر لیمای 32 ساله است که نقش راس جلوی این تیم را دارد. در لحظاتی که تیم تحت فشار باشد، توپ‌ برای لیما فرستاده می‌شود. او با قدرت بدنی بالا به‌خوبی توپ را حفظ می‌کند و در بازی پشت به دروازه هم تبحر دارد. شماره هشت روسیه زننده گل‌های سوم و پنجم بود و گل دوم را هم ساخت تا بهترین بازیکن زمین باشد.

رومولو، چهارمین برزیلی روسیه است که مقابل اسپانیا در ترکیب اصلی نبود و در جریان بازی به زمین رفت. او در شروع نیمه دوم روی یک تکل خشن کارت گرفت و کارت زرد دوم را به خاطر شادی بیش از اندازه روی گل چهارم دریافت کرد تا برای بازی مقابل ایران محروم شود. یکی از معدود بازیکنان روسی و موثر این تیم ایوان چیشکالا است. او با شماره 6 زننده گل‌های اول و دوم روسیه به اسپانیا بود.

با دیدن نتیجه بازی شاید به نظر برسد که اختلاف سطح دو تیم زیاد بوده، ولی واقعیت این است که بازیکنان اسپانیا اشتباهات مهلکی داشتند و اتفاقات کاملا به نفع روسیه رقم خورد. سه گل روسیه، هدیه اسپانیایی‌ها به حریف بود و روزنامه مارکا هم این اشتباهات را عامل اصلی حذف اسپانیا نامیده. در صحنه گل اول، پاس عرضی مدافعان اسپانیا با برخورد به پای چیشکالا به درون دروازه خالی غلتید. در شروع نیمه دوم، ضربه اوت آرام بازیکن روسیه با برخورد به پای فرناندائو، مدافع اسپانیا به درون دروازه چرخید.

گل ششم هم در شرایطی به ثمر رسید که دروازه‌بان اسپانیا برای بازی پنج‌نفره از دروازه خارج شده بود و دروازه‌بان روسیه دروازه خالی را باز کرد. از طرف دیگر اسپانیا در این بازی لوزانو، بهترین گلزنش را در اختیار نداشت. این مهاجم که زننده نخستین گل اسپانیا به ایران بود، به دلیل مصدومیت شدید زانو و پارگی رباط صلیبی در بازی قبلی، مجبور به ترک مسابقات شده بود.

روسیه با بازیکنان باتجربه‌اش در نیمه ‌نهایی حریف بسیار سختی برای تیم ملی خواهد بود، ولی اگر بتوانیم نمایش درخشان بازی مقابل برزیل را تکرار کنیم، رسیدن به فینال دور از دسترس نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار