معاون مهندسی و بهره‌برداری شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در سال 94 حدود 206 میلیارد مکعب گاز در کشور تولید شد، بیان کرد: 181 میلیارد مکعب گاز در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنایع و نیروگاه‌های کشور توزیع شد.
کد خبر: ۳۰۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲ 26 September 2016
معاون مهندسی و بهره‌برداری شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در سال ۹۴ حدود ۳ هزار روستای کشور از نعمت گاز بهره‌مند شدند،گفت: سال گذشته ۲۰۶ میلیارد متر مکعب گاز در کشور تولید شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، مجتبی شیخ بهایی در آیین تودیع و معارفه مدیران عامل قدیم و جدید شرکت گاز کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه خدمت رسانی 75 درصد انرژی کشور از سوی شرکت ملی گاز ایران انجام می‌شود، اظهار داشت: از سوی این شرکت صادرات گاز نیز انجام می‌شود.

معاون مهندسی و بهره‌برداری شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در سال 94 حدود 206 میلیارد مکعب گاز در کشور تولید شد، بیان کرد: 181 میلیارد مکعب گاز در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنایع و نیروگاه‌های کشور توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه قریب 21 میلیون مشترک گاز تجاری و خانگی در کشور وجود دارد، افزود: 14 هزار صنعت عمده، 67 هزار صنایع جزء و 85 نیروگاه در کشور از گاز تغذیه می‌کنند.

شیخ بهایی با تاکید بر اینکه فقط در سال 94 حدود 3 هزار روستای کشور توسط شرکت ملی گاز از نعمت گاز برخوردار شدند، خاطرنشان کرد: در استان کهگیلویه وبویراحمد حدود 98.5 درصد خانوار شهری و 67 درصد خانوار روستایی تحت پوشش شبکه گازرسانی هستند.

وی با بیان اینکه میزان برخورداری مناطق شهری و روستایی این استان از شبکه گازرسانی بالاتر از میانگین کشور است، تصریح کرد: سال گذشته حدود 27.5 میلیارد تومان و امسال حدود 74 میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی به این استان تخصیص داده شد.

معاون مهندسی و بهره‌برداری شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه هزینه نصب علمک برای مناطق سردسیری 6 میلیون تومان و برای مناطق گرمسیری 2.5 میلیون تومان است، عنوان کرد: در هئیت مدیر با افزایش هزینه‌های نصب علمک در این استان با توجه به شرایط خاص استان موافقت شد.

وی با اشاره به اینکه 2 شهر و 466 روستا در زمان مدیریت مدیرعامل سابق این استان از نعمت گاز بهره‌مند شدند، تصریح کرد: در آینده نزدیک میزان برخوردای مردم این استان از نعمت گاز به 99 درصد می‌رسد.

شیخ بهایی با بیان اینکه در عملیات گازرسانی به هر منطقه باید به محیط زیست و منابع طبیعی آن توجه شود، اظهار داشت: با بهینه کردن سیستم‌های گازرسانی و بروز خلاقیت توسط نیروهای انسانی آینده بهتری در انتظار این مردم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار