تابناک کهگیلویه وبویراحمد
مهمترین مباحث مطرح شده در خطبه های نماز جمعه این هفته به موضوع ،صحبت های برخی مسئولین در خصوص توان نظامی کشور مربوط می شد که تقریبا تمام امامان جمعه به آن اشاره کردند.
کد خبر: ۳۰۰۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳ 23 September 2016
تابناک کهگیلویه وبویراحمد،با توجه به اهمیت خطبه های نماز جمعه در نظام اسلامی و همچنین اعلام مواضع سیاسی اتخاذ شده از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه توسط امامان جمعه،مهمترین این مواضع سیاسی که می تواند در مسائل سیاسی استان و کشور تاثیر گذار باشد در بسته ای خبری ویژه منتشر می شود.
در کوتاه ترین زمان به اقدام دشمن پاسخ می دهیم
امام جمعه چرام با بیان اینکه عدم حمله به ایران مربوط به تلاش‌های سیاسی و مذاکرات نبوده است، عنوان داشت: دشمن اگر دست به اقدام نظامی علیه ما نمی‌زند چون می‌داند توان نظامی ما آنچنان بالاست که در کوتاه‌ترین زمان، قاطعانه‌ترین پاسخ را خواهد یافت.
وی با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب از دستاوردهای وزارت دفاع، ابراز کرد: با توجه به حساسیت منطقه خاورمیانه، موقعیت راهبردی جمهوری اسلامی و طمع قدرت‌های سلطه‌گر، حضرت آقا فرمودند؛ برای تامین امنیت ملت کشور و آینده، باید علاوه بر توان دفاعی، توان تهاجمی را نیز افزایش داد.
افشار تصریح کرد: اینکه معظم‌له چند سال پیش در پاسخ تهدید صهیونیست‌‌ها فرمودند؛ در صورت هر نوع اقدامی علیه ایران تل آویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد، یعنی این تهدید معتبر همراه با پشتوانه‌های اجرایی بود.
وی، افزود: اینکه ساده‌لوحان در داخل می‌گویند نیاز به قدرت نظامی نیست، بدانند پیشرفته‌ترین کشورها ده‌ها برابر ما هزینه‌های نظامی دارند.
خطیب جمعه چرام، تصریح کرد: قدرت‌های ناچیزی مثل آل‌سعود و اسرائیل، چندین برابر ما هزینه صرف تجهیزات نظامی می‌کنند تا توان خود را بالا ببرند.
افشار با تاکید بر این مطلب که دشمن جرات حمله به ما را ندارد، خاطرنشان کرد: اگر تعرضی صورت گرفت، جواب ما محکم و قاطعانه است و خلیج فارس را قبرستان سربازان آمریکایی خواهیم کرد.
امام جمعه چرام در بخش بعدی از سخنان خود با بیان اینکه در هفته گذشته برخی از مسئولان دولتی موضع ناصحیحی نسبت به خطبه‌های نماز جمعه داشتند، گفت: آنان توقع دارند مباحثی مثل FATF نباید در نماز جمعه مطرح شود و مدعی شدند چون شورای عالی امنیت ملی وجود دارد دیگر نمازهای جمعه نباید در این باره سخن بگویند.
وی، ادامه داد: نماز جمعه منبر نظام اسلامی است و امام راحل می‌فرمایند؛ خطیب جمعه مسلمانان را از مسائل سیاسی و اقتصادی و از اموری که در استقلال آنان نقش دارد، آگاه کند.
افشار، گفت: با این توجیهات باید همه تریبون‌های عمومی و مطبوعات و رسانه‌ها تعطیل شود چون شورای امنیت ملی هست.
خطیب جمعه چرام، متذکر شد: مسئله دوم اینکه قراردادی را امضا کردید که نهادهای انقلابی مثل صداوسیما و سپاه پاسداران توسط بانک‌های داخلی به بهانه پولشویی و مبارزه با تروریسم تحریم شوند تا خوشایند غرب قرار گیرد.
افشار با تاکید بر اینکه امام جمعه باید آگاهی و بصیرت دهد که چنین قراردادی استقلال ما را به خطر می‌اندازد، ابراز کرد: بهتر است به جای اظهار نظر کردن، مفاد قرارداد را دیده و بررسی کنند تا لغو شود.
تحلیل غلط در خصوص قدرت نظامی به ضرر نطام است
 حسینی‌ صدر ،امام جمعه موقت یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری چهار گام را برای حفظ انقلاب و دستاوردهای آن ترسیم کرده‌اند.
وی اضافه کرد: گام اول دفاع همه‌جانبه است که اگر دشمن حمله کرد باید با همه توان دفاع کنیم و نباید اهمال و سستی در دفاع همه‌جانبه از نظام داشته باشیم.
امام جمعه موقت یاسوج بیان کرد: در گام دوم قدرت بازدارندگی نظامی و دفاعی باید به گونه‌ای باشد که باعث ترس دشمن شود و نتوانند به کشور صدمه بزنند.
امام جمعه موقت یاسوج تأکید کرد: گام سوم تهدید در برابر تهدید است و اگر کشوری ما را تهدید کرد ما نیز تهدیدی برای آن‌ها باشیم.
حسینی‌صدر با انتقاد از برخی اظهارات که می‌گویند نیازی به نیروی نظامی نداریم، تصریح کرد: در گام چهارم مقام معظم رهبری فرمودند که برای رفع تهدیدهای نظامی باید اقتدار نظامی داشته باشیم.
مسؤول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فتح تصریح کرد: تحلیل‌های غلط عده‌ای موجب می‌شود که سرنوشت یک کشور تغییر پیدا کند و کج‌اندیشی است که در این زمینه ایران را با سایر کشورها مقایسه کنیم.
 حسینی صدر با اشاره به سالروز تهاجم نظامی آمریکا به افغانستان اظهار داشت: این حمله نقطه آغازی برای حمله نظامی آمریکا به دیگر کشورهای اسلامی از جمله عراق و سوریه بود.
وی با بیان اینکه آمریکا هم اکنون در منطقه خاورمیانه جنایت‌های را مرتکب می‌شود و باید در محاکم بین‌المللی محاکمه شود عنوان کرد: آمریکا به بهانه واهی مبارزه با تروریسم به این کشورهای اسلامی حمله کرده است.
 اهانت به مقدسات از طرف مسلمان ارتداد است
امام جمعه دهدشت با یادآوری شرایط سخت دفاع از خاک میهن در برابر متجاوزان گفت: رزمندگان در حالی از خاک و ناموس مملکت دفاع کردند که قدرت‌های جهانی از رژیم متجاوز بعث حمایت می‌کردند.
حسینی اضافه کرد: رزمندگان با شجاعت و رشادت‌های خود در شرایط سخت رنج‌ها کشیدند و مقاومت کردند.
وی گفت: هشت سال دفاع مقدس نشان داد هر کسی به ناحق به کشور ما تجاوز کند به زباله‌دان تاریخ سپرده می‌شود.
حسینی افزود: هر چیزی که در مقابل اسلام قرار گیرد کفر است و اهانت به مقدسات اگر از مسلمان سر بزند ارتداد است.
دوستان مواظب باشند دچار استحاله فکری نشوند
امام جمعه کبگیان  با بیان بخشی از فرمایشات مقام‌ معظم رهبری در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران به مناسبت هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: اظهارات نامناسب برخی‌ها که باید مثل آلمان و ژاپن اهمیت چندانی به نیروی نظامی ندهیم، حرف نادرست و تحلیلی اشتباه است.
وی عنوان کرد: این حرف یک مغالطه است و باعث تضعیف توان دفاعی کشور می‌شود، بنابراین آقایانی که بودجه گذاشتن برای توان دفاعی و ابزار نظامی را اشتباه می‌دانند و به آن اعتقادی ندارند اگر راست می‌گویند چند تا از محافظان خودشان‌ را کم‌ کنند.
خطیب جمعه کبگیان با اشاره به بهانه‌گیری‌های دشمن تبیین کرد: برجام‌ را امضا کردیم و مذاکره کردیم تا سایه تحریم و جنگ از سر کشور برداشته شود، حال باید دید کدام تحریم برداشته شد و کدام پول بلوکه شده به ما برگردانده شد.
وحدانی‌فر توضیح داد: این در حالی است که رئیس‌جمهور ما در نیویورک سخنرانی می‌کند و دولت آمریکا با 255 رأی تحریم جدید علیه ما را امضا می‌کند.
وی تشریح کرد: دشمن امروز از اقتدار دفاعی، عزت نظامی و وحدت ملی ما می‌ترسد، وگرنه 35 سال است که با ترفندهای مختلف برای براندازی نظام ما تلاش می‌کند.
امام جمعه کبگیان تصریح کرد: دوستان در نطق‌هایشان دقت کنند که‌ با تأثیرپذیری دچار استحاله فکری غربی نشوند، چراکه تزریق غلط‌پردازی‌ها و تحریف ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب تنها به نفع دشمن تمام می‌شود.
خطیب جمعه کبگبان درباره اظهارات برخی‌ها که گفته‌اند مسائل سیاسی مانند FATF نباید در خطبه‌های نماز جمعه گفته شود، اظهار کرد: امام در صحیفه خود فرموده‌اند که مناسب‌ترین میدان برای بیان مصالح مسلمین و مقدرات مملکت خطبه‌های نماز جمعه است.
وی گفت: اسلام دین سیاست است، دوستانی که فرمایش کرده‌اند خطبه‌های نماز جمعه جای این بیانات نیست بروند فرمایشات امام راحل را مطالعه کنند تا دچار کجروی نشوند.
آمریکا توان مقابله با ما را ندارد
امام جمعه موقت شهر دیشموک گفت: این همه پیشرفت و برد پهپادی که خارج از منطقه جغرافیایی این همه کمک را به ما می‌کند حاصل دسترنج و زحمت مهندسین و تکنسین‌های داخلی جمهوری اسلامی ایران است که همه برگرفته از تجارب 8 سال دفاع مقدس است.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین علت پیشرفت ایران، تکیه بر سیستم‌های داخلی و استفاده از استعدادهای درخشان داخلی است عنوان کرد: توان نظامی ما از بسیاری کشورها برتر است و آمریکا بداند که با توان نظامی ایران نمی‌تواند مقابله کند.
خطیب موقت شهر دیشموک گفت: آمریکا شیطان بزرگی است که دست از مکر و حیله بر نخواهد داشت و منتظر فرصت مناسب است که به ایران ضربه بزند اما ایران به آمریکا فرصت نخواهد داد و نقشه‌های آنها را باطل خواهد کرد.
وی اذعان کرد: اگر کشوری بخواهد به عزت و شرف و خاک ایران چشم بد و تعرضی داشته باشد ملت ایران کوتاه نمی‌آید و با عزت و دلیر‌مردانه مقابله می‌کند.
عبدالپور تشریح کرد: سیستم دفاعی ما پیشرفته است و این پیشرفت برخاسته از اراده‌ای است که جوانان ما در 8 سال دفاع مقدس که بدون سلاح در مقابل پیشرفته‌ترین تسلیحات دشمن دفاع کردند نشات گرفته و تبدیل به سرافرازی و موفقیت ایران اسلامی شد.
وی یادآوری کرد: اگر در سایر ابعاد این چنین روحیه و فداکاری نشان دهیم چه در ابعاد اقتصادی و چه ابعاد فرهنگی مطمئن هستیم که پیشرفت خواهیم کرد.
امام جمعه شهر دیشموک با اشاره به موضوع FATF گفت: این مسئله نباید باعث محدود کردن عملکرد سپاه شود چون سپاه یک نهاد انقلابی و قانونی است و بر محور قانون حرکت می‌کند.
عبدالپور گفت: سازمان بین‌الملل که سازمان خلل است چرا بر آمریکا نظاره‌گری نمی‌کند که کلاهک‌های هسته‌ای دارد و از آنها در کشتن افراد بی‌گناه استفاده می‌کند.
وی متذکر شد: رهبران مسلمان جهان بیدار باشند اگر بیدار نباشند به خودشان ظلم کردند و این ظلم و بی‌عدالتی و کشتن افراد بی‌گناه به خودشان باز می‌گردد.
نماز جمعه محل گفتن مصالح کشور است
کیانی‌اصل،امام جمعه سوق، به بیان و اهمیت نماز جمعه اشاره و یادآور شد: نماز جمعه محل بیان مصالح، مقررات و مسائل سیاسی روز کشور است و یکی از رسالتهای مهم ائمه جمعه روشنگری و افشاگری در جهت مصالح و منافع کشور است و انشالله مسئولان محترم نقدپذیری را ملاک عمل قرار دهند و در برابر نقدهای صحیح و مشفقانه مواضع ناصحیح اتخاذ نکنند.
رئیس جمهور مطلوب ما استکبار ستیز است
خطیب جمعه قلعه‌رئیسی گفت: اینکه برویم با مذاکره و ریش گذاشتن و چانه زدن از شیطان بزرگ بخواهیم به تعهداتش در برجام بعد از 8 ماه عمل کند این یک غفلت است؛ ممکن است شیطان بزرگ در آستانه انتخابات امتیازات و شیرینی آدامس مزه‌ای به ملت ما بدهد، اما به دنبال تغییر ذائقه و اهداف شوم خودش است و این ملت از ناسپاسی برجام و کفران نعمت برجام هیچ ترسی ندارد و باید همگان بدانند آنچه که موجب عذاب، گرفتاری و عقب‌ماندگی می‌شود، بی‌توجهی به فرمایشات ولی حق و نایب امام زمان(عج) است.
صلواتی تبیین کرد: رئیس جمهوری مطلوب ماست که موضعش در سیاست خارجی و استکبارستیزی عین رهبری باشد، کسی که اولویتش استکبارستیزی و رفع محرومیت از جامعه باشد.
 نهاد نماز جمعه متعلق به هیچ نهاد، جناح و گروهی نیست
امام جمعه باشت با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس افزود: درس‌های فراوانی از 8 سال دفاع مقدس توانستیم بگیریم، دفاع مقدس الگوی نمونه عملی مدیریت جهادی و مقاومت اقتصادی در دوران تحریم‌ها است.
وی ادامه داد: در آن دوران با وجود آنکه هیچ چیز نداشتیم و از همه جهت در تحریم بودیم و بیش از 35 کشور به ما حمله کرده بودند با این وجود توانستیم در آن دوران مقاومت کنیم و این الگو برای همیشه پاسخگو است.
این خطیب جمعه با اشاره به سخنان جانشین سپاه و توانمندی‌های نظامی کشور بیان داشت: اگر امروز این توان را نداشتیم دشمن ساکت نمی‌نشست و به ما حمله می‌کرد و امروز باید این توان خود را جلو ببریم.
عبودی بیان داشت: کشور در مقابل دشمن یک مجموعه واحد است و از طرفی باید نهادهای انقلابی کشور تقویت شوند در مواقع خطر نهادهای انقلابی مثل سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و... هستند که جلو می‌آیند و باید تقویت شوند.
وی با اشاره به تخریب‌های نهاد نماز جمعه اظهار کرد: نباید بشنویم عده‌ای به نهاد نماز جمعه حمله کنند، نهاد نماز جمعه تریبون اساسی نظام است.
این خطیب جمعه با اشاره به سخنان رهبری در مورد نماز جمعه بیان داشت: کسی که نهاد نماز جمعه را ناشیانه تخریب می‌کند که نماز جمعه نباید در امورات کشور دخالت کند معلوم است چنین شخصی می‌خواهد نواقصات خود را بپوشاند.
عبودی ادامه داد: نهاد نماز جمعه متعلق به هیچ نهاد، جناح و گروهی نیست بلکه این نهاد متعلق به انقلاب و نظام اسلامی و آحاد مردم است.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار