جشنواره گردشگری قشم از اواخر پاییز امسال آغاز می شود و تا عید نوروز سال 96 ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۳۰۰۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸ 23 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: تابستان امسال شاهد افزایش میزان گردشگران ورودی به جزیره قشم بودیم.     
                                                 
فرزین حقدل افزود: هر چند تابستان، فصل گردشگری جزیره قشم محسوب نمی شود اما با این وجود ورود گردشگران به جزیره دیده می شد.
 
وی با اشاره به عدم برگزاری جشنواره تابستانی قشم خاطرنشان ساخت: امسال در اقدامی متفاوت برگزاری جشنواره گردشگری قشم را به فصل پیک سفر به این جزیره یعنی در اواخر پاییز منتقل کردیم.  
                                
وی گفت: از آنجا که در فصل تابستان به دلیل شرایط گرم آب و هوایی آنطور که شایسته است شاهد ورود گردشگران به جزیره نیستیم لذا اجرای برنامه های خاص در جشنواره در زمان حضور انبوه گردشگران بسیار جذاب تر خواهد بود.
 
معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: بنابراین جشنواره تابستانی قشم به جشنواره زمستانی تغییر می یابد.
 
وی از انجام برگزاری های گسترده جهت برگزاری جشنواره ای بسیار بزرگ در خصوص گردشگری قشم خبر داد و گفت: در آینده ای نه چندان دور برنامه های این جشنواره اعلام سراسری خواهد شد.        
                                             
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: در این جشنواره از تمام هتلها، دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز خرید و مراکز تفریحی در راستای خدمات رسانی مناسب به گردشگران بهره خواهیم گرفت.    
                                             
حقدل با اشاره به اینکه جشنواره گردشگری قشم بعد از ماه محرم شروع می شود،اذعان داشت: برگزاری این جشنواره تا عید نوروز در سال 96 ادامه خواهد داشت. 
                                                                                 
به گفته وی، انتظار می رود برگزاری جشنواره گردشگری زمستانی در قشم باعث رونق هر چه بیشتر گردشگری در این جزیره شود.
 
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: پیش از این قرار بود جشنواره تابستانی از اوایل شهریور ماه آغاز به کار کند.
 
وی یادآور شد: هم اکنون جاذبه های گردشگری زیادی در جزیره قشم وجود دارد که می تواند زمینه ساز ورود گردشگران داخلی و خارجی باشد.
 
حقدل اظهار کرد: جنگل های دریایی حرا از جمله این جاذبه ها محسوب می شود که گردشگران می توانند با سفر به روستاهای واقع در کنار این جنگل ها با استفاده از قایق های ویژه گشت در حرا نسبت به گشت زنی در این جنگل های دریایی اقدام کنند.       
                         
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، ژئوپارک قشم را اصلی ترین مقصد طبیعت گردان ورودی به جزیره عنوان کرد و گفت: روستاهای اطراف ژئوپارک های قشم جهت خدمات رسانی به گردشگران به طور مناسب ساماندهی شده اند.
 
وی همچنین از برگزاری کلاس های آموزشی برای جوامع محلی این روستاها به منظور چگونگی برخورد با گردشگران و جذب بیشتر آنها خبر داد.
 
به گفته وی، ورود گردشگران به روستاهای ژئوپارک و اخذ خدمات گردشگری و رفاهی از جامعه محلی، وضعیت اقتصادی مناسبی را برای روستاییان به همراه داشته است.   
                                  
معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: همچنین این امکان وجوددارد که گردشگران بتوانند از طریق جزیره قشم به جزیره هنگام در قالب تورهای یک روزه سفر کنند و دسته های بزرگ دلفین در اطراف این جزیره را تماشا کنند.
 
وی گفت: همچنین امکان ورود گردشگران به داخل جزیره و بهره مندی از غذا وصنایع دستی بانوان هنگامی نیز برای گردشگران فراهم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار