قائم‌مقام مدیر اجرایی سازمان برنامه و بودجه قزوین مطرح کرد
قائم‌مقام مدیر اجرایی سازمان برنامه و بودجه استان قزوین گفت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 همراه با تکنولوژی جدید انجام شده که افزایش سرعت ارائه نتایج و کاهش زمان ارائه آن را به همراه دارد.
کد خبر: ۳۰۰۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴ 22 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، سید منوچهر حیاتی در نشست خبری سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 که بعد از ظهر امروز در سالن جلسات سازمان برنامه و بودجه استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: ویژگی اصلی سرشماری نفوس و مسکن سال 95 ویژگی اینترنتی بودن است که برای نخستین بار در کشورمان همانند کشورهای توسعه یافته انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ویژگی اینترنتی بودن سرشماری نفوس و مسکن سال 95 برای نخستین بار تجربه بسیار گرانقدر است، عنوان کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته درصد نفوذ اینترنت در کشور 40 درصد بوده و در استان قزوین 38 درصد است.

قائم‌مقام مدیر اجرایی سازمان برنامه و بودجه استان قزوین عنوان کرد: کسب موفقیت در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال جاری موجب می‌شود کشورمان در زمره 8 کشور پیشرفته در زمینه جمع‌آوری اطلاعات قرار گیرد.

حیاتی افزود: برای سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال جاری سه روش اینترنتی، تبلتی با حضور مأموران آمارگیر و روش تلفنی برای خانوارهای غایب وجود دارد.

این مسؤول تصریح کرد: در روش اینترنتی خانوارها با داشتن شناسنامه، کارت ملی، دفترچه بیمه و قبض تلفن وارد سایت سرشماری 95 شده و به تعداد 54 سؤال پاسخ می‌دهند که زمان تکمیل پرسشنامه 6 تا 7 دقیقه است.

قائم‌مقام مدیر اجرایی سازمان برنامه و بودجه استان قزوین با بیان اینکه روش اینترنتی از سوم تا بیست و چهارم مهرماه سال جاری انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: خانوارهایی که از روش سرشماری اینترنتی پرسشنامه را تکمیل می‌کنند، کد آماری می‌گیرند.

حیاتی یادآور شد: از بیست و پنجم مهر ماه سال جاری که روش سرشماری تبلتی با حضور مأموران آغاز می‌شود روش اینترنتی به عنوان فایل پشتیبان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی مطرح کرد: در روش تبلتی تعداد 70 سؤال پرسیده می‌شود که می‌طلبد خانوارها در زمان مراجعه مأموران آمارگیر اطلاعات مرتبط با کارت ملی، شناسنامه، قبض تلفن همراه و دفترچه بیمه را در اختیار داشته باشند.

قائم‌مقام مدیر اجرایی سازمان برنامه و بودجه استان قزوین اضافه کرد: اطلاعاتی که از سوی مأموران آمارگیر ثبت می‌شود به صورت لحظه‌ای قابل مشاهده و خطاها قابل بررسی بوده، چراکه با تشکیل اتاق کنترل فرآیند سرشماری قابل رصد کردن است.

حیاتی ادامه داد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 همراه با تکنولوژی جدید انجام شده که افزایش سرعت ارائه نتایج و کاهش زمان ارائه آن را به همراه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار